Skabe diskimage?
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-10-06 22:30

I gamle dage skulle man nogle gange skabe et diskimage for at kunne
installere et program. Hvordan gør man det i OSX?
Kører 10.4.8

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-10-06 00:05

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:
> I gamle dage skulle man nogle gange skabe et diskimage for at kunne
> installere et program. Hvordan gør man det i OSX?
> Kører 10.4.8

Jeg er ikke helt med på hvad du mener eller hvad du vil, men du kan
oprette og montere diskbilleder med Apples Diskutility.app. Hvis du
har behov for mere avanceret billedgenerering end hvad apples frontend
tilbyder er der komandolinieprogrammet "hdiutil"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-10-06 00:21

Hej Frank

Reelt har du 2 muligheder...
1, Åbn Diskværktøj og i arkivlinien går du til 'Billede', Her kan du
vælge 'Opret tomt billede' eller 'Billede fra mapper'. Billeder/.dmg
filer kan laves både med læse/skriveadgang og beskyttede.

2, Bruge Toast 6.x/7.x. Åbn Toast og vælg under Utilities 'Create
temporary partition', så får du en brændbar Toast image fil. Du kan også
her vælge forskellige formater, afhængig af, hvad det skal bruges til. -
Hvis du fx. vil lave en data DVD, skal du vælge det _før_ du opretter en
midlertidig partition.

Både i Toast og Diskværktøj kan du så blot trække mapper/filer til
ikonet på skrivebordet for at fylde noget i det tomme billede.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-10-06 06:32

Tak for svarene - det er jo rigtigt, det er sådan man gør!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311