Rygter om 15,4" MacBook
Fra : Henrik Münster

Dato : 28-10-06 15:45

Nu skriver MediaMac, at der er rygter om en 15,4" MacBook. Personligt
synes jeg ikke, det lyder så sandsynligt, da den nuværende MacBook ikke
er så meget billigere end en MacBook Pro med 15" skærm. Ellers skulle
Apple sætte priserne på MacBook ned, så den nuværende 13" udgave bliver
billigere. De har jo allerede differentieret modellinierne ved at sætte
en nyere processor i MacBook Pro. Jeg ved ikke, om man kunne forestille
sig, at der fremover skal være en mindre processor i MacBook, og at den
så skal være noget billigere end MacBook Pro. Alternativt får MacBook
også Core 2 Duo processor efter jul, men så synes jeg, en 15" MacBook
bliver noget klemt rent prismæssigt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-10-06 17:46

> [...]
> så skal være noget billigere end MacBook Pro. Alternativt får MacBook
> også Core 2 Duo processor efter jul, men så synes jeg, en 15" MacBook

Det kunne jo være den havde samme skærmopløsning som 13" modellen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-06 18:45

> [...]
> så skal være noget billigere end MacBook Pro. Alternativt får MacBook
> også Core 2 Duo processor efter jul, men så synes jeg, en 15" MacBook

Personligt synes jeg at der i højere grad mangler en 12-13" MacBook
Pro, gerne uden optisk drev for at få vægten ned under de 2kg.

Fra : Niels - Aalborg

Dato : 29-10-06 23:36

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Personligt synes jeg at der i højere grad mangler en 12-13" MacBook
> Pro, gerne uden optisk drev for at få vægten ned under de 2kg.

Hørt!
Kunne man forestille sig det hidtil har været umuligt grundet
varmeudviklingen i duo, men med den nye intel-chip der skulle have bedre
watt-performance bliver det muligt at smide tingene i mindre kabinet??
Hopes and fingers crossed.

Venligst

Niels
Powerbook 12"

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-10-06 10:36

> Personligt synes jeg at der i højere grad mangler en 12-13" MacBook
> Pro, gerne uden optisk drev for at få vægten ned under de 2kg.

Enig - en 12" afløser for min PowerBook ville være lækkert.

Der er slet ikke brug for et permanent drev i en bærbar - hellere et som
kan fjernes i stil med i Pismoen.

Hvis jeg tænker over hvor tit jeg sætter en CD/DVD i min bærbare, så er
det faktisk temmelig sjældent.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 30-10-06 11:08

Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> kan fjernes i stil med i Pismoen.
>
> Hvis jeg tænker over hvor tit jeg sætter en CD/DVD i min bærbare, så er

Tjo, men du bruger det vel af og til. Og vil du så til at finde drevet
frem når du skal bruge det? eller slæbe det med hvis du nu engang
måske skulle få brug for det?

Så vil jeg altså hellere have det indbygget, så meget fylder det jo
heller ikke.

JonB

Fra : Mads

Dato : 30-10-06 20:10

Jon Bendtsen wrote:

> Tjo, men du bruger det vel af og til. Og vil du så til at finde drevet
> frem når du skal bruge det?
Ja. Lige nøjagtig! Hvis jeg tænker de sidste halve år tilbage, så har
jeg kun brugt det til installation af software, som en sjælden gang ikke
kom i elektronisk form.
Til overførsel af data mellem maskiner bruger jeg enten USB keys eller
bluetooth.

> eller slæbe det med hvis du nu engang måske
> skulle få brug for det?

Tja. Min gamle Dell havde mulighed for at udskifte CD drevet med et
ekstra batteri. Jeg havde 99% af tiden et ekstra batteri siddende. Det
var betydelig mere brugbart for mig.

> Så vil jeg altså hellere have det indbygget, så meget fylder det jo
> heller ikke.

Jeg kan nu ikke lige komme i tanke om nogle laptops i sub 2kg's klassen
som har det indbygget. Men det er måske bare mig der ikke er hardware
nørd nok...

Venlig hilsen
Mads

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 31-10-06 09:06

Mads wrote:

> [...]
> kom i elektronisk form.
> Til overførsel af data mellem maskiner bruger jeg enten USB keys eller

hvem ville dog også bruge en CD til at overføre til andre.

> Tja. Min gamle Dell havde mulighed for at udskifte CD drevet med et
> ekstra batteri. Jeg havde 99% af tiden et ekstra batteri siddende. Det
> var betydelig mere brugbart for mig.

Alle de der udskiftelige dele gør vel maskinen mindre solid?

> Jeg kan nu ikke lige komme i tanke om nogle laptops i sub 2kg's klassen
> som har det indbygget. Men det er måske bare mig der ikke er hardware
> nørd nok...

Sikkert ikke, men jeg mener ikke at en 15,4" MacBook ville kunne siges
at være en subnotebook, og i den størrelse mener jeg at det skal være
indbygget.

JonB

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 02-11-06 14:46

> Personligt synes jeg at der i højere grad mangler en 12-13" MacBook
> Pro, gerne uden optisk drev for at få vægten ned under de 2kg.

Så skal Apple tilbyde et eksterne USB eller FireWire tilsluttet
DVD-drev, som man gjorde dengang med PowerBook Duo'erne.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 30-10-06 13:43

> Nu skriver MediaMac, at der er rygter om en 15,4" MacBook. Personligt
> synes jeg ikke, det lyder så sandsynligt, da den nuværende MacBook ikke
> er så meget billigere end en MacBook Pro med 15" skærm.

Enig. Og medmindre Apple vil afholde sig fra at opgradere MB'en til Core
2 Doe, er der også minimal forskel på processor-hestekræfterne de to
serier imellem.

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-10-06 22:07

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Enig. Og medmindre Apple vil afholde sig fra at opgradere MB'en til Core
> 2 Doe, er der også minimal forskel på processor-hestekræfterne de to
> serier imellem.

Ja, den store forskel er der ikke. En mystisk ting er at hvis man putter
2 GB ram i en Macbook på Applestore og det samme i den mindste MacBook
Pro, så bliver prisforskellen meget lille.

Noget der ved hvorfor ram er dobbelt så dyrt til Macbook, som til
Macbook Pro?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-06 19:07

On 2006-10-30 22:07:03 +0100, stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) said:

> Noget der ved hvorfor ram er dobbelt så dyrt til Macbook, som til
> Macbook Pro?

Det er vel fordi, man betaler for prisdifferencen mellem standard-RAM
og den bestilte. En MacBook leveres med 512 MB RAM og altså to billige
256 MB blokke. En MacBook Pro leveres med 1 GB RAM, der endda består af
en enkelt forholdsvis dyr 1 GB blok. Skal man have en MacBook leveret
med 2 GB RAM, skal man betale for prisforskellen mellem to billige 256
MB blokke og to dyre 1 GB blokke. Bestiller man en MacBook Pro med 2 GB
RAM, skal man bare betale for en enkelt RAM-blok på 1 GB. Den anden er
allerede med i standardprisen.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster