Underlige tegn og gerninger.
Fra : Henrik

Dato : 31-10-06 22:02

Har modtaget en mail med tekst i Times New Romance, i programmet Mail, intet
problem, har så sendt det til en Windåse maskine og en anden mac, på macen
er der intet problem, men på Win maskinen kommer der påludselig underlige
tegn ind "da l?rne p?igshospitalets " hvis jeg sender mailen tilbage fra
windåsen til macen, er skriften stadig mystisk, jeg kan ikke gennemskue
problemet, forslag???

Min første tanke var en mail virus, men har scannet alle maskinerne uden
held (eller uheld) så kan det være en font fejl?

Hilsen en undrene Henrik

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-10-06 23:09

Henrik <palshoej@nyka.dk> wrote:

> [...]
>
> Min første tanke var en mail virus, men har scannet alle maskinerne uden
> held (eller uheld) så kan det være en font fejl?

Mail->Indstillinger->Nye beskeder->"Nye beskeder: Beskedformat:" [Alm.
tekst], er hvad jeg gør for at sikre imod at en eller anden i kæden
mangler de typer/fonter der er nødvendige.

Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-10-06 23:10

"Henrik" <palshoej@nyka.dk> writes:

> [...]
> tegn ind "da l?rne p?igshospitalets " hvis jeg sender mailen tilbage fra
> windåsen til macen, er skriften stadig mystisk, jeg kan ikke gennemskue

At Mac'en ikke koder tegnsættet rigtigt når den sender post?

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 01-11-06 13:13

> [...]

> tegn ind "da l?rne p?igshospitalets " hvis jeg sender mailen tilbage fra
> windåsen til macen, er skriften stadig mystisk, jeg kan ikke gennemskue

At du bruger skriften Times New Romance, når den hedder Times New Roman?
.. Kunne ikke lade være..

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Henrik

Dato : 01-11-06 14:41

"> At du bruger skriften Times New Romance, når den hedder Times New Roman?
> .. Kunne ikke lade være..

Godt set