kæmpe bibliotek
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 18-09-06 19:07

Hmm - det var Sørens (eller Steve's måske rettere)

Biblioteket på min MBP har størrelsen >26 GB

Og man skal jo ikke rydde op der, vel?

venlig hilsen

Martin

--
MA @ 55.01.43N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 19-09-06 07:21

Martin Ammentorp wrote:
> Hmm - det var Sørens (eller Steve's måske rettere)
>
> Biblioteket på min MBP har størrelsen >26 GB
>
> Og man skal jo ikke rydde op der, vel?
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Næh, det skal man vel ikke, hvis man har plads nok.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-06 10:14

On 2006-09-18 20:07:28 +0200, martinx@yzammentorp.org (Martin Ammentorp) said:

> Hmm - det var Sørens (eller Steve's måske rettere)
>
> Biblioteket på min MBP har størrelsen >26 GB
>
> Og man skal jo ikke rydde op der, vel?

Der ligger jo også mange ting i biblioteket. Blandt andet ligger din
e-mail der, hvis du bruger Mail som program. News og cache af
hjemmesider ligger der også tit. Normalt behøver man vel ikke rydde op.
Jeg kan nu godt finde på at slette indstillinger til programmer, jeg
ikke bruger mere, men det giver jo ikke meget plads. Det kan da også
ske, at jeg bruger et reparationsprogram som Onyx eller Cocktail til at
ordne lidt vedligeholdelse, og det kan jo også slette cache-filer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Dalum Jensen

Dato : 19-09-06 13:15

Martin Ammentorp wrote:
> Hmm - det var Sørens (eller Steve's måske rettere)
>
> Biblioteket på min MBP har størrelsen >26 GB

> [...]

Jeg vil nu mene at et bibliotek af den størrelse er et symptom på at
du har et problem. Umiddelbart vil jeg mener at det kun (af de gængse
programmer) er GarageBand der lægger store mediefiler i biblioteket.
Alligevel skal du sørme lave mange personlige loops før du når op
på mere end 26 GB.

Hvis jeg var dig ville jeg finde ud af hvor i biblioteket at alle disse
GB ligger. Til dette formål bruger jeg selv "Disk Inventory X" fra
http://www.derlien.com/ som passer godt til mit temperament. Du kan
selvfølgelig også bare i terminalen skrive "% man du" og lære at
bruge UNIX programmet "du".

...Per

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 19-09-06 14:16

Per Dalum Jensen wrote:

> [...]
> http://www.derlien.com/ som passer godt til mit temperament. Du kan
> selvfølgelig også bare i terminalen skrive "% man du" og lære at

Eller "Vis mappestørrelse" eller hvad det nu hedder i Finder.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-06 14:31

On 2006-09-19 15:16:08 +0200, Martin Agersted Jarl
<martin@sletmigjarl.dk> said:

> Eller "Vis mappestørrelse" eller hvad det nu hedder i Finder.

Mit fylder 1,86 GB. Jeg kan godt se, at 26 GB er lidt enormt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 19-09-06 17:17

Henrik Münster wrote:

> Mit fylder 1,86 GB. Jeg kan godt se, at 26 GB er lidt enormt.

Jeg har knap 65 GB liggende i mit hjemmekatalog. Så, herre gud

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-09-06 18:41

Martin Agersted Jarl <martin@sletmigjarl.dk> wrote:

> Jeg har knap 65 GB liggende i mit hjemmekatalog. Så, herre gud

Og du forveksler ikke "Bibliotek" med "Hjem"-mappe?

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 19-09-06 20:19

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Og du forveksler ikke "Bibliotek" med "Hjem"-mappe?
>
> /Preben

Jo, det fandt jeg ud af fra Martin A's tråd på Macnyt.dk. Min fejl.

--Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 19-09-06 14:43

Per Dalum Jensen <perdalum@gmail.com> wrote:

> GarageBand der lægger store mediefiler i biblioteket.
> Alligevel skal du sørme lave mange personlige loops før du når op
> på mere end 26 GB.

Ikke personlige, men to hele jampacks + det løse (free loops from .mac)

så ja, forleden fandt jeg ud af, at min GB mappe er lidt over 19 GB, og
at min Logic er på 3GB.
Men det har jeg jo selv valgt, som de siger... gad egentlig vide, om man
kan smide det på en ekstern (Firewire) disk...?