Mail - kvittering...
Fra : fjerndette

Dato : 13-11-06 22:25

Findes der i Mail som i Entourage en funktion, som kan indstilles til at
bede om kvittering.

Jeg har ikke kunnet finde en sådan...

Hvorfor - fordi jeg er blevet spurgt af PC-brugere med Outlook, hvorfor
jeg ikke sender kvittering...

Har tidligere brugt Entourage, men har ikke lyst til at skifte tilbage
til det program fra Mail.

Vgst
Kristian Stange

Fra : Jon

Dato : 14-11-06 07:45

fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> wrote:

> Hvorfor - fordi jeg er blevet spurgt af PC-brugere med Outlook, hvorfor
> jeg ikke sender kvittering...
>
> Har tidligere brugt Entourage, men har ikke lyst til at skifte tilbage
> til det program fra Mail.

Hvis det holder med kvittering på at du har fått mailen inn, så kan du
sette opp en enkel Regel, f.eks. noe slikt:

Hvis avsender er/inneholder <xx@yy.com>, send automatisk svar med tekst
"...".

Jeg gjør det på en mailingliste som forlanger bekreftelse. Men dette gir
selvsagt ikke avsender noen bekreftelse på at du har åpnet, langt mindre
lest, beskjeden du fikk.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Michael Holm

Dato : 14-11-06 09:44

> [...]

> jeg ikke sender kvittering...
>
> Har tidligere brugt Entourage, men har ikke lyst til at skifte tilbage

udover det forslag Jon giver, kan du også sige til Outlook brugeren, at
det er en dårlig ide med kvittering, tænk hvis vi alle gjorde det,
fordobling af mailmængden.
Det er efter min mening et levn fra "gamle dage" hvor at mai var
væsenligt mindre brugt. Det var på samme måde i starten med SMS'er fra
mobil, her var standard opsætning at man fik en sms bekræftigelse når
den var nået frem - det er lavet om nu, så på alle nye mobiler skal man
selv slå det til nu.
(ved godt det ikke var dit spørgsmål, men jeg kunne ikke lade vær'

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-11-06 10:48

On 2006-11-14 09:44:04 +0100, fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) said:

> [...]
> selv slå det til nu.
> (ved godt det ikke var dit spørgsmål, men jeg kunne ikke lade vær'

Men du har nu helt ret. Da jeg lærte om internet for mange år siden,
blev det også diskuteret en del. Mange begyndere efterlyste kvittering,
men eksperterne sagde, at man slet ikke kunne bruge det til noget.
Kvitteringen betyder bare, at mailen har været åbnet, men ikke at
modtageren har læst den. Modtageren kan også fravælge at sende
kvittering. Man kan derfor overhovedet ikke regne med systemet. Og så
giver det jo, som du siger, en masse ekstra trafik. Jeg ville da nødig
have en kvittering for alle de e-mail, jeg sender. Jeg får rigeligt med
overflødig e-mail. Det er typisk e-mail-amatører, der synes om den
slags. Folk der overhovedet ikke har forståelse for systemets fordele
og ulemper. Det er den slags, der sender en e-mail til samtlige ansatte
i hele amtet, når der holder en bil med lys på nede på
parkeringspladsen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 14-11-06 10:56

> ...Det er den slags, der sender en e-mail til samtlige ansatte
> i hele amtet, når der holder en bil med lys på nede på
> parkeringspladsen.

LOL

Fra : Jens F

Dato : 14-11-06 13:44

Henrik Münster wrote:

> Det er den slags, der sender en e-mail til samtlige ansatte i
> hele amtet, når der holder en bil med lys på nede på parkeringspladsen.

Og de får kvitteringer for den læste mail tilbage fra hver enkelt

Så ka' de lære det!
--

Jens F

Fra : isteen

Dato : 14-11-06 12:08

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> udover det forslag Jon giver, kan du også sige til Outlook brugeren, at
> det er en dårlig ide med kvittering, tænk hvis vi alle gjorde det,
> fordobling af mailmængden.

Jeg har en mailkonto, hvor der lystigt vælter ind med stride strømme af
spam. Tænk hvis jeg automatisk kvitterede for hver enkelt mail - sikke
et rod...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-11-06 19:38

fjerndette <"gantes(fjerndette)"@mac.com> wrote:
> Findes der i Mail som i Entourage en funktion, som kan indstilles til at
> bede om kvittering.

> Jeg har ikke kunnet finde en sådan...

Der findes en lang række plugins (bundles) til Mail.app, flere af dem
understøtter kvittering, prioritet mm.

kig på <http://versiontracker.com>

Merlin Works CR-3/2.5 & Capagnolo Chorus 2007.