xnews kvæler systemet
Fra : lhs

Dato : 14-11-06 16:40

Hej

Jeg bruger xnews, men den har det med at kvæle systemet hvis jeg henter
større nyhedsgrupper ned, så fryser den og låser winxp, har 756 mb ram i
puteren. Kan jeg på eller eanden måde indstille xnews til kun at hente
opslag fra de sidste 15 dage f.eks. eller findes der en new reader der ikke
ligger sig så tungt p systemet.

Lhs

Fra : Dino

Dato : 14-11-06 16:54

Den 14-11 2006 skrev lhs i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> til kun at hente opslag fra de sidste 15 dage f.eks. eller findes der
> en new reader der ikke ligger sig så tungt p systemet.

Åbn gruppen med Ctrl-Enter

--
Dino

<http://starcruiser.dk/conny>

Fra : lhs

Dato : 14-11-06 17:00

Hej Dio

TAK For hurtigtsvar, men så nulstiller den vel bare gruppen ?
Lhs

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-11-06 22:09

Hej lhs, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> TAK For hurtigtsvar, men så nulstiller den vel bare gruppen ?

Nej. Med den kombination (Ctrl+Enter) bestemmer du selv, hvor mange
headere den skal hente fra den aktuelle gruppe.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Per Hansen

Dato : 14-11-06 19:32

lhs wrote this

> [...]
> at hente opslag fra de sidste 15 dage f.eks. eller findes der en new
> reader der ikke ligger sig så tungt p systemet.

Det er fordi du bruger den til en binært tung gruppe, det er Xnews
uegnet til. Xnews egner sig egentlig kun til txt grupper og så til
grupper der ikke er tungt binært.
Du vil også opdage senere hen at Xnews simpelthen vil crashe hvis
du fortsat bruger den til de tunge grupper, taler af erfaring og det
er enda ved 2GB ram.

--
Per Hansen.

Fra : lhs

Dato : 14-11-06 20:00

Hej Per
hvilken reader egner sig så til det binære ?
Lhs

Fra : Per Hansen

Dato : 15-11-06 13:31

lhs wrote this

> Hej Per
> hvilken reader egner sig så til det binære ?
> Lhs

Jeg bruger GrabIt, da den desuden også understytter noget kaldet
NZB download. Det er filer der direkte henviser til binære filer
i en bestemt gruppe.
GrabIt kan du downloade gratis her: http://www.shemes.com/

--
Per Hansen.

Fra : -= JF =- priv

Dato : 16-11-06 10:19

lhs (shane@(fjern)egt2net.dk) kradsede følgende besked i
<455a121d$0$3476$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>
> Hej Per
> hvilken reader egner sig så til det binære ?

Min erfaring er nu at Xnews eg ganske god til binært, MEN... News File
Grabber er langt bedre.
Prøv den - Du vil ikke fortryde det

Du finder den her: http://www.rsbr.de/Software/nfg/index_eng.htm

Mvh John