Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:
> d. [DATO] skrev [NAVN] på [ADRESSE] i artiklen [ARTIKEL]:
>
> > Lars Brink <lars@ad-man.dk> wrote:
> >
> >>
> >> Jeg har lavet udvidet hardware test og disk utility test på den men får at
> >> vide at alt er i sin skønneste orden.
> >
> > tja ...
> >
> >> Er der noget test software el. lign som kunne hjælpe mig til at lokalisere
> >> fejlen - jeg har snart bare den opfattelse at det er en mandags maskine -
> >> men det begreb tror jeg ikke Apple opererer med.
> >
> > Det er garanteret en ram fejl ....
> >
> > Alternativt, har du prøvet at geninstallere systemet helt forfra ?
> >
> > /thomas
>
>
> Ja jeg har geninstalleret (fordi den for nyligt startede op i "Darwin" -
> hvad fa'en det end er og overhovedet ikke kunne boote længere) men jeg har
> ikke geninstalleret systemet efter at logicboardet er blevet skiftet... det
> ka' da godt være jeg skal prøve det igen...
Forslaget med RAM-fejl lyer meget fornuftigt, men min erfaring siger
mig, at hardware-testen finder de RAM-fejl der er og den har du jo kørt!
Hvis jeg var dig, ville jeg lave en reformatering/reinstallation for at
sikre mig, at det ikke er en softwarefejl.
Installér kun lige akkurat nok til at det er sjovt at bruge maskinen,
men vent med 3.die parts systemguf og den slags indtil testperisoden er
forbi.
Hvis du har installeret ekstra RAM kunne det være en god idé, hvis du
kunne undvære det i en kort periode.
Eftersom den restarter hele tiden, vil du jo hurtigt kunne konstatere om
fejlen fortsat er til stede.
Og du vil herefter med ekstra overbevisning kunne gå i clinch med Apples
support. Du kan forøvrigt bede om dansk suppport, men må så ofte vente
indtil de ringer tilbage.
Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk -
www.fileoffice.dk