ICQ fil overf=?ISO-8859-1?B?+A==?=rsel...e~
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 22-01-01 17:57

Jeg har problemer med at overføre filer via ICQ til min nabo som har PC. Den
anden vej fungerer det fint nok... Hvor ligger problemet?

Han har Windows ICQ 2000b
Jeg har Mac ICQ 2.0 Beta

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 22-01-01 20:53

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Han har Windows ICQ 2000b
> Jeg har Mac ICQ 2.0 Beta

For laaang tid siden (dvs. ca. 1.5 år) brugte jeg også Mirabillis' mac
ICQ klient, og dengang fik jeg aldrig filoverførsel til at virke, men
fra andre ved jeg, at det rent faktisk virker. For at gøre en lang
historie lidt kortere, så skiftede jeg til Gerrys ICQ
(http://www.GerryICQ.com/) og har ikke haft problemer siden.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 22-01-01 21:31

Jeg har prøvet med Gerry's, men den virker ikke specielt godt. Den virker
med tung i det. Desuden er den 100 år om bare at sende en besked....

Mvh
Gunnar

Fra : Christian Flintrup

Dato : 22-01-01 22:57

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Jeg har prøvet med Gerry's, men den virker ikke specielt godt. Den virker
> med tung i det. Desuden er den 100 år om bare at sende en besked....

Prøv at indstille programmet til at sende gennem serveren ("Always send
messages through the server" i den engelske version). Det hjælper meget
på det... :)

--
Christian

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 22-01-01 23:39

Jamen så kan vi vel ikke længere overføre filer internt i netværket (det vil
betyde 50kb/sek istedet for 250-> )

Mvh
Gunnar

Fra : Christian Flintrup

Dato : 23-01-01 18:38

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Jamen så kan vi vel ikke længere overføre filer internt i netværket (det vil
> betyde 50kb/sek istedet for 250-> )

ICQ kan vist aldrig sende filer gennem serveren. Så det vil stadig
foregå direkte. Det samme gælder chat.

>Desuden er den 100 år om bare at sende en besked....

Og det ville blive afhjulpet.

--
Christian Flintrup

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 21:08

> [...]

> Jeg har problemer med at overføre filer via ICQ til min nabo som har PC. Den
> anden vej fungerer det fint nok... Hvor ligger problemet?

Hvilken netforbindelse har i, og bruger en af jer (din nabo?) en
netværksrouter?

Routere har det med at forhindre adgang til servere "bag" routeren.

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 22-01-01 21:26

> Hvilken netforbindelse har i, og bruger en af jer (din nabo?) en
> netværksrouter?

Øhh... vi har ProAccess fra TeleDanmark (ADSL). Vi har en router i kælderen
-> Ethernet hub. Det er alt...

Mvh
Gunnar

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 22-01-01 21:47

Gunnar Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Øhh... vi har ProAccess fra TeleDanmark (ADSL). Vi har en router i kælderen
> [...]

Mærkværdigt! :/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-01-01 22:15

In article <1ennoi6.8y4sayoimw00N@64.ppp1-14.worldonline.dk>,
root@NOSPAM.com (DJ Supreme / Peter Perlsø) wrote:

> Mærkværdigt! :/

Hvorfor?

Der er som standard kun 4 åbne porte indad i TDCs router. De porte ICQ
bruger til at sende filer med, er ikke åbne og er dermed heller NATede.

Gunner: hvis dette lyder som russisk, så sig til og jeg skal gerne
uddybe det.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 22-01-01 23:37

> Der er som standard kun 4 åbne porte indad i TDCs router. De porte ICQ
> bruger til at sende filer med, er ikke åbne og er dermed heller NATede.

Jamen jamen.... Det virker jo den ene vej!!!

...og jo, det en anelse russisk!

Mvh
Gunnar

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 22-01-01 22:18

> Øhh... vi har ProAccess fra TeleDanmark (ADSL). Vi har en router i kælderen
> -> Ethernet hub. Det er alt...

Filoverførsel via ICQ virker ikke med en standardkonfigureret router fra
TeleDanmark. Det er nok her problemet ligger...

--
René

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 22-01-01 23:37

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-01-01 14:46

> Jamen det virker jo den ene vej....

Kommer der overhovedet intet igennem eller virker de filer der kommer
igennem ikke?
-For ICQ kan ikke overføre ressource forken, så alle upakkede filer går
i smadder.

/Thomas Hansen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-01-01 17:42

Hvis det virker en ene vej, må det være _fra_ en computer bag Pro@ccess
_til_ en computer uden for Pro@ccess. Filoverførsel _til_ en maskine bag
Pro@ccess burde ikke virke.

--
René

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 23-01-01 20:51

> Hvis det virker en ene vej, må det være _fra_ en computer bag Pro@ccess
> _til_ en computer uden for Pro@ccess. Filoverførsel _til_ en maskine bag
> Pro@ccess burde ikke virke.

Vi sidder i samme hub INDEN for huset!

Gunnar

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 23-01-01 23:07

> Vi sidder i samme hub INDEN for huset!

Aha! Gad vide om ICQ-trafikken går via nettet automatisk, når gateway på
de to maskiner er sat til routeren (det gør det vel?). Det er bare lidt
spøjst at det virker den ene vej, for jeg ville faktisk mene, at det
slet ikke burde virke!

Jeg er nok bange for, at jeg må melde pas her, for TCP/IP er ikke lige
min stærke side. Hvis man kunne pille lidt i routeren (fy, fy!) kunne
man nok konfigurere den, så det virkede, men så ville man til gengæld
nok kun kunne sende filer via ICQ på lokalnettet - og det er jo heller
ikke fedt.

--
René

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 24-01-01 01:32

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Hvis man kunne pille lidt i routeren (fy, fy!) kunne
> man nok konfigurere den,

TD's router er password beskyttet, man skal betale TD for at få den
omkomfigureret.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-01-01 07:24

In article <1enprh1.17zgsqs1rxwfikN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> TD's router er password beskyttet, man skal betale TD for at få den
> omkomfigureret.

Der har lige været en nogen længere tråde i tele.internet.adsl og
dk.edb.internet.udbydere.xdsl (med deltagelse af mindst eet klogt
hovede), der burde kunne sammenstykkes til en brugsanvisning i
konfiguration af TDK's Speedstream router.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 24-01-01 17:00

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> TD's router er password beskyttet, man skal betale TD for at få den
> omkomfigureret.

I know... jeg får den selv d. 30/1 og har betalt for en omkonfigurering,
men man kunne altså gøre det hele selv, hvis man ikke har noget imod at
bryde TDC's betingelser. Man skal bare lige trykke lidt på resetknappen

--
René

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 24-01-01 00:54

> [...]