Micrifonindgang på en macmini?
Fra : Mac Bruger

Dato : 17-09-06 10:20

Kan det passe at en macmini ikke har en mikrofon-indgang?

Hvis ja, hvad kan så anbefales til Skype?

Et USB-head-set?

Fra : Henrik

Dato : 17-09-06 10:36

On 2006-09-17 11:20:27 +0200, Mac Bruger <mac@brug.ikke.dk> said:

> Kan det passe at en macmini ikke har en mikrofon-indgang?
>
> Hvis ja, hvad kan så anbefales til Skype?
>
> Et USB-head-set?

Der er da mikrofon indgang på min, det sider lige ved siden af udgangen...

Hilsen Henrik

Fra : Mac Bruger

Dato : 17-09-06 10:49

Henrik skrev:

> Der er da mikrofon indgang på min, det sider lige ved siden af udgangen...
>
> Hilsen Henrik

Nu findes macmini vel i flere udgaver, og jeg kan ikke se nogen
mikrofonindgang på den jeg sidder ved nu. Der er et firewire stik
lige ved siden af lyd-ud stikket.

I "systemindstillinger" står der også:
"ingen enheder til lyd ind fundet".

Så måske et USB-headset er det der skal til?

Fra : Jon

Dato : 17-09-06 11:43

Mac Bruger <mac@brug.ikke.dk> wrote:

> Kan det passe at en macmini ikke har en mikrofon-indgang?

Jeg har noen første generasjons 1,25 GHz G4 Mac Mini på kontoret, og de
har ikke mikrofon-inngang.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Bruno

Dato : 17-09-06 19:02

Mac Bruger wrote:
> Kan det passe at en macmini ikke har en mikrofon-indgang?

Det passer, næsten. Det stik der er lyd ud kan vist også bruges som lyd
ind. Men samtidigt er vist ikke muligt, det er en af de dumme steder de
har sparet.

> Hvis ja, hvad kan så anbefales til Skype?
>
> Et USB-head-set?

Det lyder som en mulig løsning, jeg har dog aldrig prøvet.

Mvh

Bruno