Vedhæfte billeder i Thunderbird
Fra : JG

Dato : 18-11-06 00:00

Hej

Efter at jeg skiftede OE ud med Thunderbird, er jeg begyndt at få klager
over, at mine billeder ikke kan åbnes. Folk spørger, om ikke jeg vil
vedhæfte billederne som filer. Det er præcis det jeg gør, men det ser
åbenbart anderledes ud hos modtagerne. Ydermere ser der ud til at være
en ret lav grænse for størrelsen på vedhæftninger.

Er der ikke et klogt hoved, der kan kaste lys over mysteriet?

JG

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-11-06 09:57

JG escribió:
> [...]
> over, at mine billeder ikke kan åbnes. Folk spørger, om ikke jeg vil
> vedhæfte billederne som filer. Det er præcis det jeg gør, men det ser

Jeg har faktisk lige skrevet en meddelelse om dette problem, som der
heldigvis findes en løsning på:
http://kb.mozillazine.org/Attachments_renamed

use Tools -> Options -> Advanced -> General -> Config Editor , type
mail.strictly_mime.parm_folding in the Filter:, and then double click on
the 2 and change it to 0.

> Ydermere ser der ud til at være
> en ret lav grænse for størrelsen på vedhæftninger.

Hvordan det?

Mikkel

Fra : JG

Dato : 18-11-06 11:55

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Hvordan det?

Jeg får fejlmelding på alt over 1 mb. I går sendte jeg 3 billeder og fik
fejlmelding på 2 af dem. Så åbnede jeg dem og komprimerede dem lidt
hårdere, og vupti! Straks smuttede de igennem uden fejlmelding. Eller
rettere ikke andre fejlmeldinger end svaret fra modtageren, der ikke
kunne gemme billederne...

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-11-06 13:56

JG escribió:

> Jeg får fejlmelding på alt over 1 mb. I går sendte jeg 3 billeder og fik
> fejlmelding på 2 af dem. Så åbnede jeg dem og komprimerede dem lidt
> hårdere, og vupti! Straks smuttede de igennem uden fejlmelding.

Jeg vil tro at begrænsningen ligger hos din mailserver (smtp), og ikke
hos Thunderbird.

Mikkel

Fra : JG

Dato : 18-11-06 14:21

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Jeg vil tro at begrænsningen ligger hos din mailserver (smtp), og ikke
> hos Thunderbird.
>
> Mikkel

- så burde jeg vel have haft de samme problemer, da jeg brugte OE...?
Jeg har ikke skiftet udbyder...

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 18-11-06 15:04

JG escribió:

> - så burde jeg vel have haft de samme problemer, da jeg brugte OE...?

Korrekt.

> Jeg har ikke skiftet udbyder...

Altså samme smtp? Hm...

Mikkel

Fra : JG

Dato : 19-11-06 04:20

Mikkel Moldrup-Lakjer skrev:

> Korrekt.

> Altså samme smtp? Hm...
>
> Mikkel

Nu fik jeg løst problemet med, at folk ikke kan gemme billederne. Tak
for hjælpen med det

Jeg sendte et billede, som fyldte 1,7 mb, og fik som vanligt en
fejlmelding. Meddelelsen figurerer ikke i 'sendt' mappen, men til trods
for både det og fejlmeldingen nåede det altså frem til modtageren.
Underligt...