Erstatning for Ixus V2
Fra : Amok

Dato : 18-09-06 12:52

Hejsa, jeg har brug for en erstatning for mit Ixus V2 kamera der for
nyligt er afgået ved døden med en felj E18. Jeg vil meget gerne have
noget tilsvarende. Gerne mere robust og helst noget der arbejder
smertefrit sammen med Ipod og Mac OS X. Nogen forslag?

../Anders

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-09-06 15:46

Hej Anders

Kig efter noget Olympus MJU 700, 800 series. Der er bl.a. en model, der
også er 'vandtæt' med intern zoom funktion. Det CamediaMaster 4.2
software, der følger med, kører fremragende på OS X 10.3.x og 10.4.x. De
koster fra ca. 2900-3500kr.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 18-09-06 17:58

Amok <anders.moerk@gmail.com> wrote:

> helst noget der arbejder
> smertefrit sammen med Ipod og Mac OS X. Nogen forslag?

Samtlige kamerae virker uden problemer på Mac OS X. Hvorfor skal den
"virke" med en iPod? Hukommelseskort er i dag stikende billige. Et 1GB
kort koster i dag mindre end hvad jeg gav for et 32MB kort da jeg i
sin tid købte mit V2.

Jeg har iøvrigt investeret i et Nikon D50. Det er en fornøjelse med et
kamera der er hurtigt nok til at tage de billeder jeg gerne til tage,
har en god blitz og iøvrigt er næsten kropumuligt at tage et dårligt
billede med.

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Michael Holm

Dato : 18-09-06 22:03

> [...]

> noget tilsvarende. Gerne mere robust og helst noget der arbejder
> smertefrit sammen med Ipod og Mac OS X. Nogen forslag?

jeg købte en Powershot S80 som erstatning for mit IXSI V2 - funkede fint
sammen med OS X og iPod
Fandt den på kamerashop.dk.
(Morten: selv med et 2 GB kort er det godt at kunne loade over på
iPod'en når man er på ferie, og ikke på havde computer med for viven

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-09-06 22:22

"Amok" <anders.moerk@gmail.com> on mandag 18. september 2006 at 13:51
+0100 wrote:
> Gerne mere robust og helst noget der arbejder
>smertefrit sammen med Ipod og Mac OS X. Nogen forslag?

Hmmm, hvad er det lige du mener?
der er da vist ingen nromale kameraer, der ikke spiller sammen med OSX -
og hvor kommer iPod ind i billedet.
Jeg bruger selv en Canon 20D, en kortlæser og efterfølgende de programmer
jeg ønsker.
Kobler jeg kameraet dirkte ind i mac'en (fremfor kortlæseren), åbnes
iPhoto omgående. Det samme gælder for min datters Kodak box cam, min
fætters Ixus, naboens HP osv.
Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 23-09-06 09:25

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Kobler jeg kameraet dirkte ind i mac'en (fremfor kortlæseren), åbnes
> iPhoto omgående. Det samme gælder for min datters Kodak box cam, min

Han bør vel anskaffe sig et af følgende kameraer, hvis han skal være
helt sikker på iPod-understøttelse:
http://www.apple.com/ipod/compatibility/cameraconnector.html

Tror dog, det er frygtelig længe siden, listen er blevet opdateret
sidst. Går ud fra, at mit Ixus 40 må være det, de kalder Ixy 40.

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-06 19:54

On 2006-09-23 10:24:59 +0200, mikkelw@MUSEFAELDEgmail.com (Mikkel Westh
[2740]) said:

> [...]
>
> Tror dog, det er frygtelig længe siden, listen er blevet opdateret
> sidst. Går ud fra, at mit Ixus 40 må være det, de kalder Ixy 40.

Det er det japanske navn. Det hedder PowerShot SD300 i USA. Det er ikke
altid, kameraer hedder det samme i USA, Japan og Europa.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Amok

Dato : 20-09-06 07:18

> Hmmm, hvad er det lige du mener?

Jeg mente egentligt bare noget som måske kunne holde til lidt mere end
det gennemsnitlige kamera og nu er jeg lidt ny mht. Mac OS X, så da
jeg søgte på Google for at finde ud af hvilke kameraer der spillede
sammen fand jeg en lidet imponerende liste på Apples website.

Jeg tror jeg forsøger mig med et Ixus 800IS. Så må vi se om det
lever op til mine forventninger.

../Anders

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-09-06 07:54

On 2006-09-20 08:18:14 +0200, "Amok" <anders.moerk@gmail.com> said:

> [...]
> jeg søgte på Google for at finde ud af hvilke kameraer der spillede
> sammen fand jeg en lidet imponerende liste på Apples website.

Jamen kameraet skal jo ikke "spille" ret meget sammen med Mac OS X. Man
kan jo købe en kortlæser. Det er altid en god idé. Så aner computeren
jo ikke engang, hvilket kamera, det er. Så kan der i teorien været
problemer med den software, der fulgte med kameraet (mit tre år gamle
Canon havde nu software til Mac), men der er jo ingen grund til at
bruge den software, der fulgte med. Apples iPhoto er jo et af de bedste
programmer til at lave et fotoalbum og lettere billedmanipulation med.
Og så kan man være ret sikker på, at det bliver udviklet i mange år
fremover, så man ikke pludselig står med et fotoalbum i et program, der
ikke eksisterer mere.

> Jeg tror jeg forsøger mig med et Ixus 800IS. Så må vi se om det
> lever op til mine forventninger.

Det får da fine anmeldelser:

<http://www.steves-digicams.com/2006_reviews/sd700.html>
--