Linux?
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 15-11-06 15:32

Kan Linux, eks. Redhat, anbefales på en Mac, og
kan det overhovedet lade sig gøre?

Mvh Henrik

Fra : Morten Vadskær

Dato : 15-11-06 15:45

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Kan Linux, eks. Redhat, anbefales på en Mac, og
> kan det overhovedet lade sig gøre?
Ubuntu kan i hvert fald sagtens køre på en Mac, men for at være helt
ærlig, så skal du have nogle gode grunde til det (eller bare for at lege
selvfølgelig). Men umiddelbart har jeg ikke fundet noget mærkbart bedre
ved Ubuntu end ved Mac OS X som almindelig bruger.

Til gengæld vil jeg varmt anbefale Ubuntu frem for Windows. Det er både
meget nemmere at installere og så kører det forrygende (men det var jo
ligesom ikke dét, du spurgte om).

--
www.mXchange.dk - køb og sælg brugte mobiler

Fra : Per Rønne

Dato : 15-11-06 18:27

Morten Vadskær <vadskaer@gmail.com> wrote:

> [...]
> selvfølgelig). Men umiddelbart har jeg ikke fundet noget mærkbart bedre
> ved Ubuntu end ved Mac OS X som almindelig bruger.

Og i givet fald ville jeg da så enten installere det ved hjælp af
BootCamp {så det er en boot option} eller Parallels {så den kan køre
samtidig med /og fra/ MacOS X og evt Windows}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-11-06 17:37

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> wrote:
> Kan Linux, eks. Redhat, anbefales p? en Mac, og
> kan det overhovedet lade sig g?re?

linux kører fint på PPC, det er dog lidt usmart til desktop linux pga
af manglen på closed source SW kompileret til PPC (eks noget så
simplet som en flash plugin)

Merlin Works CR-3/2.5 & Capagnolo Chorus 2007.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-11-06 18:34

"Henrik \(Silkeborg\)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> writes:

> Kan Linux, eks. Redhat, anbefales på en Mac, og
> kan det overhovedet lade sig gøre?

Jeg koerte Ubuntu paa en iMac G3 uden problemer indtil dens
stroemforsyning doede.

Fra : Christian Hansen

Dato : 16-11-06 23:24

Jeg kører Fedora 6 core på min Macbook pro. Jeg installerede først
bootcamp og derefter fedora. Så jeg har et dualbootsystemt med mac0sx og
fedora. I min fedora har jeg så vmware, der kører 2 forskellige windows
xp, så jeg kan teste mine ting i både IE6 og IE7.

Det var ikke helt simpelt at sætte systemet op - der var store problemer
med xorg og jeg blev faktisk nødt til at nedgradere x-serveren for at få
grafikkortet til at køre. Nu køre maskinen til gengæld som en drøm -
Linux på en Macbook Pro spiller!!!

mvh Christian