Video til DVD
Fra : Larsen

Dato : 02-11-06 13:25

Hejsa Alle

Fornyeligt konverteret til MacPro & OSX.
Jeg bruger kun PC nu til min hamradioer og spil :P

Nu vil jeg egentligt gerne igang med at konvertere mine få Hi8 og VHS
bånd til DVD format.

Jeg er ikke så dum til det der edb men jeg har ikke en bjælde forstand
på det her lille project.

Jeg vil gerne bruge min MacPro. Jeg har et gammel Hi8 kamera og en
sony Videomaskine et eller andet sted.

Gode ideer efterlyses fra folk der har været samme tur igennem.

Software, kabler, opskrifter, links og hardware er muligvis
skafbare...

Jeg vil bare hygge mig her til vinter.

Stephan

Fra : Michael Holm

Dato : 02-11-06 23:58

Larsen <somewhere@nowhere.dk> wrote:

> Hejsa Alle
>

> Fornyeligt konverteret til MacPro & OSX.

velkommen til!

> [...]
> sony Videomaskine et eller andet sted.
>Software, kabler, opskrifter, links og hardware er muligvis

jeg har lige købt en lille USB dims fra Elgato: eyetv hybrid
<http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvhybrid&PHPSESSID=b12
c689f7321444d2a83a5be5c1d4f2e>

Med den kan jeg se tv på mac'en og optage.
man kan sætte en video eller sattelit boks til og optage derfra.
så det er bare at starte fra en ende af.

ved ikke lige med Hi8 kamera'et måske kan det sættes til mac'en med en
firewire ledning ellers kan du måske køre den via video'en-->eyetv ind i
macen.

p.s.man kan sættes sin playstation til via stikket !!

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Stephan Walther Lars~

Dato : 03-11-06 09:48

On Thu, 2 Nov 2006 23:58:24 +0100, fakeemail@anthro.ku.dk (Michael
Holm) wrote:

>jeg har lige købt en lille USB dims fra Elgato: eyetv hybrid
><http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetvhybrid&PHPSESSID=b12
>c689f7321444d2a83a5be5c1d4f2e>

Hejsa..

Meget Interessant Dims !!!
Kind Regards

Stephan in Denmark
------------------

>SELECT * FROM users WHERE clue > 0
0 rows returned

Fra : Michael Holm

Dato : 03-11-06 11:23

Stephan Walther Larsen <swl@premiumrx.dk> wrote:

> Hejsa..
>
> Meget Interessant Dims !!!
> Kind Regards
>

> Stephan in Denmark

p.s. den kan købes i Humac butikkerne rundt om i landet :)

Fra : Stephan Walther Lars~

Dato : 03-11-06 12:06

On Fri, 3 Nov 2006 11:23:10 +0100, fakeemail@anthro.ku.dk (Michael
Holm) wrote:

>p.s. den kan købes i Humac butikkerne rundt om i landet :)

yup..men jeg tror nok jeg napper TVMax tingen fra Miglia. Den ser
"ultra" ud =)
Kind Regards

Stephan in Denmark