Font-problem på ny G4'er
Fra : Stig Leerbeck

Dato : 22-01-01 12:59

Findes der en behjertet sjæl, der kender til denne problematik:

Problemet opstår på en splinterny G4 400 mHz. Tilsvarend eproblemer er
ikke set før i samme miljø på andre maskiner.

I nogle tilfælder er det ikke muligt at få æ, ø og å med på print ved
udprintning fra programmet Notes.
Det samme gælder ved modtagelse af nogle EPS-filer til placering i
Quark-dokumenter.

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : Jakob Færch

Dato : 22-01-01 13:25

> I nogle tilfælder er det ikke muligt at få æ, ø og å med på print ved
> udprintning fra programmet Notes.
> Det samme gælder ved modtagelse af nogle EPS-filer til placering i
> Quark-dokumenter.

De gange, jeg har haft tilsvarende problemer, har det været på
PostScript-printere, og det har skyldtes, at
- Mac'en bruger en udgave af den ønskede skrift, hvor æ, ø og å findes
- Printeren vælger en anden udgave af samme skrift (typisk fordi den har
en indbygget udgave, og derfor ikke bruger den, den får sammen med
Postscript-filen), der _ikke_ indeholder æ, ø og å

Du kan (under "Font Settings" i LaserWriter 8's udskriftsdialog) sige,
at printeren skal "Always Download needed fonts"). Om det virker, skal
jeg ikke kunne sige...

Held og lykke

/Jakob