Ikoner "låses"...?!
Fra : MacJohn

Dato : 18-10-06 11:11

Er der nogen der kender til fænomenet, hvor fil-ikonerne på
skrivebordet, og i mapperne rundt omkring "låses".

Forstået på den måde, at jeg pludselig ikke kan flytte dem, uden at
markere og så kopiere, og så slette. De sidder ligesom "fast"...

Og det sker altid efter jeg har arbejdet et stykke tid.... så genstarter
jeg computeren, og så kan jeg flytte på ikonerne igen.

Nogen der ved noget?

Mvh
john (ny Mac bruger)

Fra : Henrik

Dato : 18-10-06 12:07

Hvis du markere filen trykker æble I, så kan du fjerne fluebenet i låst
fil...

Jeg ved ikke hvorfor det sker, men det løser problemet.

Hilsen Henrik

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-06 21:49

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:
> [...]

> Og det sker altid efter jeg har arbejdet et stykke tid.... så genstarter
> jeg computeren, og så kan jeg flytte på ikonerne igen.

prøv at slette ~/Library/Caches/Desktop og logge ud umidelbart efter.

Har set noget lignendne på Intel Mac'er, men aldrig på PPC.