Kommer der en Macbook?
Fra : Nicki

Dato : 23-10-06 22:22

Hej

Jeg vil høre om, der er nogle som ved om det er rigtigt at der skal komme en
ny macbook med Intel Core 2 Duo processoren.
D. 31 oktober, eller er det jo et rygte, der køre på nette, for jeg sidder
og vente på om jeg skal bestille en 13"sort macbook

Mvh
Nicki

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-10-06 22:33

"Nicki" <Nicki@xxxsurfmail.dk> writes:
> [...]
>D. 31 oktober, eller er det jo et rygte, der køre på nette, for jeg sidder
>og vente på om jeg skal bestille en 13"sort macbook

Der kommer altid en ny, lige efter man selv har købt
Jeg har lige købt en Macbook 13" og er simpelthen pisseglad for den,
Lækker maskine, god fart, lækkert design og alt det andet gode man kan
sige om en mac.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Tychsen

Dato : 24-10-06 06:35

Frank Løkkegaard skrev:

> [...]
> Jeg har lige købt en Macbook 13" og er simpelthen pisseglad for den,
> Lækker maskine, god fart, lækkert design og alt det andet gode man kan

Det var da et forholdsvigt vag svar....

Der går rygter om Core2Duo i både Pro og alm. MacBook. Men datoen d.
31/10, hvor har du den fra? Det skal da nok passe....

Desuden er Mac ikke ubetinget gruld og grønne skove. Men jo, langt hen
af vejen er det et stykke mekanik, der virker - også ret godt.

Jeg har selv startet en tråd om emnet Core2Duo tidligere i denne
gruppe - læs evt. den.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 24-10-06 10:11

Nicki <Nicki@xxxsurfmail.dk> wrote:

> [...]
> D. 31 oktober, eller er det jo et rygte, der køre på nette, for jeg sidder
> og vente på om jeg skal bestille en 13"sort macbook

Tja, nu er det jo tirsdag idag ... så måske allerede idag ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 24-10-06 11:04

Thomas von Hassel skrev:

> Tja, nu er det jo tirsdag idag ... så måske allerede idag ...

Helt enig - og ikke før efter 16. Medmindre det regner, så bliver det
udskudt .... *S*

Jesper

Fra : Nicki

Dato : 24-10-06 12:32

Hej igen,

Jeg har læst "Tychsen" tråd, datoen d. 31/10 har jeg fra denne siden
http://macworld.idg.se/ArticlePages/200610/14/20061014155645_MW/20061014155645_MW.dbp.asp
skal man tror
på det, det bliver min først mac.. Men skal jeg vente eller skal bare købe
min mac?..

Mvh
Nicki

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-10-06 15:09

Nicki wrote:
> [...]
> skal man tror
> på det, det bliver min først mac.. Men skal jeg vente eller skal bare købe

Der er ingen grund til at vente. Apple har lige frigivet nye MacBook
Pro med Core2Duo i dag.

JonB

Fra : Nicki

Dato : 24-10-06 21:10

Tror i at de komme med en ny macbook snart ??

/Nicki

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-06 00:02

On 2006-10-24 22:09:41 +0200, "Nicki" <Nicki@xxxsurfmail.dk> said:

> Tror i at de komme med en ny macbook snart ??

Det gør der sikkert, men det er umuligt at sige. Mange mener, at når
Apple og andre for den sags skyld har været længe om at levere
computere i større mængde med Core 2 Duo processoren, så skyldes det,
at der endnu ikke er kommet rigtig gang i produktionen hos Intel. Apple
valgte desuden at bruge de første Core 2 Duo processorer (af den
bærbare type) til at upgradere iMac. Nu er turen så kommet til MacBook
Pro, og man skulle da tro, at Apple meget gerne vil opgradere MacBook
også. Om det stadig er svært at skaffe nok processorer fra Intel er jo
ikke noget, offentligheden får at vide.
   Jeg kan dog ikke lade være med at spekulere på, at Apple jo er nødt
til at gøre lidt forskel på MacBook og MacBook Pro. Folk skal jo
ligesom have lidt for de ekstra penge. En mulighed var jo at beholde
den gamle Core Duo processor i MacBook. Da den blev lanceret, og det er
jo ikke så længe siden, var det faktisk en positiv overraskelse, at den
havde Core Duo og ikke Core Solo processor. Så sådan set er MacBook
meget godt med processormæssigt af en billig bærbar at være. På den
anden side er prisforskellen mellem MacBook og MacBook Pro ikke enorm,
så måske retfærdiggør det ikke en sådan forskel i processortype.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Tychsen

Dato : 24-10-06 17:43

Jon Bendtsen skrev:

> Der er ingen grund til at vente. Apple har lige frigivet nye MacBook
> Pro med Core2Duo i dag.
>

> JonB

Prisen på de "nye" MacBook Pro er tilsyneladende ikke ændret - trods
man nu ikke får 4,5x men 7x hurtigere maskine (producentens tal!!!).
Har jeg ret?

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 24-10-06 18:26

Tychsen wrote:

> Prisen på de "nye" MacBook Pro er tilsyneladende ikke ændret - trods
> man nu ikke får 4,5x men 7x hurtigere maskine (producentens tal!!!).
> Har jeg ret?

+ 2x ram, + hurtigere dvd?
sådan er det jo altid, der kommer noget bedre til samme pris, eller
det samme til lavere pris.