Video fra kamera til Mac?
Fra : MacJohn

Dato : 31-10-06 22:24

Nogen der har erfaringer mht til overførsel af video fra Sony Video
kamera til Mac?

Jeg har søgt efter drivere, til Mac, så min Mac kan finde mit Sony
videokamera.... uden held - det virker som om der ingen drivere
findes....??!!

jeg har søgt på Sonys egen side, og på Version tracker.

Jeg havde tænkt at bruge min Quicktime player (Pro) til at optage fra
kameraet - men tilsyneladende kan Mac'en ikke se kameraet....?!

Nogen bud?

Mvh
John

Fra : Jon

Dato : 31-10-06 22:35

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:

> Jeg havde tænkt at bruge min Quicktime player (Pro) til at optage fra
> kameraet - men tilsyneladende kan Mac'en ikke se kameraet....?!

Har du forsøkt iMovie (følger med alle nye Mac)? Aldeles uten spesielle
drivere? Jeg setter en virtuell øl på at det fungerer "out of the box".

--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : MacJohn

Dato : 31-10-06 23:06

Jon wrote:

> Har du forsøkt iMovie (følger med alle nye Mac)? Aldeles uten spesielle
> drivere? Jeg setter en virtuell øl på at det fungerer "out of the box".

John:
Jeg er bange for at du indtil videre skylder mig en virtuel øl!
Jeg har forsøgt mig med iMovie, og det fungerer ikke. Jeg kan
tilsyneladende kun optage via mit iSight (det indbyggede kamera) - der
er en fin lille dropdown-menu hvor det ser ud som om mit kamera skulle
have stået, så man kunne vælge det - men det er der ikke...

Det er via USB - og jeg kan sætte det til min gamle PC uden
problemer..... irriterende....

Fra : Andreas M.

Dato : 01-11-06 00:09

MacJohn wrote:
> Det er via USB - og jeg kan sætte det til min gamle PC uden
> problemer..... irriterende....

USB? Hvad er det for et videokamera så? Normalt kører man jo over firewire.

--
Andreas M.

Fra : Jon

Dato : 01-11-06 05:46

Andreas M. <news@andreasmoeller.dk> wrote:

> USB? Hvad er det for et videokamera så? Normalt kører man jo over firewire.

Min reaksjon eksakt: Er dette et rimelig webcam eller er det et
DV-kamera? Jeg tenkte DV-kamera, altså et kamera til å ta opp i (minst)
DV-standard på tape e.l., og som benytter FireWire. Jeg har omtrent ikke
vært borte i slike som iMovie ikke fungerer med siden helt i starten for
fire-fem år siden.

Men siden jeg ikke sa det, så skylder jeg en virtuell øl!

Fra : Michael Horn

Dato : 01-11-06 05:56

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> fire-fem år siden.
>
> Men siden jeg ikke sa det, så skylder jeg en virtuell øl!

Kan vi ikke få en hel omgang, så bliver det lidt sjovt
Michael Horn

Fra : MacJohn

Dato : 01-11-06 06:42

Jon wrote:

> [...]
> fire-fem år siden.
>
> Men siden jeg ikke sa det, så skylder jeg en virtuell øl!

Det er et gammelt kamera... miniDV. Men der er en DV udgang, måske kan
jeg bare skaffe et Firewire kabel, og sætte det i DV udgangen?

Mvh
John

Fra : Terje Rydland

Dato : 01-11-06 08:32

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:

> John:
> Det er et gammelt kamera... miniDV. Men der er en DV udgang, måske kan
> jeg bare skaffe et Firewire kabel, og sætte det i DV udgangen?

Ja, det kan du.
Har enda ikke vært borti et kamera som ikke virker med iMovie. bruker
selv et Sony-kamera. Men det må nok være FireWire (eller iLink som Sony
kaller det).

Terje

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-11-06 12:08

> John:
> Det er et gammelt kamera... miniDV. Men der er en DV udgang, måske kan
> jeg bare skaffe et Firewire kabel, og sætte det i DV udgangen?

Jeg vil vædde en hel kasse øl på at et Sony kamera med Firewire udgang kan
"ses" af Mac m. iMovie/Finalcut Pro el.lign. redigerings software.

Du skal bare have et 4-6 pins FW-kabel. Prøv at sætte kablet i Mac og
derefter tænd for kameraet...

mvh. Mikael Kern

Fra : Jon

Dato : 01-11-06 20:19

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Jeg vil vædde en hel kasse øl på at et Sony kamera med Firewire udgang kan
> "ses" af Mac m. iMovie/Finalcut Pro el.lign. redigerings software.

En herfra også...
(Dette kan jo bli en hel fest. Undres om han vil si det hvis det nå
faktisk fungerer, eller om han vil ha øllet?

> Du skal bare have et 4-6 pins FW-kabel. Prøv at sætte kablet i Mac og
> derefter tænd for kameraet...

Støttes!

Fra : MacJohn

Dato : 02-11-06 11:38

Jon wrote:

> En herfra også...
> (Dette kan jo bli en hel fest. Undres om han vil si det hvis det nå
> faktisk fungerer, eller om han vil ha øllet?

John:
Har købt firewirekabel, - og søreme jo! - Det virker.

Tak.

- Jeg husker ikke noget om øl?

John

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 02-11-06 18:53

> Har købt firewirekabel, - og søreme jo! - Det virker.

Det er jo en Mac

> Tak.
>
> - Jeg husker ikke noget om øl?

Jo, nu skylder du 2 kasser øl........