Firefox 2 er kommet
Fra : Henrik Münster

Dato : 11-11-06 00:55

Jeg har Firefox liggende, selv om jeg mest bruger Safari. Firefox er en
glimrende browser, som jeg altid bruger under Windows. På min Mac er
det rart med flere browsere. I dag ville jeg opdatere til ver. 1.5.0.8,
som er den nye sikkerhedsopdatering. Jeg kom til at se, at min Firefox
er på engelsk. Jeg gik så ind på Mozilla.org for at se, om der findes
en dansk version. Til min undren var der en ver. 2, som endda var på
dansk. Hvorfor er den ikke blevet nævnt noget sted?

<http://da.www.mozilla.com/da/firefox/2.0/whatsnew/>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 11-11-06 01:34

[snip]
> Til min undren var der en ver. 2, som endda var på
> dansk. Hvorfor er den ikke blevet nævnt noget sted?

Der er et link at finde på

<http://www.mothsoft.dk/osx/andreosx.html>

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-06 01:40

Hej Mogens & Henrik

Hm, jeg tror, det er en god idé at være lidt varsom med Firefox 2 -
endnu... Der er allerede en hel del diskussioner på både den norske og
den engelsksprogede xomp.sys.mac.apps omkring problemer med bl.a.
QuickTime....

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 11-11-06 09:45

> [...]
> endnu... Der er allerede en hel del diskussioner på både den norske og
> den engelsksprogede xomp.sys.mac.apps omkring problemer med bl.a.

Jeg har nu været ganske tilfreds med den i de 14 dage jeg har brugt den
(både på mac og i windows), men jeg har sikkert heller ikke prøvet alt

~ Jørgen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-11-06 10:46

> Hm, jeg tror, det er en god idé at være lidt varsom med Firefox 2

Der er ingen grund til at være varsom. Det spiller fint sammen.

--
Mvh Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-11-06 16:46

Hej Martin

Martin Bredthauer wrote:

> Der er ingen grund til at være varsom.

Har lige kigget div. tråde igennem igen. Det ser ud til, at det primært
er på Intel baserede Macs, der kan være problemer, men også på nogle
andre med især 10.3.9...

> Det spiller fint sammen.

Også hvis du fx. går ind på CNNs videoclips? - Jeg kan fx. ikke se clips
med den på min Dual G4/1,4ghz med seneste QTPro + Flip4Mac. - Der er
bare blank skærm...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 12-11-06 12:13

> Også hvis du fx. går ind på CNNs videoclips? - Jeg kan fx. ikke se clips
> med den på min Dual G4/1,4ghz med seneste QTPro + Flip4Mac. - Der er
> bare blank skærm...

Virker fint her på min 667Mhz powerbook. Der kommer en melding om at
sitet ikke kan se hvilken version af Mediaplayer jeg har installeret, og
tilbyder at opgradere til ver. 9, men man skal bare vælge at fortsætte
med at se videoen uden at opgradere. Måske hjælper det hvis du sætter
Flip4mac til at åbne filmen i Quicktimes egne afspiller i stedet for at
se den embedded i popup vinduet fra CNN.

--
Mvh Martin

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 11-11-06 12:06

> [...]
> endnu... Der er allerede en hel del diskussioner på både den norske og
> den engelsksprogede xomp.sys.mac.apps omkring problemer med bl.a.

Jeg har brugt den i ~14 dage, og har endnu ikke oplevet problemer;
ud over dem der altid er med webdesignere der ikke kan deres job... og
det kan browseren ikke gøre for.

Mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-06 09:58

> [...]
> en dansk version. Til min undren var der en ver. 2, som endda var på
> dansk. Hvorfor er den ikke blevet nævnt noget sted?

Jeg kontrollerede lige min FireFox. Version 1.5.0.8, DK. Og kommandoen
til undersøgelser af opdateringer - der var ingen. Så mon ikke din 2.0
er en ustabil beta?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 11-11-06 10:24

Per Rønne wrote:

> Jeg kontrollerede lige min FireFox. Version 1.5.0.8, DK. Og kommandoen
> til undersøgelser af opdateringer - der var ingen.

Der er noget med at måden den kontrollere opdateringer på, er lavet om
og derfor kan man ikke opdatere direkte fra ver. 1.5.0.X til 2.0.

> Så mon ikke din 2.0 er en ustabil beta?

Version 2 er frigivet.

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-06 11:28

Carl Drud <carl.drud@myrealbox.com> wrote:

> Der er noget med at måden den kontrollere opdateringer på, er lavet om
> og derfor kan man ikke opdatere direkte fra ver. 1.5.0.X til 2.0.

Men på det første link:

<http://da.www.mozilla.com/da/firefox/2.0/whatsnew/>

får jeg at vide at 'Du har opdateret Firefox til den nyeste version.

> Version 2 er frigivet.
>
> http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

som giver en anden besked?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-11-06 10:46

> Hvorfor er den ikke blevet nævnt noget sted?

Måske fordi det er så stor en nyhed at man regner med at alle har set
det i forvejen.

Af features som jeg især er glad for kan nævnes den indbyggede ordbog,
som man nu kan opdatere med dk-ordbog via firefox selv.

Og så vil jeg igen anbefale det flotte mac-agtige skin til Firefox fra
http://www.takebacktheweb.org/

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-11-06 11:18

On 2006-11-11 10:45:49 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> Måske fordi det er så stor en nyhed at man regner med at alle har set
> det i forvejen.

Så er det nok mig, der ikke følger nok med. Det er meget sandsynligt.
Jeg synes bare, det virker lidt sært, at f.eks. Mediamac har det som en
nyhed, at nu er der kommet en opdatering af Firefox til 1.5.0.8 uden
overhovedet at nævne, at der også findes en ver. 2.0. Jeg kan heller
ikke huske, at Mediamac har skrevet, at ver. 2.0 var udgivet i endelig
version.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Jacob

Dato : 13-11-06 19:09

In article <4558463a$0$20299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> [...]
> overhovedet at nævne, at der også findes en ver. 2.0. Jeg kan heller
> ikke huske, at Mediamac har skrevet, at ver. 2.0 var udgivet i endelig

Det var ellers en af overskrifterne den 24. oktober:
http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=16083

Rock on!
Jacob

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-11-06 10:16

On 2006-11-13 19:08:38 +0100, Jacob <canis_vulpes@hotmail.com> said:

> In article <4558463a$0$20299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,

> Det var ellers en af overskrifterne den 24. oktober:
> http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=16083

Nå ok. Jeg må have haft en absence den dag. Min hukommelse er i øvrigt
for længst slettet, når vi kommer så langt tilbage. Ellers har jeg slet
ikke RAM nok. Det er jo en evighed i computerverdenen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 13-11-06 19:26

> Jeg kan heller
> ikke huske, at Mediamac har skrevet, at ver. 2.0 var udgivet i endelig
> version.

http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=16078

http://www.mediamac.dk/index.php/news/show/id=16083

(At Mediamac så nævner opdatering til 1.5 fatter jeg heller ikke, men
det er måske godt nyt for folk som af en eller anden grund ikke må/kan
opdatere)

--
Mvh Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-11-06 10:14

On 2006-11-13 19:25:43 +0100, spam@talentmedia.dk (Martin Bredthauer) said:

> (At Mediamac så nævner opdatering til 1.5 fatter jeg heller ikke, men
> det er måske godt nyt for folk som af en eller anden grund ikke må/kan
> opdatere)

Jeg kan i hvert fald ikke forstå, at de ikke samtidig nævner, at der jo
også findes en ver. 2.0. Når Apple opgraderer noget til et ældre
program, så bliver det da som regel nævnt, at der også findes en nyere
version, som alle så måske ikke kan bruge.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 14-11-06 18:50

> [...]
> program, så bliver det da som regel nævnt, at der også findes en nyere
> version, som alle så måske ikke kan bruge.

Comon bruger i det hele taget alt for få resurser på Mediamac i forhold
til hvor meget trafik der er på sitet.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 11-11-06 10:47

> Til min undren var der en ver. 2

Firefox 3.0 er desuden i alfa

--
Mvh Martin

Fra : Carl Drud

Dato : 11-11-06 11:51

Per Rønne wrote:

> som giver en anden besked?

Det var for at vise at 2.0 er ikke mere i beta. Det siden jeg bliver
mødt med når jeg går ind på <http://www.mozilla.com>. Jeg har downloaded
og installeret ver. 2.0 og det kører fortrinligt.

Så har jeg fundet lidt info vedr. autoupdate fra ver. 1.5.0.8 til ver.
2.0.

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=486286&highlight=update

Carl

Fra : Per Rønne

Dato : 11-11-06 12:28

> [...]

> og installeret ver. 2.0 og det kører fortrinligt.
>
> Så har jeg fundet lidt info vedr. autoupdate fra ver. 1.5.0.8 til ver.

Og jeg har nu installeret 2.0.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk