laser printer med duplex
Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-10-06 20:03

Er der nogen der har en duplex laserprinter?

Brother, HP (gisp?), og andre lover duplex, men det holder ikke vand
altid.

Nogen med der rent faktisk har set det fungere under osx?

Flemming Rubini

Fra : Lars Rindsig

Dato : 14-10-06 20:59

Flemming Rubini wrote:

> Er der nogen der har en duplex laserprinter?

På mit forrige job havde vi en stor Minolta PagePro 9100 med duplex som
ekstra-udstyr. http://www.qms.com/products/monochrome/pp9100/index.asp
Den fungerede sådan set fint, men er måske nok i den lidt tunge ende,
hvis det bare er til hjemmekontoret.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-10-06 21:06

Lars Rindsig <spam@bounce.bounce.bounce> wrote:

> [...]
> ekstra-udstyr. http://www.qms.com/products/monochrome/pp9100/index.asp
> Den fungerede sådan set fint, men er måske nok i den lidt tunge ende,

Tak. Det er bare til hjemmekontoret. Billigst som mulig i anskaffelse og
forbrug.

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 14-10-06 22:12

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Tak. Det er bare til hjemmekontoret. Billigst som mulig i anskaffelse og
> forbrug.

hmmm, har bestilt en Samsung ML-2010. Den var godt nok billig. Så håber
jeg den dur på Airporten.

Flemming Rubini

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-10-06 22:37

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> hmmm, har bestilt en Samsung ML-2010. Den var godt nok billig. Så håber
> jeg den dur på Airporten.

Det er da ikke en duplex printer?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-10-06 00:59

Niels Jørgen Kruse <nospam@ab-katrinedal.dk> wrote:

> Det er da ikke en duplex printer?

Nej, du har ret, tak for det. Men den var billig.
Virker den mon lige ud af boksen?

Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-10-06 23:43

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Tak. Det er bare til hjemmekontoret. Billigst som mulig i anskaffelse og
> forbrug.

Hvis du er heldig kan du fnde en Konica Minolta 2350 ... den kan du få
duplex til, til relativt billig penge.

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-10-06 00:59

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Konica Minolta 2350

Pris omkring 4.500,- kr. ah hem.

Der er faktisk en del på markedet til det halve. Det er det prisniveau
jeg går efter.

Flemming Rubini

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 15-10-06 02:07

Flemming Rubini wrote:
> Er der nogen der har en duplex laserprinter?
>
> Brother, HP (gisp?), og andre lover duplex, men det holder ikke vand
> altid.
>
> Nogen med der rent faktisk har set det fungere under osx?

Jeg har en Brother HL-5250DN. Jeg kan ikke huske prisen, men den var
billig. Også billig i forbrug. Duplex er intet problem under Mac OS X.
Printeren er i øvrigt ultra stabil.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-10-06 03:41

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Jeg har en Brother HL-5250DN. Jeg kan ikke huske prisen, men den var
> billig. Også billig i forbrug. Duplex er intet problem under Mac OS X.
> Printeren er i øvrigt ultra stabil.

Tak.
Den bruger 80 watt i standby, gad vide hvad den bruger i sleep-mode?

Flemming Rubini

Fra : Sebastian

Dato : 15-10-06 16:20

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Tak.
> Den bruger 80 watt i standby, gad vide hvad den bruger i sleep-mode?

Jeg bruger en 5150D, altså lidt ældre og uden printserver (det klarer
iMac'en ved siden af).

Den bruger
450 W ved print
75 W i standby
5 W i sleep

og den falder selv i sovn efter 2-3 minutter. Desuden er den tilsluttet
en strømsparskinne. Når iMac'en lukker, lukker printeren.

Den kører upåklageligt. Det var vigtigt for mig at den kunne forstår
postscript, da jeg også bruger nogle System 7 maskiner.

Duplex er ikke hurtigt og det er ret sjovt at printeren skubber en 3/4
del af papieret ud for at trække det tilbage. Men det er rart og papir-
plads- og vægtbesparende.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Flemming Rubini

Dato : 15-10-06 16:31

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Tak.
> Den bruger 80 watt i standby, gad vide hvad den bruger i sleep-mode?

Svaret er: 9 watt.

Jeg har i øvrigt valgt HL-5250DN alligevel.

Tak for hjælpen.

Flemming Rubini