Adressebog i Thunderbird ?
Fra : Martin Ploug

Dato : 22-11-06 12:33

Hej

Jeg er begyndt at bruge Thunderbird 1.5.0.8,
og jeg er indtil videre meget begejstret, men
der dukker af og til lige et par spørgsmål op
- sådan er det jo .

Jeg kan se, at Thunderbird automatisk tilføjer
adresser til min adressebog, og det gør den
måske når jeg svarer på mail. Jeg ved også, at
der må være et sted, hvor jeg kan slå det fra,
men jeg kan ikke se hvor. Jeg har både været i
Indstillinger og i Kontoindstillinger, men kan
ikke se, hvor jeg kan slå det fra.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

--
Søger du et øvelokale, eller lejer du øvelokaler ud?
www.musiklokaler.dk

Fra : Holst

Dato : 22-11-06 12:48

Martin Ploug wrote:

> [...]
> der må være et sted, hvor jeg kan slå det fra,
> men jeg kan ikke se hvor. Jeg har både været i
> Indstillinger og i Kontoindstillinger, men kan

Min Thunderbird er godt nok engelsk, og jeg bruger kun 1.0.7, men der er
næppe den store forskel.

Tools -> Options -> Advanced, herunder finder du indstillingen.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-06 12:53

Den 22-11-06 12.47 skrev Holst følgende:

> Min Thunderbird er godt nok engelsk, og jeg bruger kun 1.0.7, men der er
> næppe den store forskel.

Der er lidt forskel, jf. mit svar til Martin. Må jeg spørge, hvorfor du
stadig bruger 1.0.7?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Væltepeter: Drukmås, der sandsynligvis hed Peter Vinolentus Bristtofte...

Fra : Holst

Dato : 22-11-06 13:57

Kim Ludvigsen wrote:

> Der er lidt forskel, jf. mit svar til Martin. Må jeg spørge, hvorfor du
> stadig bruger 1.0.7?

Det må du gerne, men faktisk kan du blot gå tilbage i gruppen og finde
svaret.

Jeg har nemlig forsøgt at opgradere til 1.5, men det gik ikke videre godt:

<http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news/browse_thread/thread/492813ac08bdf0b/efd2ec8d36e75b94?lnk=st&q=&rnum=1#efd2ec8d36e75b94>

Og de råd, jeg fik i ovennævnte tråd, hjalp intet.

Derfor hænger jeg stadig fast i 1.0.7 - ikke fordi jeg vil, men fordi
den virker upåklageligt.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-06 14:05

Den 22-11-06 13.57 skrev Holst følgende:

> Jeg har nemlig forsøgt at opgradere til 1.5, men det gik ikke videre godt:

Forsøgte du at opdatere til en dansk Thunderbird? Der kan godt opstå
problemer, når man går fra ét sprog til et andet.

I så fald, prøv at afinstallere den nuværende version, før du
installerer den nye.

> Derfor hænger jeg stadig fast i 1.0.7 - ikke fordi jeg vil, men fordi
> den virker upåklageligt.

Lige indtil en eller andet gut udnytter et af de sikkerhedshuller, som
er lukket i den nye version

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man skal ikke købe katten i sækken: Gammelt skotsk udtryk...

Fra : Holst

Dato : 22-11-06 14:29

Kim Ludvigsen wrote:

> Forsøgte du at opdatere til en dansk Thunderbird? Der kan godt opstå
> problemer, når man går fra ét sprog til et andet.
>
> I så fald, prøv at afinstallere den nuværende version, før du
> installerer den nye.

Nej, jeg forsøgte igen at opdatere til en engelsk Thunderbird.

> Lige indtil en eller andet gut udnytter et af de sikkerhedshuller, som
> er lukket i den nye version

Det er jo lige det :)

Men gode idéer til, hvordan jeg får det til at virke, imødekommes i høj
grad.

Skal i øvrigt også have opdateret Firefox. Den plejer ellers selv at
sige, at der er en opdatering klar, men ikke denne gang.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-06 14:57

Den 22-11-06 14.28 skrev Holst følgende:

> Nej, jeg forsøgte igen at opdatere til en engelsk Thunderbird.

Prøv alligevel med en afinstallering først. Virker det stadig ikke, kan
du prøve at omdøbe Thunderbirds data-mappe, så du starter helt forfra -
der er ingen grund til at opgive. Vend tilbage, hvis det ikke virker med
en afinstallering først, så får du forklaringen til data-mappen.

> Skal i øvrigt også have opdateret Firefox. Den plejer ellers selv at
> sige, at der er en opdatering klar, men ikke denne gang.

Version 1.5.0.7 kan ikke opdatere sig selv til en ny generation (2.*).
Du skulle automatisk få opdateret til 1.5.0.8, og den kan godt, så på et
senere tidspunkt kommer der en automatisk opdatering til version 2. Det
vil sige, den kommer vist først til version 2.0.1, da der har været
problemer med den automatiske opdatering til 2.0. Men kan man ikke
vente, kan man selvfølgelig bare selv hente og installere 2'eren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Jetlag: Træthed skabt af ioniserede partikler i de højere luftlag...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-06 12:52

Den 22-11-06 12.33 skrev Martin Ploug følgende:

> [...]
> adresser til min adressebog, og det gør den
> måske når jeg svarer på mail. Jeg ved også, at
> der må være et sted, hvor jeg kan slå det fra,

Funktioner => Indstillinger => Redigering => Adressering => fjern
fluebenet ud for Tilføj e-mail-adresser...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Servostyring: Styresystem til biler...

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-11-06 13:13

Kim Ludvigsen skrev:

> Funktioner => Indstillinger => Redigering => Adressering => fjern
> fluebenet ud for Tilføj e-mail-adresser...

Hej

Mange tak for jeres svar.

> Funktioner => Indstillinger => Redigering => Adressering => fjern
> fluebenet ud for Tilføj e-mail-adresser...

Så fandt jeg det - godt.

Måske bør jeg oprette et nyt spørgsmål, men prøver alligevel her.
I mine indkommende mails bliver æ,ø og å ikke vist korrekt, og jeg går
ud fra, at det er fordi, at der skal indstilles til den rette tegnsætning.

Under Indstillinger > Visninger står både indgående og udgående til
Vestlig (ISO-8859-1), så jeg forstår ikke hvorfor det så ikke vises korrekt.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-11-06 13:40

Den 22-11-06 13.13 skrev Martin Ploug følgende:

> Måske bør jeg oprette et nyt spørgsmål, men prøver alligevel her.
> I mine indkommende mails bliver æ,ø og å ikke vist korrekt, og jeg går
> ud fra, at det er fordi, at der skal indstilles til den rette tegnsætning.

Prøv at åbne en af de problematiske mails => klik på menupunktet Vis =>
Tegnsæt => hvad er der mærke ud for?

> Under Indstillinger > Visninger står både indgående og udgående til
> Vestlig (ISO-8859-1), så jeg forstår ikke hvorfor det så ikke vises
> korrekt.

Du kan evt. prøve at fjerne/sætte flueben ud for "Anvend standard
tegnsæt..." og se, om det gør nogen forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Kovending: Populær sport på landet...

Fra : Martin Ploug

Dato : 22-11-06 14:16

Kim Ludvigsen skrev:

> Prøv at åbne en af de problematiske mails => klik på menupunktet Vis =>
> Tegnsæt => hvad er der mærke ud for?

> Du kan evt. prøve at fjerne/sætte flueben ud for "Anvend standard
> tegnsæt..." og se, om det gør nogen forskel.

Hej Kim

Ok, tak for det.
Der ser ikke ud til at være problemer lige nu, men jeg prøver lige at
holde øje med det.

Mvh. Martin