problemer med grafikkortet i 12" powerB, G~
Fra : salle

Dato : 19-09-06 21:30

Jeg igennem et stykke tid erfaret at min powerbook begyndte at køre en
smule ustabil. Pludselig den anden dag, inden jeg nåede at
reinstallere maskinen gik skærman bananas!!!

Det var nærmest som om der konstant var for høj opløsning på
skærmen, idet hele billedet så var tværet ud, med striber og streger
over hele skærmen. Det er næsten umuligt at tyde selve billedet.

Maskinen starter fint op, og jeg kan med taste kommandoerne godt
navigere rundt, men ikke se hvad jeg foretager mig.

Mit første indtryk var at grafikkortet var stået af, men så
alligevel idag fik jeg billedet tilbage i ca. 30 sek. hvorefter det
samme problem opstod så snart jeg begyndte at taste på maskinen.

Selv om jeg booter maskinen med æble+s og går i prompten, kan den
ikke vise dette billede ordentlig. Jeg kan da kun tyde kort hvad der
skrives på skærmen.

Er der nogen som har erfaringer med netop dette ? og er der nogen der
kan sige om det evt. er en software fejl eller der bare skal et nyt
grafikkort til? I så fald, kan det lade sig gøre selv at skifte
dette?

på forhånd tak for hjælpen!

Fra : salle

Dato : 19-09-06 21:53

Til information svare mit forløb fuldstændig til forløbet fra dette
indlæg tilbage i december 05' (se nedenfor)

Jeg har lige fundet ud af, at mit batteri er med i den gruppe hvor de
skal udskiftes pga. overophedning og brandfare. Jeg afventer et nyt med
posten allerede nu, men kan mine grafik problemer evt. skyldes
batteriet har været for varmt, hvorefter grafikkortet har fået
permanente skader ????

Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe ???
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har de sidste par dage haft lidt problemer med min skærm..
Når jeg har monteret en ekstra skærm går der et stykke tid, og så
begynder
det hele at gå i firkanter, sådan lidt mosaic agtigt..
Og bing, så kan jeg goodt opgive og genstarte..
Derfor spørgsmålet..
Kan man belaste et grafikkort "for meget", eller kan det tænkes at der

ligger nogle prefs der er lidt korrumperede..?

Hører gerne fra folk der selv har haft problemet..?
Tom
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

On Sun, 04 Dec 2005 15:22:00 +0100, Tom wrote:
> Kan man belaste et grafikkort "for meget", eller kan det tænkes at der
> ligger nogle prefs der er lidt korrumperede..?

Lyder som et problem med for meget varme.
--
MVH
osv...

Så vidt jeg kan vurdere det afgik den endeligt ved døden.. Senere
igår..
Hulk!
Tom