(fra)valg af startlyd
Fra : Jonas Fyhn Vincenti

Dato : 18-09-06 13:56

Hey NG

Jeg er begyndt at studere igen, og der bruger jeg flittigt min MacBook -
desværre siger den jo en høj lyd når den startes op, især hvis man så en
action film på den aftenen før.

er der en måde jeg kan slå startop lyden fra? og det med at huske at
skrue ned når man lukker den, dur desværre ikke :S

på forhånd tak
//Jonas

Fra : Terje Rydland

Dato : 18-09-06 13:59

Jonas Fyhn Vincenti <king@ping.dk> wrote:

> [...]
>
> er der en måde jeg kan slå startop lyden fra? og det med at huske at
> skrue ned når man lukker den, dur desværre ikke :S

Ikke slå den av. Sett den i dvale - dvs. bare lukk skjermen.
Og åpne skjermen når den skal brukes.

Det er ingen grunn til å slå av en Mac - bare bruki dvalefunksjonen.

Terje

Fra : Amok

Dato : 18-09-06 14:24

> er der en måde jeg kan slå startop lyden fra? og det med at huske at
> skrue ned når man lukker den, dur desværre ikke :S

Naturligvis er der det Tjek følgende artikel:

http://www.macworld.com/2004/09/secrets/septosxhints/index.php

Jeg bruger den selv på en Mac Mini og det fungerer upåklageligt.

Venligst,
Anders

Fra : Gnyffe

Dato : 18-09-06 15:48

Jeg bruger "StartUpSound"

http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/index.en.html

Kanont program, både til PPC og Intel.

Mvh
Gorm

On 18/09/06 15:24, in article
1158585853.947356.126150@h48g2000cwc.googlegroups.com, "Amok"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-06 15:50

Hej Jonas

Psst! er et udmærket værktøj til det. Dobbeltklik på programmet og sæt
lyden til '0', så siger den ikke noget ved næste genstart/opstart.
http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/760691/Psst.dmg

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jonas Fyhn Vincenti

Dato : 18-09-06 16:36

Tak for alle svarene - det er rat at kunne åbne sin mac selvom man ikke
har slukket lyden sidst den blev lukket :)

//Jonas

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-09-06 10:32

On 2006-09-18 17:36:10 +0200, Jonas Fyhn Vincenti <king@ping.dk> said:

> Tak for alle svarene - det er rat at kunne åbne sin mac selvom man ikke
> har slukket lyden sidst den blev lukket :)

Jamen, det er jo ikke det, du gør. Du åbner og lukker jo ikke. Du
tænder og slukker. Hvorfor er det, du gør det? Det er der da ingen
grund til, hvis man ikke f.eks. har installeret en opdatering, der
kræver genstart. Du slukker vel heller ikke din mobiltelefon, når du
ikke bruger den.
   Hvis du bare lukkker låget i, går din Mac på vågeblus. Når du åbner
låget igen, vågner den på få sekunder og er klar, der hvor du slap
sidst uden at lave en lyd. Det er da en meget stor fordel ved en bærbar
computer, at man lige kan hive den op af tasken og åbne den. Det
eneste, man skal være opmærksom på, er, at vågeblus bruger en lille
smule strøm. Hvis batteriet er helt fladt risikerer man altså, at den
dør, mens den er på vågeblus.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Steen

Dato : 18-09-06 19:30

Jonas Fyhn Vincenti skrev:

> Hey NG
>
> Jeg er begyndt at studere igen, og der bruger jeg flittigt min MacBook -
> desværre siger den jo en høj lyd når den startes op, især hvis man så en
> action film på den aftenen før.

Selv om jeg har brugt Psst! førhen, er jeg forfalden til en anden
metode.
Skal jeg op om natten, og ligge kigge mine mails igennem, tager jeg
simpelthen et mini-jack-stik og propper i maskinen, så vækker jeg
ikke nogen

Steen