Terminalvindue er skrumpet til det bare in~
Fra : simon

Dato : 02-10-06 13:00

Hej

Jeg har et lidt sært fænomen på en Intel Mac - hvis man starter Terminal,
som jeg har brug for, er vinduet blot 1X1 cm eller måske endnu mindre.
Det kan jeg jo ikke komme til at skrive i eller noget. Men jeg kan ikke se
noget sted, hvor man kan gøre det større og det hjælper ikke at "trække" i
hjørnerne. Hva' er det der har ramt mig??
Det hjælper ikke at slutte programmet og starte igen hhv. genstarte
maskinen.

vh simon

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-10-06 14:24

"simon" <simonix@postottedotteledotdk> wrote:

> [...]
> noget sted, hvor man kan gøre det større og det hjælper ikke at "trække" i
> hjørnerne. Hva' er det der har ramt mig??

Se en gang i "vindue" menuen.

Fra : simon

Dato : 02-10-06 14:41

Jeg har faktisk kigget, men der er ikke noget ud over "gendan
standardstørrelse", der lige trigger. Og det er den skingrende ligeglad med.
I øvrigt har jeg prøvet de andre menu punkter også - synes jeg.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 02-10-06 17:05

> [...]

> standardstørrelse", der lige trigger. Og det er den skingrende ligeglad med.
> I øvrigt har jeg prøvet de andre menu punkter også - synes jeg.

Det virker ellers her. Zoom giver fuld skærm, som et af de få
programmer.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-06 18:48

simon <simonix@postottedotteledotdk> wrote:
> Hej

> Jeg har et lidt s?rt f?nomen p? en Intel Mac - hvis man starter Terminal,
> som jeg har brug for, er vinduet blot 1X1 cm eller m?ske endnu mindre.
> Det kan jeg jo ikke komme til at skrive i eller noget. Men jeg kan ikke se
> noget sted, hvor man kan g?re det st?rre og det hj?lper ikke at "tr?kke" i
> hj?rnerne. Hva' er det der har ramt mig??
> Det hj?lper ikke at slutte programmet og starte igen hhv. genstarte
> maskinen.

Du har fået slettet eller deaktiveret den monospace font dine
terminal sessioner bruger.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : simon

Dato : 03-10-06 08:20

"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> skrev i en meddelelse

> Du har fået slettet eller deaktiveret den monospace font dine
> terminal sessioner bruger.

Det var det, der var gådens løsning - tak for'et!

vh simon