Flot Humac...
Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 06-10-06 13:31

Ja nu har jeg efterhånden ventet lidt over to måneder på min Macbook som jeg
købte i Humac. Det er vel for så vidt ikke deres skyld, da det er Apple som
har taget så lang tid om at bygge den af ukendte årsager. I mandags snakkede
jeg så med Humac og fik af vide, at den var sendt af sted og skulle ankomme
til Danmark onsdag og så til Århus fredag.

Idag har jeg så brugt en times tid på overhovedet at komme i kontakt med
Humac, deres telefonlinjer virker ikke eller bliver ikke besvaret. Til sidst
får jeg så endelig fat i en medarbejder som fortæller mig at fordi de har
problemer med edb-systemet, så er der ikke blevet sendt nogle maskiner af
sted fra deres centrallager overhovedet i denne uge. Så spørger jeg så
hvornår man kan forvente at de får styr på det så de kan få min maskine
sendt her over, og får svaret "forhåbentlig i løbet af næste uge".

Så nu er situationen, at min maskine som har været over to måneder undervejs
ligger og samler støv på Humacs lager på ubestemt tid fordi de ikke har styr
på deres edb.

Jeg er chokeret over, hvor lidt styr de tilsyneladende har på deres
forretning og det er under alle omstændigheder sidste gang jeg har handlet
der.

Er der andre der har sådanne erfaringer med Humac eller er det simpelthen
bare mig der har været uheldig?

/morten

Fra : Tychsen

Dato : 06-10-06 14:38

Morten Astrup Christensen skrev:
> [...]
> der.
>
> Er der andre der har sådanne erfaringer med Humac eller er det simpelthen

Det lyder til at være et ret enestående tilfælde.

Det jeg til gengæld ikke forstår er, hvorfor man skulle købe sin
MacBook hos Humac? Det er da billigere direkte hos apple.dk - og de
sender tilmed gratis lige til døren.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-10-06 15:40

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> writes:

> Det jeg til gengæld ikke forstår er, hvorfor man skulle købe sin
> MacBook hos Humac? Det er da billigere direkte hos apple.dk - og de
> sender tilmed gratis lige til døren.

Humac tillader salg med faktura, apple.dk vil have gysser op front.

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-06 23:45

On 2006-10-06 16:40:05 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Humac tillader salg med faktura, apple.dk vil have gysser op front.

Apple leverer til gengæld rent faktisk en computer. Noget der åbenbart
kniber gevaldigt for Humac. Men man kan jo vælge, hvad man prioriterer
højest. Hvis man kan vente to måneder, så kan man også vente lidt
endnu. De nye modeller må være lige på trapperne, så man kan da lige så
godt vente, til de kommer, hvis man alligevel har ventet indtil nu.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 10-10-06 09:59

> [...]
> endnu. De nye modeller må være lige på trapperne, så man kan da lige så
> godt vente, til de kommer, hvis man alligevel har ventet indtil nu.

NB: Det er altså Apple der leverer begge steder!

Tilsyneladende lader de "Kanalen" (= alm. forhandlersystem) i stikken og
for-fordeler deres egen web-shop.

Det siger mere om Apple end om Humac.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Astrup Christ~

Dato : 10-10-06 14:57

> Tilsyneladende lader de "Kanalen" (= alm. forhandlersystem) i stikken og
> for-fordeler deres egen web-shop.
>
> Det siger mere om Apple end om Humac.

Enig. At jeg så er kommet i en situation hvor jeg på den måde først bliver
ladt i stikken hos Apple og dernæst hos Humac er jo bare dobbelt-øv...

/morten

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 07-10-06 13:29

Tychsen <mtychsen@hotmail.com> wrote:

> Det lyder til at være et ret enestående tilfælde.
>
> Det jeg til gengæld ikke forstår er, hvorfor man skulle købe sin
> MacBook hos Humac? Det er da billigere direkte hos apple.dk - og de
> sender tilmed gratis lige til døren.

Tilgengæld er Apple's garantiprdning hundedyr og dækker ikke så godt som
de forsikringer man køber hos bl.a. Humac og Anymac.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog - macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-06 16:40

Hej Morten

Du må lige huske på én ting. Hidtil har Humac og OfficeLine kørt hver
deres EDB system, og det er det, der nu skal køres sammen til et enkelt
system. - Jeg skulle også have fat i en bestemt person hernede på
Fredens Torv, - det lykkedes da også efter en del venten, men jeg fik
bare at vide, at de ikke kunne gå ind og søge på det, jeg gerne ville
høre om. - Først en gang i løbet af næste uge, skulle det være muligt
igen...

Og mht. de mange ugers venten, - tja, så var jeg nede i Fona i
Østergade, og jeg spurgte for sjovs skyld, hvor lang tid, der ville gå,
inden de igen kunne levere en MacBook Pro i sort. - Det er ca. 3 uger
siden, og dengang fik jeg beskeden - "...ca. 6-8 uger. Apple kan slet
ikke følge med..." - Det er det samme indtryk, jeg får, når jeg mailer
sammen med flere bekendte i fx. USA - MacBook og MacBook Pro er blevet
en sådan succes, som de overhovedet ikke har kunnet forestille sig.

Jeg var selv ved at overveje det meget seriøst, da en MBP med BootCamp
og Windows wil løse en del problemer, vi som blinde og svagtseende har
med de læsesystemer, der er kommet med de nye e-bøger fra
blindebiblioteket... Men nu venter jeg indtil videre.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-06 23:42

On 2006-10-06 17:40:16 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> sammen med flere bekendte i fx. USA - MacBook og MacBook Pro er blevet
> en sådan succes, som de overhovedet ikke har kunnet forestille sig.

Apple Store angiver afskibning i løbet af 3 dage for MacBook og hhv. 2
dage og 24 timer for MacBook Pro 15" og 17". Så går der også et par
dage med forsendelsen. Der er jo ikke meget ved en ventetid på 2
måneder. Til den tid er der jo kommet en ny model, som man hellere vil
have.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : nielsengers@get2net.~

Dato : 27-10-06 17:15

> Enig. At jeg så er kommet i en situation hvor jeg på den måde først bliver
> ladt i stikken hos Apple og dernæst hos Humac er jo bare dobbelt-øv...
>
> /morten

Jeg har for 14 dage siden bestilt en imac hos Humac, den skulle leveres
i løbet af 14 dage. I dag ringede jeg til dem for at høre hvad der
var sket.... De havde desværre forlagt min bestilling!!! Flot og
professionelt.
Undla for enhver pris at handle hos Humac i Odense, det er en flok
inkompetente klaphatte. (Jeg har hørt at Lars Henriksen ikke er
butikschef mere, det er f... ærgerligt, nu må jeg finde et andet sted
at handle).

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-10-06 17:51

<nielsengers@get2net.dk> wrote:

> [...]
> inkompetente klaphatte. (Jeg har hørt at Lars Henriksen ikke er
> butikschef mere, det er f... ærgerligt, nu må jeg finde et andet sted

anymac.dk

De ligger godt nok ikke i Odense (så du skal betale forsendelse), men de
er ret kompetente.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog
http://markedspartiet.dk