Mister Airportindstilling ved nedlukning
Fra : Ukendt

Dato : 23-10-06 19:14

I network/Airport indstillinger har jeg indsat mit trådløse netværk
under preferred networks, med ssid navn (bliver ikke broadcastet) og
kode (WPA-Personal). Jeg kan så fint komme på nettet, men næste gang jeg
starter computeren har den mistet indstillingerne der skal tastes ind
igen. Ydermere står hængelåsen åben når jeg går ind i network selvom jeg
har lukket den efter at have indtastet oplysningerne. Nogen derf kan
sige hvad der er galt ???
Jeg kører 10.4.8 på en MacBook Pro.

MVH John Egerup

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 23-10-06 19:34

John Egerup <> wrote:

> [...]
> igen. Ydermere står hængelåsen åben når jeg går ind i network selvom jeg
> har lukket den efter at have indtastet oplysningerne. Nogen derf kan

Sætter du hak ved at OS X skal lagre det i din nøglering når du
indtaster nøglen?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-10-06 23:59

John Egerup <> wrote:
> [...]
> igen. Ydermere står hængelåsen åben når jeg går ind i network selvom jeg
> har lukket den efter at have indtastet oplysningerne. Nogen derf kan

Tjek om WPA passwordet korruperes i din System.keychain. Det har jeg
set på et par macintel'er.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 20:53

In <43uv04-ibc.ln1@server.rfn.dk> Morten Reippuert Knudsen wrote:

> Tjek om WPA passwordet korruperes i din System.keychain. Det har jeg
> set på et par macintel'er.

I Keychain står passwordet korrekt under login. Jeg kan ikke få lov at
se det i System.keychain den beder om et keychain password ? Jeg har
købt maskinen med systemet installeret og mener ikke jeg ved den første
opstart blev bedt om et keychain pasword, kun det alm. password til min
konto som er en admin konto (og den eneste på maskinen). Er der et
default keychain password ?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-10-06 21:27

John Egerup <> wrote:

> [...]
> opstart blev bedt om et keychain pasword, kun det alm. password til min
> konto som er en admin konto (og den eneste på maskinen). Er der et

System.keychain passwordet bør være identisk med root/først oprettede
admin's password.

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 21:53

In <3h9214-j9n.ln1@server.rfn.dk> Morten Reippuert Knudsen wrote:

> System.keychain passwordet bør være identisk med root/først oprettede
> admin's password.

Det var også hvad jeg regnede med, da jeg er den eneste der bruger
maskinen har jeg ikke noget password. Kan det tænkes at keychain ikke
accepterer et blankt password?

Fra : Ukendt

Dato : 24-10-06 22:31

In <20061024225300295+0200@news.tele.dk> John Egerup wrote:

> Det var også hvad jeg regnede med, da jeg er den eneste der bruger
> maskinen har jeg ikke noget password. Kan det tænkes at keychain ikke
> accepterer et blankt password?

Har nu resat keychain og oprettet nyt login password samt indsat
netværsnavn og password. Det ser nu ud til at virke.

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 20:20

In <20061024233103942+0200@news.tele.dk> John Egerup wrote:

> Har nu resat keychain og oprettet nyt login password samt indsat
> netværsnavn og password. Det ser nu ud til at virke.

Hmm . . det var en kort fornøjelse, alt ser ud til at være ok i
keychain'en og netværket står som preferred network i network/airport
indstillinger. lige lidt hjælper det, netværks SSID og WPA password skal
indtastes hver gang mac'en startes. Når det er gjort er der fin og
stabil forbindelse masser af signal.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-10-06 22:05

John Egerup <> wrote:

> [...]
> igen. Ydermere står hængelåsen åben når jeg går ind i network selvom jeg
> har lukket den efter at have indtastet oplysningerne. Nogen derf kan

IEEE 802.11 kan godt være enda meget besværligt at få til at virke. Jeg
har oplevet flere tilfælde her hos mig, hvor OS X har meddelt, at der er
problemer med at forbinde og hvor jeg har trykket "Try Again" - i stedet
for "OK" - en 10 - 15 gange - fordi jeg godt var klar over, at der ikke
kunne være noget galt med forbindelsen - og så blevet opkoblet via min
(non-Apple) trådløse access punkt.

Andre muligheder under 802.11 er at skifte kanal, bruge RTS/CTS, eller
sænke fragmenteringsintervallet i opsætningen i sit access punkt,
altsammen tiltag der forbedrer forholdene hvor der findes andre trådløse
netværk der osse bruger ISM båndet og som kan være årsag til de
problemer man har. De andre har altså osse lov til at være der - det
skal man tænke på!