Vedhæftede filer Thunderbird 1.5
Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-11-06 09:55

Et tilsyneladende overset problem med Thunderbird 1.5. vs. andre
mailservices:

Efter at jeg opgraderede til Thunderbird 1.5.0.8 har jeg fået klager fra
brugere af Hotmail og Yahoo om at de ikke kan åbne de vedhæftede filer,
som bliver omdøbt til *.bin-filer. Nogle gange er det vist nok at omdøbe
filen til den rigtige type (eller åbne filen i det rigtige program), men
andre gange kan filerne slet ikke åbnes. Gmail-brugere kan derimod
oftest godt åbne filerne, skønt filnavnene bliver forvanskede.

Det viser sig at det skyldes at Thunderbird 1.5 har "opgraderet" til en
ny standard, som de andre mailservices ikke kan forstå. Jeg har dog kun
oplevet problemet efter at jeg har opgraderet til 1.5.0.8, men det kan
jo være en tilfældighed.

I den seneste tid har jeg måttet hjælpe flere i min omgangskreds med at
løse samme problem. Heldigvis har Mozillazine en løsning på denne side:
http://kb.mozillazine.org/Attachments_renamed som forklarer hvordan man
kan ændre Thunderbirds standard tilbage til den ældre udgave, som
Hotmail, Yahoo og Outlook/Outlook Express bedre kan håndtere:

use Tools -> Options -> Advanced -> General -> Config Editor , type
mail.strictly_mime.parm_folding in the Filter:, and then double click on
the 2 and change it to 0.

Mikkel

Fra : Martin

Dato : 18-11-06 15:43

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:
> [...]
>
> use Tools -> Options -> Advanced -> General -> Config Editor , type
> mail.strictly_mime.parm_folding in the Filter:, and then double click on

Hej Mikkel

Vil bare lige sige tak fordi du har gjort opmærksom på problemet,
og er kommet med en løsning.

Jeg er først lige ved at vænne mig til at bruge Thunderbird.

Mvh. Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-11-06 15:46

Martin skrev:

> [...]
> og er kommet med en løsning.
>
> Jeg er først lige ved at vænne mig til at bruge Thunderbird.

Hej

Man kan også installere
http://www.kopf.com.br/winmail/

Martin Ploug
Bronzealdervej 34 B
8210 Århus V

Tlf.: 86 28 99 69
Mobil: 22 84 10 57

E-mail: mploug@pc.dk
Web: www.detour.dk

Søger du et øvelokale, eller lejer du øvelokaler ud?
www.musiklokaler.dk