USB IDE adapter som der kan bootes fra?
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-10-06 18:52

Jeg ønsker at sætte et DVD-drev/ekstern harddisk til en iMac (gæt selv
hvilken som kun har USB stik og jeg ønsker at kunne boote fra det.

Det er altså en USB->IDE dims jeg er ude efter og jeg har et par 2½"
eksterne diske i huset, men jeg vil gerne kunne sætte et DVD-drev til
af principelle grunde.

Nogen der har erfaring med en dims der virker? Det må gerne være løse
kabler, da det ikke er en fast opstilling jeg vil have.

Fra : Sebastian

Dato : 15-10-06 22:39

> Jeg ønsker at sætte et DVD-drev/ekstern harddisk til en iMac (gæt selv
> hvilken som kun har USB stik og jeg ønsker at kunne boote fra det.
Jeg kender desværre ikke hele historien om din iMac, men AFAIR kan en
iMac G3 ikke boote fra USB. De senere kan boote fra firewire.
Den burde dog kunne boote fra en Server.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-10-06 17:48

> [...]

> Nogen der har erfaring med en dims der virker? Det må gerne være løse
> kabler, da det ikke er en fast opstilling jeg vil have.

Du kan alliere dig med en Århus området der er i besidelse af en Mac
OS X server?