Stifinder
Fra : Michael Horn

Dato : 02-11-06 06:27

Hej NG
I Windoze kan man kopiere stien til en mappe man har åben!
Hvis man så har en ny fil man gerne vil gemme i samme mappe indsætter
man stien fx: C:\mappe samt de nye filnavn ≈ C:\mappe\nyfil
Og trykker enter og filen ligger det rigtige sted. Dette er lidt smart
når man genbruger dokumenter, men vil gemme et nyt sted!

Nu er det så med nogen "skam" jeg må forespørge om man kan det samme i
MacOs 10.4??

Michael Horn

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-11-06 19:01

Michael Horn <mh@--skaffe.dk> wrote:

> [...]
> når man genbruger dokumenter, men vil gemme et nyt sted!
>
> Nu er det så med nogen "skam" jeg må forespørge om man kan det samme i

Ja, hvis du har en mappe åben i Finder, så kan du trække mappesymbolet i
titelbjælken (eller en af mapperne i vinduet) over i en gemmedialog.
Bruge eventuelt Æble-shift til at få gemmedialogen forrest efter at have
begyndt at trække mappeikonet. Det oprindelige indhold af tekstboxen
bliver dog ikke overskrevet, så du skal redigere lidt mere.

Fra : Michael Horn

Dato : 02-11-06 19:45

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> [...]
> begyndt at trække mappeikonet. Det oprindelige indhold af tekstboxen
> bliver dog ikke overskrevet, så du skal redigere lidt mere.

Det virker fint tak

Michael Horn