Måske OT men Cubase / Samson mic.
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 01-10-06 13:53

Udstyr:

IMac 20" G5 1,8. OS 10.4.8. - Samson mic. C0 1U - Cubase 2.2.0. build
33 - Soundtrack Pro 1.0.3. - Garageband 3.0.4. QT pro 7.1.4. - o.m.m.

I systemprofil og i alle programmer er USB med Samson mic. synlig, men
der modtages ikke noget lydsignal. Dette gælder også Voice Over i FCP

I Cubase vil jeg ændre device setup under VST Multitrack. Kan se Samson
mic. og "Do you want to switch the ASIO driver" – switch – "No ASIO
Driver Error".

På en extern disk har jeg "kun" styreprogram og – Sound Studio 3.0.4. –
og der er der forbindelse.
Tilbage på intern disk – stadig ikke hul igennem.

En bekendt med megen erfaring mener, at det er Cubase der gør knuder.
Han har ikke Cubase på sin maskine, og der virker Samson perfekt – og
noget helt andet, det er f... en mic. af kvalitet, kan anbefales – når
din maskine kan bruge den!!!!.
Han foreslår at geninstallere alt – altså 0-stille maskinen og putte
alle mine programmer ind igen (alt FCP, alt lyd, der er rigtig mange
programmer) og det vil være et stort arbejde, og måske uden resultat.

HJÆÆÆÆLLLLLPPPPPP

På forhånd tak

Michael C.

Michael C.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 01-10-06 17:35

Hej Michael

Michael Corfitsen wrote:
> IMac 20" G5 1,8. OS 10.4.8. - Samson mic. C0 1U - Cubase 2.2.0. build
> 33 - Soundtrack Pro 1.0.3. - Garageband 3.0.4. QT pro 7.1.4. - o.m.m.

Cubase 2.2? - Er det 'SX', du mener? - elelrs vil jeg sige, det er en
gammel fætter. - På min Cubase 5.0VST skal man i 'Input preferences'
sætte mikrofonen til 'active' og 'play through', hvis der ikke er koblet
en MIDI enhed til som styreenhed.

> I systemprofil og i alle programmer er USB med Samson mic. synlig, men
> der modtages ikke noget lydsignal. Dette gælder også Voice Over i FCP

Har du husket at vælge 'Mikrofon indgang' i Systemindstillinger -> Lyd?

Hvis du har 'SunFlower' driverne installeret, så prøv at vælge en af dem
istedet for....

> [...]
> og der er der forbindelse.
> Tilbage på intern disk – stadig ikke hul igennem.

Mic indgangen skal vælges til de fleste større programmer. SoundStudio
vælger selv indgangen, når der tilsluttes enten en alm. mic eller en USB
mic.

> [...]
> alle mine programmer ind igen (alt FCP, alt lyd, der er rigtig mange
> programmer) og det vil være et stort arbejde, og måske uden resultat.

Det er desværre ikke umulig, han har ret... Du skal så huske at have
alle eksterne enheder sat _til_, før du installerer. Cubase kan
indimellem godt være lidt drilsk, hvis den ikke kan se enheder _før_
installering...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 02-10-06 11:13

Hej Erik

> [...]
> gammel fætter. - På min Cubase 5.0VST skal man i 'Input preferences'
> sætte mikrofonen til 'active' og 'play through', hvis der ikke er koblet

Det er SX.

> Har du husket at vælge 'Mikrofon indgang' i Systemindstillinger -> Lyd?

Ja.

> Hvis du har 'SunFlower' driverne installeret, så prøv at vælge en af dem
> istedet for....

Det har jeg ikke.

> Mic indgangen skal vælges til de fleste større programmer. SoundStudio
> vælger selv indgangen, når der tilsluttes enten en alm. mic eller en USB
> mic.

Det gør jeg også.

> [...]
> alle eksterne enheder sat _til_, før du installerer. Cubase kan
> indimellem godt være lidt drilsk, hvis den ikke kan se enheder _før_

Jeg kunne måske prøve blot at geninstallere Cubase og da med alle
externe enheder tilsluttet?.

Michael C.

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 02-10-06 12:18

Hej Michael

Michael Corfitsen wrote:

> Det er SX.

OK, jeg havde bare ikke tænkt på, at de har skiftet nummersystem med
SC'eren.

> Det har jeg ikke.

Arsh.! - Selvfølgelig har du nok ikke det. - Det er et driversystem,
der følger med en Behringer F-Control FC-202 Firewire lydkort, - my bad...

> Jeg kunne måske prøve blot at geninstallere Cubase og da med alle
> externe enheder tilsluttet?.

Det kunne du prøve i første omgang, men du bør så slette det af Cubase,
du allerede har installeret, så du undgår, at installeren 'påstår', at
en ny installering ikke er nødvendig.

Du skal så fjerne programmet, tilhørende udvidelser og preferences filer
fra din users mappe.

Tilslut så de eksterne enheder, som du bruger - iMic, USB mic, MIDI
enheder osv.osv. og sørg for, at de er korrekt tilsluttet og dem, der
har ekstern strømkilde, er tændte, før du starter Cubase installeren.

Det var på den måde, at jeg fik min Cubase 5.0VST til at virke på en
Dual G4/1,4ghz og en Beige G3/1133mhz. Den kører klart bedst på den
gamle Beige G3. 5.0VST er ikke glad for dualprocessorer, så på G4'eren
slår jeg den ene processor fra. - Opr. havde jeg blot kopieret Cubase
delene fra G4'eren til den Beige G3, men så kunne den pludselig ikke se
CompoSite AV kortet, - så det er jo lidt af det samme som hos dig... -
Men efter en total geninstallering, kom CompoSite kortet fint med... -
Så det er da forsøget værd i første omgang.

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 06-10-06 13:35

Hej Erik

Jeg har prøvet at installere mac OS 10.4. på en extern disk og kun
oprogrammet SoundStudio og så bruge den som startdisk. Så virker Samson
perfect.
Der er altså helt klart noget på min interne HD der ikke vil høre på
Samson (kan som sagt se den i alle programmer os systemprofil) men kan
ikke skifte til den i Cubase (ASIO).
Det er da noget irriterende l...
Jeg har skrevet til Samson (02.10.06) men har endnu ikke fået svar (hvis
jeg får).
Jeg arbejder videre, men kommer du i tanke om noget, da skriv gerne.

Michael C.