Max brændehastighed på USB port!?
Fra : Carsten Matzon

Dato : 22-01-01 18:05

Kan se at hos nemdirekt.dk kan man købe en x8 brænder til USB porten men er
det overhovedet muligt at brænde så hurtigt via USB?...

Mvh

Carsten

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 22-01-01 19:26

USB's maksimale overførselshastighed er 12Mbit hvilket svarer til 1200Kbit/sec
en 8x brænder brænder med 2400Kb/sec og kan derfor ikke køre med maks
hastighed. Du kan selvfølgelig købe den men du vil kun kunne brænde med 4x
hastighed. Nu ved jeg ikke hvor billig den cd-brænder du har set er men jeg
vil foreslå Iomega ZipCD 4/4/6 som et godt køb til den almindelige bruger.

Mark

Fra : Carsten Matzon

Dato : 22-01-01 19:34

Hvorfor fanden sælger de så en x8 brænder?!..Jah okaj nok fordi de ikke
bliver lavet mere i lavere hastigheder... ;) ...
Jeg kan få den til 2500,- hos Nemdirekt.dk men Iomega koster kun 2100,- ...

Mvh

Carsten

On Mon, 22 Jan 2001 19:25:39 +0100, Mark S. Rasmussen wrote
(in message <3A6C7B23.4BC20D97@tv.dk>):

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-01-01 23:54

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> Hvorfor fanden sælger de så en x8 brænder?!..Jah okaj nok fordi de ikke
> bliver lavet mere i lavere hastigheder... ;) ...

Apples USB er ikke nær så optimeret til "hurtige" diske som eksempelvis
MS's.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Enok Hauge

Dato : 22-01-01 20:02

On Mon, 22 Jan 2001 19:25:39 +0100, "Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk>
wrote:

> [...]
>vil foreslå Iomega ZipCD 4/4/6 som et godt køb til den almindelige bruger.

Ikke korrekt. Single speed er 150 kB/s. Altså er 8x 150*8 kB/s = 1200
kB/s. 12 Mbps som USB maksimalt kan køre med svarer til ca. 1200 kB/s.
Så teoretisk kan USB godt følge med brænderen, men nok ikke i praksis,

Mvh. Enok Hauge

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 22-01-01 21:36

Ups, du har sq ret. Jeg lavede en lille fejl. jeg håber ikke du har lavet er
fejlkøb på grund af mig :). Jeg vil nu stadig passe på for det kan godt blive
meget ustabilt ved 8x brænding.

Mark

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 22-01-01 23:01

Enok Hauge <enokh@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kB/s. 12 Mbps som USB maksimalt kan køre med svarer til ca. 1200 kB/s.
> Så teoretisk kan USB godt følge med brænderen, men nok ikke i praksis,

Ikke korrekt, SingleSpeed er en Audio CD afspilningshastighed, hvilket
er 1411,2 Kbit/s (44,1 x 16 x 2) så 8 X er 11289,6 Kbit/s, så det giver
en udnyttelsesgrad på 94% . Hvorvidt eller ej det er muligt i praksis
skal jeg ikke udtale mig om.
--
Jesper Oersted
It isn't pollution that's harming the environment. It's the impurities

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 22-01-01 20:56

Jeg har en ZipCD, som jeg er godt tilfreds med.
Jeg brænder 4x fra HD, 2x fra iMacDV'ens DVD, da det har givet nogle
problemer ved 4x.

Undgå ikke-mærkevare CD-R medier - mine erfaringer er dårlige.

Mvh
Richard Nees

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 23-01-01 16:30

> [...]

> Kan se at hos nemdirekt.dk kan man købe en x8 brænder til USB porten men er
> det overhovedet muligt at brænde så hurtigt via USB?...

Det højeste hastighed, som det kan anbefales (og hvilket nok også er den
højeste realistiske brændehastighed) er 4x.

Men de fleste USB-brændere bruges ved 2x - det er hvad jeg har hørt fra
folk, fordi 4x giver for mange problemer.

USB giver for mange problemer med enheder der kræver massive
dataoverførsler - der er FireWire MEGET bedre!

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 23-01-01 17:19

Jeg giver dig ret i at 8x kan give mange problemer, det er også derfor jeg
anbefaler en Iomega ZipCD. Den bruger jeg konstant ved 4x speed og der er ingen
problemer. Man kan altså sagtens brænde med 4x speed men man skal nok passe lidt
på hvis man planlægger at flyve derudaf med 8x. Firewire er helt klart den
bedste løsning men der er stadig nogen (mig f.eks :)) som stadig sidder med en
iMac rev.a

Mark