[Thunderbird] mailbox størrelser
Fra : Palle Jensen

Dato : 19-11-06 23:34

Hey!

Er der nogen der har noget overblik over hvor sart Thunderbird er
overfor mange mails i ens mail foldere?

Jeg synes jeg kan huske at jeg selv på et tidspunkt har erfaret at
Thunderbird blev meget træg at arbejde med på et tidspunkt hvor jeg
havde fyldt en folder godt op med mails (Og der var komprimeret
jævnligt)

Nogle erfaringer?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Holst

Dato : 19-11-06 23:48

Palle Jensen wrote:

> Er der nogen der har noget overblik over hvor sart Thunderbird er
> overfor mange mails i ens mail foldere?

Hvad er mange mails?

Jeg oplever ingen problemer.

Fra : Palle Jensen

Dato : 20-11-06 00:06

On 19 nov 2006, Holst wrote in dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad er mange mails?
>
> Jeg oplever ingen problemer.

Det var nu mig der spurgte

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Holst

Dato : 23-11-06 18:25

Palle Jensen wrote:

> Det var nu mig der spurgte

Ja, det var det, men du må præcisere dit spørgsmål, så du kan få et
ordentligt svar.

Som sagt oplever jeg ingen problemer. I Usenet-delen kan jeg dog opleve,
at Thunderbird kan være lidt langsom til at vise oversigten over indlæg,
hvis indlæggene vises "threaded" (hedder det "trådet"?) på dansk, *OG*
der samtidig er mange indlæg i én enkelt tråd. Er indlæggene jævnt
fordelt over mange tråde, er det ikke noget problem.

Fra : Palle Jensen

Dato : 23-11-06 21:55

On 23 nov 2006, Holst wrote in dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ja, det var det, men du må præcisere dit spørgsmål, så du kan få
> et ordentligt svar.

Jeg kan jo ikke svare på det du spørger om.

Jeg synes mit spørgsmål er ret konkret: Hvornår begynder Thunderbird
at blive langssom når der er mange mails i mailboxene?

Jeg kan huske at jeg engang fik en sløv Thunderbird fordi jeg gemte
rup og stup, men jeg kan ikke huske hvor mange mails jeg havde i mine
mailboxe. Ved bare at Thunderbird ikke kan klare ufatteligt meget.
Måske havde jeg et par tusinde mails i en box? Deromkring...

Når du svarer du ingen problemer har kunne du måske afsløre hvor
mange mails du gemmer i dine mailboxe? Hvis du har 10 i hver er det
jo ikke underligt

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 23-11-06 22:24

Palle Jensen escribió:
> Jeg synes mit spørgsmål er ret konkret: Hvornår begynder Thunderbird
> at blive langssom når der er mange mails i mailboxene?

Det hjælper at komprimere mapperne jævnligt. (Funktionen findes i
filer-menuen og du kan også indstille T-bird til at komprimere
automatisk når filerne når over f.eks. 200 MB).

Jeg har også være ude for at komprimering kan fjerne forskellige fejl i
mailboksene, som fejlagtig fordobling af visse indlæg, forkerte datoer,
og "sammenblandede" mails, hvor den viste header tilhører nabomailen.

Mikkel

Fra : Holst

Dato : 23-11-06 22:52

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> Jeg har også være ude for at komprimering kan fjerne forskellige fejl i
> mailboksene, som fejlagtig fordobling af visse indlæg, forkerte datoer,
> og "sammenblandede" mails, hvor den viste header tilhører nabomailen.

Sådanne problemer har jeg aldrig (7-9-13) oplevet i de 2,5 år, jeg har
brugt Thunderbird.

Fra : Holst

Dato : 23-11-06 22:51

Palle Jensen wrote:

> Jeg synes mit spørgsmål er ret konkret: Hvornår begynder Thunderbird
> at blive langssom når der er mange mails i mailboxene?

Det var jo også et helt andet spørgsmål end det oprindelige.

> [...]
>
> Når du svarer du ingen problemer har kunne du måske afsløre hvor
> mange mails du gemmer i dine mailboxe? Hvis du har 10 i hver er det

Mine foldere med mails forsøger jeg at holde under 1000, og her oplever
jeg absolut ingen problemer.

Mine Usenet-foldere trimmes jo selv, men i ny og næ når de op på 3000
indlæg eller så. Det virker også upåklageligt.

Eneste lille men, som jeg skrev i forrige indlæg, er, hvis en
nyhedsgruppe indeholder én tråd med rigtig mange indlæg. Så er
Thunderbird lidt sløv til at åbne gruppen.

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-11-06 20:02

> Det var jo også et helt andet spørgsmål end det oprindelige.

Overhovedet ikke Du forstod jo ikke det oprindelige så jeg sagde
det bare med andre ord

> Mine foldere med mails forsøger jeg at holde under 1000, og her
> oplever jeg absolut ingen problemer.

"Forsøger at holde under 1000". Hvorfor? Har du oplevet problemer
hvis der er flere end 1000?

> [...]
> nyhedsgruppe indeholder én tråd med rigtig mange indlæg. Så er
> Thunderbird lidt sløv til at åbne gruppen.

Det er OK. Bruger ikke TB til Usenet. (XNEWS er stadig bedre

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Holst

Dato : 24-11-06 20:33

Palle Jensen wrote:

> "Forsøger at holde under 1000". Hvorfor? Har du oplevet problemer
> hvis der er flere end 1000?

Ja, det har jeg. Jeg erfarede i 1993, at når jeg i Spot havde mere end
1000 netmails liggende, så følte jeg, det blev alt for rodet; jeg tabte
overblikket over indholdet; havde svært ved at finde de beskeder, jeg
skulle bruge; og lignende.

Jeg er givetvis ikke blevet bedre til det i dag.

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-11-06 20:54

On 24 nov 2006, Holst wrote in dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> rodet; jeg tabte overblikket over indholdet; havde svært ved at
> finde de beskeder, jeg skulle bruge; og lignende.

OK... Men altså ikke performance problemer. Tilsyneladende er det
ikke noget kendt problem.

> Jeg er givetvis ikke blevet bedre til det i dag.

Smag og behag... Jeg hader at slette mails

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen