spørgsmål ang ibook mac
Fra : carsten vestbjerg

Dato : 15-09-06 16:58

hej har lige fået min første ibook det er en 500 mhz G3 og den vil jeg gerne
have på nettet men mangler en usb wireless stick til den.har kigget på
nettet men kan ikke finde nogen der kan køre med mac,er der nogen der ved et
sted hvor jeg kan få fat i en eller en herinde der har en i vil sælge.er
helt nybegynder med det her.mvh carsten

Fra : Jon

Dato : 15-09-06 19:21

carsten vestbjerg <fam.vestbjerg@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> sted hvor jeg kan få fat i en eller en herinde der har en i vil sælge.er

Du burde jo heller få tak i Apples AirPort-kort (802.11b) til intern
bruk. Det er mye mer elegant og antenne er allerede montert i lokket -
bare å plugge sammen.
--
/Jon
Mail: echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 15-09-06 19:44

> [...]

> sted hvor jeg kan få fat i en eller en herinde der har en i vil sælge.er

D-link DWL-122 er en mulighed. Har applestore ikke et forslag?

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : carsten

Dato : 15-09-06 21:11

hej igen og tak for henvendelserne har kigget på edbpriser.dk ang dlink
kortet men der er kun et firma der skulle have den har kigget der men kan
ikke finde den derinde så ringer på mandag for at høre om de har en.mvh
carsten

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 17-09-06 18:49

carsten <fam.vestbjerg@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> kortet men der er kun et firma der skulle have den har kigget der men kan
> ikke finde den derinde så ringer på mandag for at høre om de har en.mvh

Den hedder DWL-G122 nu. Af en eller anden grund reklamerer de ikke med
at den virker på Mac, men drivere kan downloades fra D-Links hjemmeside.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-06 10:08

On 2006-09-15 20:43:42 +0200, stigleerbeck@nypost.dk (Stig Leerbeck) said:

> D-link DWL-122 er en mulighed. Har applestore ikke et forslag?

Det tror jeg ikke. Apple plejer ikke at støtte netværk over USB. De
mener, at det bruger man ethernet eller AirPort til. Det skulle dog
kunne virke, hvis man finder en USB-dims, der kan bruges under Mac OS
X. Under Windows bruger man USB-dimser til alting, men under Mac OS X
er det ikke så almindeligt at bruge dem til netværk, da computeren har
dedikerede netværksforbindelser.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 16-09-06 11:13

> [...]
> mener, at det bruger man ethernet eller AirPort til. Det skulle dog
> kunne virke, hvis man finder en USB-dims, der kan bruges under Mac OS

Og det skulle DWL-122 kunne, med Dlink driver. En anden er Netgear MA111
(det skal være v1) hvor man bruger Dlink driveren. Det er de få
muligheder i Danmark for trådløse kort til iBooks, hvis man ikke vil
betale for et Airport kort.

Et alternativ er en såkaldt Game Adapter, der tilsluttes netværkstikket.
Her er der flere muligheder. Belkin D5F7330 og Dlink DWL-G730AP for at
nævne to. Den første fylder en del, men den sidste fylder ikke så meget,
kan trække strøm fra et USB stik og kommer desuden med ekstern
strømforsyning og etui, og kan osse bruges om access point.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-09-06 08:39

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> [...]
> kan trække strøm fra et USB stik og kommer desuden med ekstern
> strømforsyning og etui, og kan osse bruges om access point.

Jeg kiggede lige på den sidste som tiltaler mig - pga at den kan
trække strøm fra USB - men jeg kan se at der kun er to forhandlere på
edbpriser.dk, hvilket tyder på at der er en nyere udgave af produktet.

Ved du eventuelt hvad det monne være, og har du praktisk erfaring med
disse dimser?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-09-06 11:57

> [...]
> edbpriser.dk, hvilket tyder på at der er en nyere udgave af produktet.
>
> Ved du eventuelt hvad det monne være, og har du praktisk erfaring med

Jeg har bestilt en DWL-G730AP. Men den er ikke ankommet endnu.

Men jeg tror i øvrigt den model er på vej ud.

At dømme efter den ene anmeldelse der er på edbpriser.dk, så er
rækkevidden ikke imponerende, men det skyldes nok antenneforholdene.

Det syntes jeg ikke gør noget når den skal være transportabel. En
D5F7330 er ikke særlig transportabel.

Men den eneste fordel de har i forhold til sådan en USB/RJ45 WiFi dims
er at de ikke behøver en driver. Udover det, så er D-Link'en som sagt
transportabel, og den kan osse optræde som AP på f.eks et hotelværelse.
Med mindre det er brudesuiten er der vel dækning - og i så fald skal man
nok ikke på nettet

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-09-06 12:15

<snip>

> Men den eneste fordel de har i forhold til sådan en USB/RJ45 WiFi dims
> er at de ikke behøver en driver.

Der skulle stå: USB/PC Card/PCMCIA kort, og ikke USB/RJ45.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-09-06 12:22

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> Der skulle stå: USB/PC Card/PCMCIA kort, og ikke USB/RJ45.

Det er ellers ofte en ret stor fordel, skulle jeg mene.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 17-09-06 18:49

> [...]
> bruger man USB-dimser til alting, men under Mac OS X er det ikke så
> almindeligt at bruge dem til netværk, da computeren har dedikerede

Så hut jeg visker avr netop d-links løsning promoveret på Applestore.
Men den er nok outdated.

Stig Leerbeck -- www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk