GratisDNA forward problem - e-mail dukker ~
Fra : Henrik Münster

Dato : 20-09-06 09:42

Jeg havde i sidste uge et problem, da den e-mail, jeg havde sat til at
forwarde til .Mac via GratisDNS, bare forsvandt. Sjovt nok kunne jeg
sagtens sende direkte til .Mac-adresserne, vi har her i familien.
GratisDNS kunne også sagtens forwarde til andre e-mail-adresser. Det
var bare som om, .Mac ikke ville acceptere e-mail fra GratisDNS. Nu er
vores e-mail begyndt at dukke op. noget af det er 10 dage gammelt. Jeg
synes godt nok, det er længe, det har ligget på lager.

Jeg medsender nogle headere nedenfor, hvis nogen af jer kloge hoveder
kan sige noget klogt om det. Som I kan se, har e-mailen ligget hos
<defer.gratisdns.dk>, der åbenbart bruges, hvis e-mail ikke kan
afleveres. Det er en kvittering på nogle pizzaer, vi havde bestilt.
Esbjerg skulle spille mod FCK, så vi måtte ned på stadion og havde ikke
tid til at lave mad. Det blev uafgjort 2-2.

Fra:     No-reply@just-eat.dk

Emne:    Just-Eat.dk Ordre

Dato:    9. sep 2006 19.18.05 GMT+02:00

Til:     henrik@muenster.dk

(iPlanet Messaging Server 5.2 HotFix 2.08 (built Sep 22 2005)) with
ESMTP id <0J5V004L6R6S3J@ms24.mac.com> for muenster@mac.com; Wed, 20
Sep 2006 00:23:16 -0700 (PDT)

by mac.com (Xserve/smtpin20/MantshX 4.0) with ESMTP id
k8K7NAKW003903   for <muenster@mac.com>; Wed, 20 Sep 2006 00:23:11 -0700
(PDT)

[195.140.140.55])   by defer.gratisdns.dk (Postfix) with ESMTP id
5089912B1DCF   for <muenster@mac.com>; Sat, 09 Sep 2006 17:19:51 +0000
(GMT)

[195.190.153.92])   by parismailgw.gratisdns.dk (Postfix) with ESMTP id
3429A403D6E   for <henrik@muenster.dk>; Sat, 09 Sep 2006 17:25:12 +0000
(UTC)

mg002.armadahosting.com (Postfix) with ESMTP id 026497BB44   for
<henrik@muenster.dk>; Sat, 09 Sep 2006 19:13:26 +0200 (CEST)

--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 20-09-06 21:55

> [...]
> vores e-mail begyndt at dukke op. noget af det er 10 dage gammelt. Jeg
> synes godt nok, det er længe, det har ligget på lager.

Det ser til ikke kun at have været et problem for GratisDNS, se
<http://www.macfixit.com/article.php?story=20060920071754843>.

PS. "GratisDNA" lyder lidt skummelt, synes jeg.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-09-06 22:39

On 2006-09-20 22:54:48 +0200, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Det ser til ikke kun at have været et problem for GratisDNS, se
> <http://www.macfixit.com/article.php?story=20060920071754843>.

Nå da, er problemet ligefrem kendt. Det er ikke nemt at finde ud af,
hvor man skal lede efter en fejl, når det er et sted ude på det store
internet, der er problemer. Da min .Mac konto virkede fint, gik jeg ud
fra, at problemet lå hos GratisDNS. Det er åbenbart ikke tilfældet. Det
var bare nemmere at spørge GratisDNS på deres support-forum, da Apple
kan virke lidt stort og utilnærmeligt. Jeg kunne selvfølgelig bare have
ledt på Apples supportforum, hvor problemet åbenbart har været nævnt.

> PS. "GratisDNA" lyder lidt skummelt, synes jeg.

Det tror jeg ikke, du skal være bange for. Det kommer selvfølgelig an
på, hvad du mener med skummelt. Normalt forbinder jeg det med noget
lyssky, uærligt eller ligefrem svindel. Måske et firma, der kan have
bagtanker om at narre godtroende kunder. Det er jeg helt sikker på ikke
gælder for GratisDNS. Firmaet har eksisteret i fem år og har mig
bekendt på alle måder et godt ry. Derimod er det jo et lille firma, så
det er da muligt, ressourcerne kan være lidt knappe, og at der ikke
ligefrem er en hær af teknikere klar til at rykke ud i døgndrift. Det
er dog ikke mit indtryk, at servicen er ustabil, og jeg er sikker på,
at flere herinde vil være enige med mig i det synspunkt.
   Til at starte med lå GratisDNS på Samsø, men jeg synes, adressen nu er
i København. Meningen var oprindeligt, at det er en gratis DNS-service
(surprise!), der giver en Dynamic Name Server til ens domæne. Et domæne
skal jo have en DNS, der svarer, for at blive regnet for aktivt. Ellers
kan man miste det igen. Da mange private jo har domæner, men ikke er
interesseret i at ofre alverden, er idéen jo god. Til at starte med
opfattede jeg det slet ikke som et firma, men mere som en privatperson,
der gerne ville gøre noget godt. Det er jo den oprindelige mening med
internettet, at man stiller sin viden eller evner til rådighed for
andre ved f.eks. at lave hjemmesider om emner, der interesserer en.
   Efterhånden er der da kommet ydelser hos GratisDNS, som man skal
betale for. Der er et mailhotel, der var gratis i begyndelsen, men som
nu koster lidt. Der er et webhotel, der vist stadig er gratis, mens det
bliver udviklet, men som nok vil koste lidt senere. Mailforward og
-backup koster også lidt. Det er vist hhv. 30,- og 50,- kr. årligt. Jeg
ved ikke, om GratisDNS bliver drevet mere kommercielt,efterhånden som
det har vokset sig stort. Det indikerer flytningen til København måske.
Der er over 70.000 registrerede .dk-domæner hos GratisDNS og 96.000 i
alt. Mange af dem bruger sikkert bare den gratis service, men hvis blot
en mindre procentdel betaler for nogle ydelser, så er det da muligt, at
man kan leve af det. Hvis vi forestiller os, at blot 10.000,- kunder
betaler kr. 100,- om året, som jeg gør, så bliver det trods alt til en
million.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-09-06 07:11

Henrik Münster <henrik@muenster.dk> writes:

> Det tror jeg ikke, du skal være bange for. Det kommer selvfølgelig an

Henrik, jeg tror du missede vitsen.

Hvordan plejer mennesker normalt at "udveksle" DNA?

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-06 07:28

On 2006-09-21 08:10:42 +0200, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Henrik, jeg tror du missede vitsen.
>
> Hvordan plejer mennesker normalt at "udveksle" DNA?

Nååååh ja. Der er så mange stavefejl herinde, at jeg slet ikke ser dem.
Jeg laver sikkert også selv mange. Det er ikke hver gang, jeg er vågen
nok til at læse korrektur.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster