Intel Mac og programmer....
Fra : Storm

Dato : 28-09-06 15:25

Vi køber en Intel dual iMac og så spørger jeg lige:

Hvis vi bade vil arbejde i Adobes programmer (CS2 og Studio 8) skal vi
så forsyne den med både pc og Mac-programpakker?

Eller kan man arbejde i samme programmer uanset hvilken platform man
starter op på?

Hvis det er nej som jeg tror - vil man så kunne nøjes med en fælles
pakke når de nye Intel - baserede programmer kommer engang til næste år?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-06 16:55

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:
> Vi køber en Intel dual iMac og så spørger jeg lige:

vent med at investere til jeres nøgle programmer findes som
universal binary.

CS2 programmerne æder 3x så meget ram under rosetta som på PPC.
Deruover er CS" programmerne temmelig langsomme på macintel.

> Hvis vi bade vil arbejde i Adobes programmer (CS2 og Studio 8) skal vi
> så forsyne den med både pc og Mac-programpakker?

WinXP + windowsprogrammer til at køre dem under windows, og mac
programmer + MacOSX til at køre dem under macos.

> Eller kan man arbejde i samme programmer uanset hvilken platform man
> starter op på?

desværre, nej.

> Hvis det er nej som jeg tror - vil man så kunne nøjes med en fælles
> pakke når de nye Intel - baserede programmer kommer engang til næste år?

desværre nej.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Storm

Dato : 28-09-06 19:16

Kære Morten, tak for det klare og præcise svar.

> [...]
>
> CS2 programmerne æder 3x så meget ram under rosetta som på PPC.
> Deruover er CS" programmerne temmelig langsomme på macintel.

Men den investering skal gøres nu - og så er det jo fjollet at investere
i en ikke-Intel.

> WinXP + windowsprogrammer til at køre dem under windows, og mac
> programmer + MacOSX til at køre dem under macos.

> desværre, nej.

> desværre nej.

Ja så kan det jo blive noget af en udskrivning.
Altså den oplagte ide med at invester i en Intel for at kunne køre
traditionelle dtp til tryksager på Mac-platform og switche til
pc-platform for at lave web med "formerly known MacroMedia produkter" -
den falder lidt til jorden. Ihvertfald ca. 20 K til jorden. (Prisen for
en Adobe CS2, Studio 8 og måske Suitcase).

Jo, selvfølgelig er det dyrere at investere i en pc også - men... jeg
troede lige.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-09-06 19:41

NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) writes:

> [...]
> den falder lidt til jorden. Ihvertfald ca. 20 K til jorden. (Prisen for
> en Adobe CS2, Studio 8 og måske Suitcase).

Parallels har et produkt så man kan køre Windows i "maven" på OS X.
Rigtigt sat op kan man så bruge begge systemer samtidig på een maskine.

Fra : Storm

Dato : 28-09-06 20:33

> Parallels har et produkt så man kan køre Windows i "maven" på OS X.
> Rigtigt sat op kan man så bruge begge systemer samtidig på een maskine.

Tak, jeg vil se på det. Umiddelbart forstår jeg det dog sådan, at det
stadig kræver specifikke Mac og pc programpakker til de respektive
platforme?

Men altså måske en mere glidende overgang så man lettere kan have blot
Adobe C2 til Mac og Studio 8 til pc uden at skulle boote når man vil
springe fra det ene til det andet. Mere som at switche mellem PhotoShop
og ImageReady?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-09-06 21:16

NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) writes:

> Tak, jeg vil se på det. Umiddelbart forstår jeg det dog sådan, at det
> stadig kræver specifikke Mac og pc programpakker til de respektive
> platforme?

Ja. Der er ikke binær kompatabilitet mellem de to platforme. Betragt
det lidt som Betamax og VHS.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-09-06 23:23

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:
> Kære Morten, tak for det klare og præcise svar.

> Men den investering skal gøres nu - og så er det jo fjollet at investere
> i en ikke-Intel.

mja, men hvis det er for at erstatte G5 hardware og maskinerne primært
skal anvendes til CS2 prgrammer bør i se om ikke det er muligt at
udskyde investeringen til CS fås i universal biany versioner.

> [...]
> pc-platform for at lave web med "formerly known MacroMedia produkter" -
> den falder lidt til jorden. Ihvertfald ca. 20 K til jorden.

Hvad har i pt? kun mac'er med CS2? Er der i givet fald tale om G5
hardware? Eller er der ikke tale om udskiftning af eksisterende
arbejdsstationer?

> (Prisen for
> en Adobe CS2, Studio 8 og måske Suitcase).

CS 2.3 kommer nu med flash 8 pro, dreamwaver og acrobat 8. Sidstnævnte
er universalbinary.

Fra : Storm

Dato : 29-09-06 22:29

> Hvad har i pt? kun mac'er med CS2? Er der i givet fald tale om G5
> hardware? Eller er der ikke tale om udskiftning af eksisterende
> arbejdsstationer?

Vi har G5 Maccer med CS2 + Flash og en enkelt Windows maskine med CS1.
Men det er nu en ekstra arbejdsstation vi akut har brug for - her og nu
- til grafisk "tryk-arbejde". Men på sigt gerne så bredt som muligt.

> CS 2.3 kommer nu med flash 8 pro, dreamwaver og acrobat 8. Sidstnævnte
> er universalbinary.

Det vidste jeg ikke om CS2.3 - som jeg kan se det indeholder den ikke
Flash - kun Dreamweaver 8 fra Macromedia.
Det havde nu også været meget billigt at opgradere en CS2 til CS2.3 for
$160, og så oven i hatten få både Flash og Dreamweaver.

http://www.adobe.com/products/creativesuite/matrix.html

GoLIve - brugerne skal nok lokkes over på Dreamweaver tænker jeg

Vi har besluttet iMaccen med CS2 - derudover tænker jeg nu det bliver
pc'en der bliver udstyret med Studio 8.

Tak for indspark - også til Parallel løsningen.

--
Venlig hilsen Nina Storm