A4 som default?
Fra : Jørgen Angel

Dato : 15-09-06 12:20

Har glemt det igen; hvordan er det nu man får OS9 til at bruge A4 som
default til print, og ikke US Letter? Alrså sådan så man ikke skal i
Sidelayout og skifte til A4 hver gang.

Tak,
Jørgen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-09-06 14:27

Hej Jørgen

I OS X: systemindstillinger -> Print og Fax -> sæt dine indstillinger og
klik på 'Brug som Standard'.

I OS 7.0-9.2.2: Åbn Sidelayout, vælg A4 og klik på OK, mens du holder
ALT (skiftefspor) tasten nede.

I det enkelte program kan du også vælge 'Sidelayout' -> indstil til A4
og klik på OK, mens du holder ALT tasten nede. - Det er det gamle OS 7-9
trick, og det virker også på 10.3.x...

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Jørgen Angel

Dato : 15-09-06 17:32

Tak for det, Erik. Jeg havde (næsten) prøvet det, slap Alt-tasten inden
jeg klikkede OK.

Jørgen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-09-06 17:41

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:
> Tak for det, Erik. Jeg havde (næsten) prøvet det, slap Alt-tasten inden
> jeg klikkede OK.

Så gælder dit valg kun for debn pågældende printer. "Alt" sætter
indstillingen på alle printere. (Såvidt jeg husker...)

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Jørgen Angel

Dato : 16-09-06 00:34

> Så gælder dit valg kun for debn pågældende printer. "Alt" sætter
> indstillingen på alle printere. (Såvidt jeg husker...)

Det er okay, jeg har kun en printer (+ en Dymo Label, men det er jo en
anden sag)

Fra : Esben

Dato : 19-10-06 20:02

> I det enkelte program kan du også vælge 'Sidelayout' -> indstil til A4
> og klik på OK, mens du holder ALT tasten nede. - Det er det gamle OS 7-9
> trick, og det virker også på 10.3.x...

Synes ikke det virker i Microsoft Word under 10.4 - nogen der har
alternative ideer?

VH

Esben

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-06 20:16

Hej Esben

Esben wrote:

> Synes ikke det virker i Microsoft Word under 10.4

Hm, virker her med Office/Word 2004 under 10.3.9...

> - nogen der har alternative ideer?

Prøv så at åbne 'systemindstillinger' -> 'Udskriv&Fax'. Under
'Udskrivning' vælger du din printer. Under 'Standard papiropsætning'
vælger du A4. Klik derefter på 'Indstil printere...' og kontroller, at
din printer også er valgt dér. - Så skulle du meget gerne få en stadard
indstilling, der siger at papirstr. i alle programmer er sat til A4 ved
udskrift.

I dialogboksen til 'Udskriv' (COM+P) kan du også vælge en del
forskelligt af det samme som ovenfor. Brug den øverste popupmenu i
dialogboksen til at lave/kontrollere de forskellige indstillinger. - Her
kan du fx. også vælge et specielt program, hvis det program skal bruge
en specifik opsat papirstørrelse, - fx. hvis du vil have regneark i A4
på tværs i Excel. Så vælger du blot 'Excel' i den øverste menu, og
indstillingerne følger så den Excel std. printopsætning, du har valgt.

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-10-06 22:17

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Synes ikke det virker i Microsoft Word under 10.4 - nogen der har
> alternative ideer?

der kan du sætte stadard papirstørrelse i Systemindstillinger, "Udskriv
og fax"

Fra : Esben

Dato : 22-10-06 09:56

> der kan du sætte stadard papirstørrelse i Systemindstillinger, "Udskriv
> og fax"

Det står korrekt - har skam læst den oprindelige tråd!

Men kan jo lige prøve at stille den frem og tilbage - hmm - ingen
forskel.

Kan det have noget med "Normal" i Word at gøre?

Det mærkelige er at det har virket på et tidspunkt...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 23-10-06 17:54

Kan man monstro slette nogen indstillingfiler uden at miste for meget
andet? - så det kunne komme til at funke - det er nu vildt
frustrerende...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad