[Thunderbird] "Compacting" og filtre
Fra : Palle Jensen

Dato : 29-11-06 21:33

Hep!

Oplevede noget nyt idag

Åbnede min Thunderbird. Første der skete var at jeg blev spurgt om
jeg ville have "compacted" mine folders. OK. Det sagde jeg så ja til.

Men!

Der kom så et læs beskeder ind og til en masse af dem sagde TB så at
filtrering ikke kunne lade sig gøre da der var en anden proces igang.

Jeg formoder at denne process er "compacting". Det er lidt
irriterende at TB så ikke sår denne process færdig førend at den
laver andet som kan interferere med processen.

Kan man ikke få Thunderbird til KUN at compacte når man lukker
programmet. Da ville dette problem aldrig opstå. Det har for mig
virket i OE, og Eudora (Og er da også mest logisk).

Håber nogle løser gåden for mig

På forhånd tak ihvertfald.

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-11-06 00:08

Den 29-11-06 21.33 skrev Palle Jensen følgende:

> Der kom så et læs beskeder ind og til en masse af dem sagde TB så at
> filtrering ikke kunne lade sig gøre da der var en anden proces igang.

Næste gang, så sig nej, og start i stedet komprimeringen manuelt: Filer
=> Komprimer mapper. Eller sig nej og vent til Thunderbird spørger igen.

> Jeg formoder at denne process er "compacting".

Jeg oplever det typisk som modsat, at der ikke kan komprimeres, før
Thunderbird er færdig med at hente mails.

> Kan man ikke få Thunderbird til KUN at compacte når man lukker
> programmet. Da ville dette problem aldrig opstå.

Det kan man ikke være sikker på, medmindre man har slået automatisk
opdatering fra. Hvis Thunderbird tilfældigvis er ved at hente mails, når
du lukker, vil problemet også opstå.

Hvis jeg lige har startet Thunderbird, eller hvis jeg er ved at benytte
mailmapperne, siger jeg altid nej. Thunderbird kommer og spørger igen
senere, og hvis jeg så er ved at læse nyhedsgrupper, siger jeg ja til at
komprimere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Væltepeter: Drukmås, der sandsynligvis hed Peter Vinolentus Bristtofte...

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-11-06 23:16

On 30 nov 2006, Kim Ludvigsen wrote in
dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> spørger igen senere, og hvis jeg så er ved at læse
> nyhedsgrupper, siger jeg ja til at komprimere.

Hmmmm.... OK.

Synes nu stadig det er bug-agtigt at TB ikke kan pririotere
processerne. Men din metode er OK. Bare man er klar over det.

Har ledt efter en extension der med et klik kunne komprimere alle
mapper, men tilsyneladende kan man kun komme til at at komprimere
dene aktuelle mappe.

Men tak for oplysningen.

--
Venlig hilsen / Regards