Krise hjælp efterlyses
Fra : *nico*

Dato : 23-06-01 11:25

Hej gruppe...
Problemos med macOS

Min TiBook vil ikke finde systemmappen under opstart, den står bare og leder
og leder. jeg tænkte jeg ville fyre den op på en os 9.1 cd. men den vil ikke
boote fra den.

Nu er problemet så at min cd sidder i maccen, og maccen vil ikke starte op.

Hvis jeg holder alt nede under opstart, finder den heller ikke nogen
systemmapper den vil arbejde med...

Er der nogen der har en løsning??

mvh
Nicolai !

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-06-01 12:15

In article <9h1r09$a4u$1@news.inet.tele.dk>, "*nico*" <npe@mac.com>
wrote:

> Er der nogen der har en løsning?

Først skal du have OS 9.1 CD'en ud, dette burde kunne klares ved at
holde museknappen nede under opstart.

Så burde du kunne starte op på den OS CD der fulgte med din TiBook.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : *nico*

Dato : 23-06-01 12:34

"Martin Edlich" <newsspam2@mail.edlich.dk> skrev i en meddelelse

> Først skal du have OS 9.1 CD'en ud, dette burde kunne klares ved at
> holde museknappen nede under opstart.

Tak, det var det med museknappen jeg ikke kunne huske.
Den starter iøvrigt fint op på OsX Dk, nu *SS*

Takker og god weekend.

nicolai

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-06-01 14:55

Hej Nicolai

Der skulle meget gerne sidde et lille hul ved CD drevet, vhor du med en
udrettet papirklips kan udløse mekanismen manuelt og få CD'en ud.

Prøv evt. at holde COM+ALT+SHIFT+BACKSPACE nede under start for at tvinge den
til at lede efter et aktivt system. Får du den så igang, så brug Diskværktøj og
opdater driveren. Det er muligt, det er nok.

Ellers vil jeg foreslå, at du bruger en Norton 6 og starter fra den og kører en
DiskDoctor. - Jeg har nemlig på fornemmelsen, at din MDB - Master Directory
File - er blevet beskadiget.. Det bedste vil være, hvis du har DiskWarrior -
start fra den og lav en ny directory fil. Det plejer at hjælpe.

mvh. Erik Richard

*nico* wrote:

> [...]
>
> Nu er problemet så at min cd sidder i maccen, og maccen vil ikke starte op.
>
> Hvis jeg holder alt nede under opstart, finder den heller ikke nogen

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : *nico*

Dato : 23-06-01 16:34

*nico* wrote:

> [...]
>
> mvh
> Nicolai !

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Hej Erik...

Der er desværre ikke noget Hul ve siden af Cdrommen på en TiBook. Ellers
havd jeg været der med clipsen...
Problemet var at jeg ikke kunne huske den dumme genvej man bruger får at få
cden ud under opstart. Det var så Museknappen jeg skulle holde nede... Og
jeg skulle så lige huske at begynde at trykke på musen inden jeg tændte
dyret *S*

Ellers tak for hjælpen..

mvh
NicolaI !

Fra : *nico*

Dato : 23-06-01 16:38

Ups, der er sgu et hul
Det er bare ikke lige til at se når det er ubrugt...

Godt det er weekend.

mvh
Nicolai !

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-06-01 13:31

*nico* <npe@mac.com> wrote:

> Ups, der er sgu et hul
> Det er bare ikke lige til at se når det er ubrugt...
>
> Godt det er weekend.

....og heldigt at ovenstående faldt i dk.edb.mac, ellers kunne man jo
betvivle at det var et computerproblem du havde haft (-:

--
Jonas [CPH, DK]
Erase HARDDRIVE to mail me

Fra : *nico*

Dato : 24-06-01 13:50

"Jonas C. Voss" <HARDDRIVEjc@voss.tf> skrev i en meddelelse

> ...og heldigt at ovenstående faldt i dk.edb.mac, ellers kunne man jo
> betvivle at det var et computerproblem du havde haft (-:

*SS*
Helt sikkert.....
Men sådan en TiBook er sgu lækker *SF*

God Søndag