Standard indstillingsfil i MacSOUP?
Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 19-10-06 12:55

Hej,

Da jeg for lidt over et år siden købte min Mac mini og installerede
MacSOUP fik jeg råd herinde om, hvordan man kan få MacSOUP til at hente
en bestemt indstillingsfil som standard. Som det er nu, skal jeg nemlig
ind og hente min indstillingsfil hver eneste gang jeg åbner programmet.
Har prøvet at Google efter svaret, men uden hjælp.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Jon

Dato : 19-10-06 13:05

Mikkel Westh [2740] <mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com> wrote:

> [...]
> ind og hente min indstillingsfil hver eneste gang jeg åbner programmet.
> Har prøvet at Google efter svaret, men uden hjælp.

Legg et alias til filen i Docken og start MacSOUP med å klikke på den?

--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Per Rønne

Dato : 19-10-06 14:40

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Legg et alias til filen i Docken og start MacSOUP med å klikke på den?

Eller bedre: installer et program som QuicKeys, og lav en shortcut der
åbner MacSOUP. Hos mig cmd-alt-F5.

Det betyder også at du kommer tilbage tl MacSOUP fra et andet program
med tastekombinationen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Terje Kleverud

Dato : 19-10-06 17:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Eller bedre: installer et program som QuicKeys, og lav en shortcut der
> åbner MacSOUP.

Eller kopier dette scriptet inn i Script Editor og gem det som 'program' med
genvei fra docken. (bytt ut "kontonavn" med navnet på 'huset' ditt):

tell application "Finder"
open document file "MacSOUP Settings" of folder "MacSOUP Folder" of folder
"Documents" of folder "kontonavn" of folder "Users" of startup disk
end tell

tell application "MacSOUP"
connect with fetching news without sending
end tell

--
Terje K

«Gjør det enklest mulig. Dog ikke enklere.» (A. Einstein)

Fra : Per Rønne

Dato : 19-10-06 21:40

Terje Kleverud <tekleve@frisurf.no> wrote:

> [...]
> end tell
>
> tell application "MacSOUP"
> connect with fetching news without sending

Som du beskriver dit lille script, kan du jo ikke skifte over til
MacSOUP {eller for den sags skyld åbne det} med en taste-kombination.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 19-10-06 21:54

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Som du beskriver dit lille script, kan du jo ikke skifte over til
> MacSOUP {eller for den sags skyld åbne det} med en taste-kombination.

Vel - jeg synes nå det er enklere med å klikke på en settings-fil fra
Docken.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 13:22

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Vel - jeg synes nå det er enklere med å klikke på en settings-fil fra
> Docken.

Docken er hos mig så vidt muligt slået fra. Jeg kan ikke se hvad jeg
skulle bruge den til.

I stedet bruger jeg aliasMenu, ASM og QuicKeys for at få de faciliteter
frem, som jeg har brug for. DragThing hvis jeg skal have Trash frem igen
på desktoppen - men jeg bryder mig bare ikke om prisen på $29.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 20-10-06 13:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Docken er hos mig så vidt muligt slået fra. Jeg kan ikke se hvad jeg
> skulle bruge den til.

Mens jeg ikke kan se hvorledes jeg skulle klare meg uten. YMMV.

> I stedet bruger jeg aliasMenu, ASM og QuicKeys for at få de faciliteter
> frem, som jeg har brug for. DragThing hvis jeg skal have Trash frem igen
> på desktoppen - men jeg bryder mig bare ikke om prisen på $29.

Kan ikke begripe hvorfor jeg skulle betale for noe som jeg i praksis får
gratis med styresystemet og som totalt sett må bli langt mer komplisert
og "prone to error". Men igjen, YMMV.

Poenget mitt er likevel: Den enkleste måte å starte MacSOUP på og vite
hvilken innstillingsfil som brukes, er IMHO å starte den med å åpne
filen direkte, ikke programmet først. Og den enkleste måte å gjøre _det_
på, altså for de av oss som fortsatt benytter Docken, er - voila - å
plassere (et alias til) filen i Dockens høyre side.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 14:52

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Mens jeg ikke kan se hvorledes jeg skulle klare meg uten. YMMV.

Docken optager plads på skærmen.

> [...]
> på, altså for de av oss som fortsatt benytter Docken, er - voila - å
> plassere (et alias til) filen i Dockens høyre side.

Jeg kan konstere at jeg åbner MacSOUP ved at åbne:

/Applications/MacSOUP/MacSOUP.app

Det sker gennem QuicKeys, og den har så to 'triggers'. Tryk på
cmd-alt-F5 eller knap 6 på min Kensington Expert Mouse Pro 11-knaps
trackball.

Og så må jeg naturligvis have mine MacSOUP Settings-fil placeret det
rigtige sted ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-10-06 19:05

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Det sker gennem QuicKeys, og den har så to 'triggers'. Tryk på
> cmd-alt-F5 eller knap 6 på min Kensington Expert Mouse Pro 11-knaps
> trackball.

Hvor hører duplexprinteren og din laptop som ikke din hjemme i denne
sammenhæng?

Fra : Per Rønne

Dato : 20-10-06 23:22

> Hvor hører duplexprinteren og din laptop som ikke din hjemme i denne
> sammenhæng?

Lidt drilleri? Printeren kører over ethernettet, og laptoppen - når den
bruges hjemmefra er det gennem et iogear, som gør at usb-enheder,
lydenheder og skærm kan bruges af op til fire computere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 19-10-06 15:16

> [...]

> ind og hente min indstillingsfil hver eneste gang jeg åbner programmet.
> Har prøvet at Google efter svaret, men uden hjælp.

Hvad med at læse i den medfølgende dokumentetation ?
På side 8 er følgende at læse:

"De fleste vil dog kun have brug for en database, og nogle vil måske
synes det er sært at dobbeltklikke på et indstillingsdokument, i stedet
for MacSOUP selv. I dette tilfælde kan du bruge funktionen i MacSOUP's
standard-indstillingsdokument: lav en henvisning til
indstillingsdokumentet og kald den "MacSOUP Default Settings" (uden
citat-tegn), og anbring den i mappe Indstillinger (i Systemmappen under
klassisk Mac OS, og "~/Library/Preferences" under Mac OS X, hvor "~" er
dit hjemmebibliotek). MacSOUP vil så bruge dette indstillingsdokument
som standard (med mindre du dobbeltklikker på et andet."

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Jon

Dato : 19-10-06 16:15

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> Hvad med at læse i den medfølgende dokumentetation ?

Næh. Det er kun for kyllinger.

Seriøst: Takk for innspillet. Det er jo ikke verre.