Aperture
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 25-09-06 12:49

D'herre og Damer

Jeg har en Powerbook G4 med 1 GHz cpu og et GeForce4 MX med 64 MB. Kan
jeg komme til at bruge programmet Aperture fra Apple?

Hilsen
Nyeboe

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-09-06 13:06

J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en Powerbook G4 med 1 GHz cpu og et GeForce4 MX med 64 MB. Kan
> jeg komme til at bruge programmet Aperture fra Apple?

Fra apple.com:

"15- or 17-inch PowerBook G4 with a 1.25GHz or faster PowerPC G4
processor"

http://www.apple.com/aperture/specs.html

Så ... nej ...

Og nogen gange er det letteste altså at kigge på producentens hjemmeside

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-09-06 22:50

J.K. Nyeboe <jan@nyeboe.dk> wrote:
> D'herre og Damer

> Jeg har en Powerbook G4 med 1 GHz cpu og et GeForce4 MX med 64 MB. Kan
> jeg komme til at bruge programmet Aperture fra Apple?

Nope grafikkortet understøtter ikke CoreImage. Deruodevr har Apple
indlagt en kontroldims der forhindrer den i at køre på G4 langsommere
end 1,5Ghz og g5 1,8Ghz.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-09-06 06:40

> Nope grafikkortet understøtter ikke CoreImage. Deruodevr har Apple
> indlagt en kontroldims der forhindrer den i at køre på G4 langsommere
> end 1,5Ghz og g5 1,8Ghz.

Hvorfor læser du ikke de andre indlæg før du svarer?

Fra : Michael Holm

Dato : 26-09-06 08:08

> Hvorfor læser du ikke de andre indlæg før du svarer?

Det er da fint at der er flere der svare, ofte får man gratis
ekstraoplysninger med, f.eks. her det med kontroldimsen og en mere
teknisk forklaring på hvorfor man ikke kan (understøtter ikke CoreImage)
Det andet indlæg henviser jo primært til Apples hjemmeside (hvilket også
er fint nok:)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 26-09-06 09:43

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> teknisk forklaring på hvorfor man ikke kan (understøtter ikke CoreImage)
> Det andet indlæg henviser jo primært til Apples hjemmeside (hvilket også

Hvis han havde læst det andet indlæg, så ville han nok ikke have skrevet
en forkert GHz grænse for G4.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 26-09-06 11:25

> Hvis han havde læst det andet indlæg, så ville han nok ikke have skrevet
> en forkert GHz grænse for G4.

Tusind tak Hr. Politimand.

mvh. Mikael Kern

Fra : Michael Holm

Dato : 26-09-06 14:34

> Hvis han havde læst det andet indlæg, så ville han nok ikke have skrevet
> en forkert GHz grænse for G4.

hvis du havde læst mit indlæg mere grundigt, ville du nok se at det
ikke var det der var min pointe. Men fred være med det.