Mac på Windows netværk...
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 20-10-06 12:43

Hej...

Jeg ved ikke en skid om Mac (for at sige det lige ud). Men jeg har et
konkret problem med én... Vi har et Windows netværk (et domæne), hvorpå der
er nogle forskelllige shres, som Windows-brugerne kobler på via et script.
Netværks-adressen for dem er f.eks.: \\SERVER\Share\mappe

Hvis en Mac skal tilgå denne mappe, hvilken netværks-sti skal den så bruge -
og hvilken type (ved der er noget som hedder "SMB" og noget andet...).
Mac'en er koblet korrekt på netværket/domænet - og brugeren der er logget på
har alle rettigheder...

På forhånd tak for hjælpen...

--

Med venlig hilsen / Best regards
Henrik Pedersen

Fra : Jon

Dato : 20-10-06 13:12

Henrik Pedersen <hp@SPAMbeone.dk> wrote:

> [...]
> Mac'en er koblet korrekt på netværket/domænet - og brugeren der er logget på

Nå sitter jeg ikke på mitt eget nett og får ikkke testet her & nu, men
burde ikke "smb://server/share/mappe/" klare dette helt fint?
Alternativt serverens IP-adresse istf. navn: "smb://<ip>/share/mappe/".
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 22-10-06 15:10

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Nå sitter jeg ikke på mitt eget nett og får ikkke testet her & nu, men
> burde ikke "smb://server/share/mappe/" klare dette helt fint?
> Alternativt serverens IP-adresse istf. navn: "smb://<ip>/share/mappe/".

Et tip: Når netværksstien er monteret, så optræder den med et
globus-ikon på skrivebordet. Lav en henvisning dertil, og brug den næste
gang netværket skal monteres.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : tdc

Dato : 20-10-06 21:59

www.admitmac.com kan anbefales, der er en 30 dages trial på siden
claus

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 23:22

> [...]

> Mac'en er koblet korrekt på netværket/domænet - og brugeren der er logget på

Måske svarer jeg på et andet spørgsmål, men hvis du aktiverer SAMBA
{Systemindstillinger->Deling->Tjenester->Windows-deling} så fungerer din
mac som en Windows NT-server på Windows-siden.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk