NeoOffice Aqua 2.0...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-06 18:35

Har lige fået geninstalleret NeoOffice Aqua 2.0b3 efter CPU opg. og ny
disk. Den er da ualmindelig langsom og sløv - selv på en Dual G4/1,8ghz
med masser af RAM...

Desuden er der en ualmindelig 'nasty bug' i den. Når ZoomView er aktiv,
kan det ikke lade sig gøre at gøre noget som helst. Pilen går hele tiden
tilbage til centrum af skærm. Og hvis jeg vil trykke på en knap foroven,
kan pilen ikke flyttes op, men ryger hele tiden tilbage til centrum. -
Den eneste måde at komme uden om det på, er ved at køre pilen sideværts
ud af skærmen og op til statuslinien i NeoOffice, - Men såsnart pilen så
sættes over en knap for at trykke, - ryger den igen tilbage til centrum.

Der er #€#"€##%"!!! ikke noget sjov, når man, - som jeg er nødt til, -
ikke kan bruge ZoomView.

- Og her gik man så og troede, man kunne blive fri for at bruge
Micro$**t....

mvh. Erik Richard
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-10-06 18:53

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> ikke kan bruge ZoomView.

> - Og her gik man så og troede, man kunne blive fri for at bruge

Saxet fra neooffice.org:

Important Warnings for All NeoOffice Users

NeoOffice 2.0 Aqua Beta 3 is a test release and may have some
undiscovered bugs that may cause NeoOffice to crash. If you feel that
you need software that has been heavily tested, we recommend that you
use a commercially-supported product like Microsoft Office.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-06 19:07

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> [...]
> you need software that has been heavily tested, we recommend that you
> use a commercially-supported product like Microsoft Office.

Det lyder som om det er det HELT rigtige tidspunkt for Erik at være
fejlmeldende tester på neooffice.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-06 19:29

Hej Thorbjørn

Det er muligt, jeg skulle skrive det til dem. Det underlige er bare, at
problemet først er kommet med Aqua versionen. - På den 'gamle' /
'almindelige' ver. 2.0a3 var der ikke det problem. - Den var bare
generelt langsom, men stadig hurtigere end OpenOffice.

Og jeg vil helst ikke tilbage igen til ver. 1.2.1, da jeg så vil miste
.odf formatet...........

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-06 19:36

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Og jeg vil helst ikke tilbage igen til ver. 1.2.1, da jeg så vil miste
> .odf formatet...........

ODF er så vidt jeg ved identisk med det gamle openoffice format.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-06 21:06

Hej Thorbjørn

Nej, det kan jeg garantere dig for, det ikke er! OK, det er selvfølgelig
bygget på OpenOffice's og dermed også på Suns std. format, men der er så
stor forskel, at de gamle OpenOffice og NeoOffice ikke kan åbne .odf
formatet.

Desuden er .odf nu også ISO standardiseret, og der er flere og flere
tekstprogrammer, der får det implementeret. Abiword er allerede med,
MarinerWrite kommer med næste main release, M$ har meddelt, at de vil
lave en plugin - også til både MSO2003 og 2004, samt til den nye
MSO2007, der vil gøre det muligt at åbne og gemme i .odf. Deuden har jeg
ad bagveje fået at vide, at WordPerfect til både Windows og Linux også
kommer med det i den nye ver.. Det samme skulle Mellel, - og lige nu
arbejder vi også på at få det med som alternativ standard til RTF i
NisusWriter Express.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-10-06 21:59

> [...]

> selvfølgelig bygget på OpenOffice's og dermed også på Suns
> std. format, men der er så stor forskel, at de gamle OpenOffice og

Ok, så meget har jeg ikke interesseret mig for det.

> [...]
> også kommer med det i den nye ver.. Det samme skulle Mellel, - og lige
> nu arbejder vi også på at få det med som alternativ standard til RTF i

Det er meget, meget sund tankegang da det er det frøste rigtige
alternativ til RTF der er kommet i mange mange år.

Jeg synes du skal yde al den bistand du kan til neooffice så de får
fikset dine yndlingsfejl nu - du får ikke et bedre tidspunkt i meget
lang tid.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-06 22:28

Hej Thorbjørn

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Ok, så meget har jeg ikke interesseret mig for det.

Jeg har arbejdet en hel del med StarOffice på Windows - både på min
Softwindows + Mac og på en Windows baseret maskine, som Kirsten skulle
bruge til studie- og læseformål, mens hun endnu kunne det, men det var
jo desværre ikke så lang tid... Og det er jo egentlig den, der er
baggrunden for både OpenOffice og NeoOffice, og jeg var rigtig glad for
at bruge StarOffice

> Det er meget, meget sund tankegang da det er det frøste rigtige
> alternativ til RTF der er kommet i mange mange år.

Ja, og det ser faktisk ud til, at der virkelig er blevet lagt pres på M$
fra mange sider for at komme med .odf. Og det sidste, jeg har hørt, er,
at .odf vil blive sidestillet med .xml i MSO2007 med den første service
pack, - ikke i den grundversion, der ventes til feb. 2007, da de siger,
de ikke kan nå det, - derfor en plugin istedet for...

> Jeg synes du skal yde al den bistand du kan til neooffice så de får
> fikset dine yndlingsfejl nu - du får ikke et bedre tidspunkt i meget
> lang tid.

Det er jo ikke bare 'mine' yndlingsfejl, men alle svagtseendes. I de
sidste måneder er der flere og flere svagtseende Mac brugere, der har
ytret sig i nogle af de engelsksprogede newsgroups om forskellige
problemer med div. tekstprogrammer. - Bl.a. det, at både Office X 10.x
og Office 2004 ikke længere er Text-To-Speech (TTS) og Speech
Recognition (SR) kompatibel, og der er jo stadig en del, der qua både
arbejde og uddannelsesforløb mere eller mindre er tvunget til at bruge
MSOffice, hvor det at kunne lytte til en skreven tekst kan være
nødvendig. OK, hverken NeoOffice eller Abiword er endnu 100% kompatibelt
med TTS og SR, men de er godt på vej.

I øvrigt så har jeg allerede sendt en rapport til NeoOffice omkring
problemerne med den + ZoomView....

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 22-10-06 15:10

> [...]
> pack, - ikke i den grundversion, der ventes til feb. 2007, da de siger,
> de ikke kan nå det, - derfor en plugin istedet for...

ODF-Plugin til MS Office bliver udviklet i et åbent projekt under
SourceForge: http://sourceforge.net/projects/odf-converter

Det er lidt forvrøvlet at modstille ODF og XML, for ODF er også baseret
på XML selvom det gerne er zippet. Striden har stået mellem ODF og MS'
eget proprietære XML-baserede format. Det ser heldigvis ud til, at ODF
har vundet.

Arkivtypen for ODF er normalt ikke .odf, men .odt (tekst), .ods
(regneark), .odp (præsentation) osv.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-10-06 15:29

slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) writes:

> [...]
> på XML selvom det gerne er zippet. Striden har stået mellem ODF og MS'
> eget proprietære XML-baserede format. Det ser heldigvis ud til, at ODF

Det er da kun fordi kunderne har presset på. Det er ikke med deres
gode vilje at Microsoft har lagt det ind.