Brænde DVD kopi
Fra : MacJohn

Dato : 16-10-06 13:59

Hej alle!

Er der mon nogen her, som kender til et Mac program, som kan lave
DVD-kopier (af DVD'er uden kopi-beskyttelse, selvfølgelig)

Selvfølgelig helst share/freeware.

Mvh
John

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-06 17:10

MacJohn <john@skrivikkedettebasix.dk> wrote:
> Hej alle!

> Er der mon nogen her, som kender til et Mac program, som kan lave
> DVD-kopier (af DVD'er uden kopi-beskyttelse, selvfølgelig)

Programmer der anvender Apples DiscBurn framework kan; Apple inkludere
eks selv en: /Applications/Utilities/Disc\ Utlity.app.

Fra : Jesper

Dato : 16-10-06 21:20

> [...]

> Er der mon nogen her, som kender til et Mac program, som kan lave
> DVD-kopier (af DVD'er uden kopi-beskyttelse, selvfølgelig)

Det kan du gøre i Finder:

1. Alt+Træk DVD over på harddisk

2. Indsæt brændbar DVD

3. Klik på brændbar DVD på skriveborder og tast retur for at navngive

4. Træk indholdet af den kopierede DVD mappe over på brændbar DVD

5. Højreklik på brændbar DVD og vælg brænd disk.
--
Formålet med loven er ikke at få færre flygtninge til dette land.
Peter Duetoft (CD), Jyllands-Posten 16/3 1994 om udlændingeloven.

Fra : Niels Poulsen

Dato : 17-10-06 07:43

MacJohn wrote:
> [...]
>
> Er der mon nogen her, som kender til et Mac program, som kan lave
> DVD-kopier (af DVD'er uden kopi-beskyttelse, selvfølgelig)

jo der findes et program som hedder Mac the Ripper

Fra : Niels Poulsen

Dato : 17-10-06 10:20

og den ligger på http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22715

Fra : Niels Poulsen

Dato : 17-10-06 10:21

Niels Poulsen wrote:

> jo der findes et program som hedder Mac the Ripper

Od dette program ligge på
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22715

Fra : MacJohn

Dato : 17-10-06 21:10

Niels Poulsen wrote:

> Od dette program ligge på
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/22715

John:
Har prøvet de forskellige forslag, I er kommet med....
Men står med samme resultat ved de forskellige lsninger:
Når brænding er færdig, og jeg indsætter den nybrændte DVD, skrives der:
ingen gyldig DVD er indsat. (Eller noget i den retning).
Mangler den at blive Finalized, eller sådan noget?? (Kan ikke se at jeg
kan Finalize nogen steder....)

Jeg har ret i at Mac The Ripper bare lægger en mappe med indholdet, på
harddisken, og så er det meningen at jeg bagefter lukker Mac The Ripper,
og så trækker indholdet i den nylavede mappe, over på en brændbar DVD,
og brænder, - ikke sandt?

Og hvis det er tilfældet, - hvad er så forskellen på Mac The Ripper, og
Macs egen kopiering? - Den kopierede mappe på harddisken ligner til
forveksling.....

Mvh
John

Fra : RoJo

Dato : 18-10-06 07:59

On 17/10/06 22:09, in article 4535386a$0$4172$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
> [...]

> harddisken, og så er det meningen at jeg bagefter lukker Mac The Ripper,
> og så trækker indholdet i den nylavede mappe, over på en brændbar DVD,

Nix, du får en fejl fordi der ikke er nok plads på disken.
Du kan bruge DVD2oneX2 til at brænde den ud på disken.

Mvh RoJo

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-10-06 16:40

> [...]

> Og hvis det er tilfældet, - hvad er så forskellen på Mac The Ripper, og
> Macs egen kopiering? - Den kopierede mappe på harddisken ligner til

Der er ingen forskel. Mac The Ripper er kun nødvendig hvis du vil
kopiere dvd'er (video) med kopibeskyttelse og regionsbeskyttelse. Begge
dele fjernes med Mac the Ripper. Hvis dvd'en er uden kopibeskyttelse,
som du skriver så er Mac the ripper altså slet ikke nødvendig.

Problemet er nok nærmere, at "en dvd" kan være formateret på flere
forskellige måder. En video dvd skal brændes på en anderledes måde end
en data dvd. Du har ikke opgivet hvad det er du vil brænde, men det
lyder som noget film værk. Jeg mener at man kan lave et image af en
hvilken som helst cd/dvd og brænde den ud igen via Apples "Diskværktøj",
men jeg er ikke sikker.

--
Mvh Martin