Google groups
Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 12:40

Jeg har en medskribent i dk.fritid.dyr.kat som bruger Outlook (som jo
ikke har nyhedsgrupper). Hun bruger derfor Google Groups, og vil gerne
vide hvordan man ændrer sit brugernavn til et nickname. Er der nogen
steder i den newsreader man kan ændre dette ? På forhånd tak for evt.
svar.

Jeg bruger selv OE, og kan derfor ikke vejlede hende.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 10-11-06 12:45

Hej

> Jeg bruger selv OE, og kan derfor ikke vejlede hende.

Så bed hende om at bruge OE, den har hun også.

Det er nu nummer et at bruge en newsreader til opgaven.

Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 12:59

Max <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej

> Så bed hende om at bruge OE, den har hun også.
>
> Det er nu nummer et at bruge en newsreader til opgaven.
>
> Mvh Max

Det tror jeg også, men jeg kender flere der sværger til Outlook fordi
den bl.a. har en kalender. Min datter bruger den på sit arbejde,
men bruger OE hjemme.

Kan man have både Outlook og OE inde på samme tid ? Undskyld jeg
spørger lidt dumt, men jeg har altid brugt OE, og kender intet til den
anden.

Jeg ved at begge programmer ligger på min XP Home cd men når jeg (en
sjælden gang) har formateret vælger jeg altid Outlook fra.

Fra : Max

Dato : 10-11-06 13:27

Hej Tove

> Kan man have både Outlook og OE inde på samme tid ? Undskyld jeg
> spørger lidt dumt, men jeg har altid brugt OE, og kender intet til den
> anden.

Det eneste dumt der ved det er at Microsoft har valgt at have to programmer
med næsten samme navn, det forvirre rigtig mange.

Men du kan sagtens køre med Outlook til mail og OE til news på
samme maskine, faktisk er der en genvej i Outlook til at starte
OE med. Og begge programmer kan også køre samtidig
uden problemer.

Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 13:36

> [...]
> samme maskine, faktisk er der en genvej i Outlook til at starte
> OE med. Og begge programmer kan også køre samtidig

Ok tusind tak Max, du har altid nogle gode svar i ærmet. Jeg
prøver at lade det gå videre og se hvad hun siger til den løsning. Den
lyder faktisk ret god.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-11-06 22:33

> faktisk er der en genvej i Outlook til at starte
> OE med.
-----------------
Ikke hvis det er outlook 2003. Man kan lave en kringlet opsætning til det
men desværre virker den ikke rigtigt. Det virkede fint i ver. 2000
--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : Max

Dato : 10-11-06 22:59

Hej Bjarne

> Ikke hvis det er outlook 2003. Man kan lave en kringlet opsætning til
> det men desværre virker den ikke rigtigt. Det virkede fint i ver. 2000

Ok, jeg bruger Outlook 2002 og har intet problem med det.

--
Mvh Max

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-11-06 00:49

Den 10 nov 2006 skrev Bjarne Chr i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> -----------------
> Ikke hvis det er outlook 2003. Man kan lave en kringlet opsætning
> til det men desværre virker den ikke rigtigt.

Funktioner, Tilpas, fanen Kommandoer, kategori Skift til
Her er der knap Nyheder, som man kan trække op på en værktøjslinie
Ikke så kringlet, og det virker

Lars Klintholm

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-11-06 01:17

"Lars Klintholm" <nospam2006@klintholm.com> skrev i en meddelelse

> Funktioner, Tilpas, fanen Kommandoer, kategori Skift til
> Her er der knap Nyheder, som man kan trække op på en værktøjslinie
> [...]

Hej Lars
Det har du da ret i. Jeg prøvede ellers den opsætning for omkring et års tid
siden, og det virkede nøjagtigt kun en gang. Når man havde lukket outlook
virkede det ikke næste gang man åbnede outlook. Men nu ligner den jo
fuldstændig den jeg brugte i ver. 2000 det må næsten skyldes nogen af de
opdateringer der har været til Office eller huur?
--
Venlig Hilsen
Bc

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-11-06 01:36

> [...]
> Funktioner, Tilpas, fanen Kommandoer, kategori Skift til
> Her er der knap Nyheder, som man kan trække op på en værktøjslinie

OK Det virker så også kun hvis outlook er startet, hvis man går i news fra
Browseren så er det Expressen Jeg mente nok der var noget kringlet ved 2003
I Outlook 2000 kunne man vælge den både til post og news.
--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-11-06 18:05

Den 11 nov 2006 skrev Bjarne Chr i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> OK Det virker så også kun hvis outlook er startet, hvis man går i
> news fra Browseren så er det Expressen

Jeg forstår ikke hvad du mener. Knapper i Outlook virker kun når
Outlook er startet, hvad mærkeligt er der i det? Det er iøvrigt også
Expressen du starter fra outlook. Men mindre du har valgt et andet
newsprogram som din standard. Hos mig er det Xnews, der starter, når
jeg klikker på knappen i Outlook

I Internet Explorer kan du bestemme hvilke der er dine standard
programmer til de forskellige ting. Funktioner Internetindstillinger,
fanen Programmer....

Lars Klintholm

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-11-06 19:20

> [...]
>
> I Internet Explorer kan du bestemme hvilke der er dine standard
> programmer til de forskellige ting. Funktioner Internetindstillinger,

Alt det er jeg med på. Det jeg mener er at du kan ikke vælge Outlook 2003
som Newsreader under fanen Programmer. Som man kunne med Outlook 2000.
end of message
--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Max

Dato : 11-11-06 19:50

Hej Bjarne

> Alt det er jeg med på. Det jeg mener er at du kan ikke vælge Outlook
> 2003 som Newsreader under fanen Programmer. Som man kunne med Outlook
> 2000.

Outlook har jo aldrig været en Newsreader, så hvad er det du mangler ?

--
Mvh Max

Fra : Lars Klintholm

Dato : 11-11-06 23:10

> [...]

> Alt det er jeg med på. Det jeg mener er at du kan ikke vælge
> Outlook 2003 som Newsreader under fanen Programmer. Som man kunne

Nå sådan
Du har ret i at man ikke mere kan vælge Outlook 2003 som nyhedslæser.
Men selv da man kunne i Outlook 2000 var det alligevel Expressen der
åbnedes. Outlook har _aldrig_ kunnet news

Lars Klintholm

Fra : Bjarne Chr

Dato : 11-11-06 23:30

--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Henning

Dato : 10-11-06 16:39

>Det er nu nummer et at bruge en newsreader til opgaven.

.... og derfor kan Outlook Express IKKE anbefales. Det er sikkert
udmærket som simpelt mailprogram, men brug en rigtig news-reader i
stedet. F.eks. Forte Agent, hentes på www.forteinc.com

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 16:53

Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

> ... og derfor kan Outlook Express IKKE anbefales. Det er sikkert
> udmærket som simpelt mailprogram, men brug en rigtig news-reader i
> stedet. F.eks. Forte Agent, hentes på www.forteinc.com

Mange tak for dit råd, men jeg har altid brugt OE og synes den er
ganske udmærket til mit behov.

Jeg skriver dog lige linket ned, man ved jo aldrig.......

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 10-11-06 17:34

Tove Krieger skriblede:

> Mange tak for dit råd, men jeg har altid brugt OE og synes den er
> ganske udmærket til mit behov.

Ja, det er sjovt som andre skal komme med
gode råd (not) om hvilke newsreadere man
bør bruge.

OE er ganske fortrindelig til formålet når det
kun er til læsning og skrivning til grupperne.

Til de binaere grupper er OE dog noget hø :)

--
Lars Fragstrup

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-06 19:35

Lars Fragstrup <not@dk.invalid> wrote:
> Tove Krieger skriblede:

> Ja, det er sjovt som andre skal komme med
> gode råd (not) om hvilke newsreadere man
> bør bruge.

Det var sikkert i en god mening, men jeg har dog ikke i sinde at
betale x antal dollars for noget jeg kan få ganske gratis.

> OE er ganske fortrindelig til formålet når det
> kun er til læsning og skrivning til grupperne.

Netop

> Til de binaere grupper er OE dog noget hø :)

Det kan jeg ikke så godt udtale mig om, jeg har ikke brug for binaere
grupper, men jeg tror da på hvad du fortæller.

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-11-06 22:25

> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
> (Irish proverb)
Du beder "bare" din medskribent om at højreklikke på Internet Explorer på
skrivebordet / Egenskaber / Programmer / her vælges ved E Mail-adresse
Outlook og ved nyhedsgrupper Outlook Express sværere er det ikke Du kan
jo selv hjælpe til med resten af opsætningen til news.tele.dk
mvh
Bjarne Chr

Fra : Michael

Dato : 10-11-06 23:58

Lars Fragstrup skrev:

> [...]
>
>OE er ganske fortrindelig til formålet når det
>kun er til læsning og skrivning til grupperne.
>
>Til de binaere grupper er OE dog noget hø :)

Da jeg startede med usenet, prøvede jeg OE i en dags tid. Fandt dog
hurtigt ud af at det var noget bras og skiftede over til Agent.
Men tror det bare er et "religionsspørgsmål". Nogen kan li' OE og
andre kan ikke. Jeg hører til blandt de sidste.
Dog bruger jeg ikke Agent til Mail, der bruger jeg Becky
http://www.rimarts.co.jp

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-06 22:13

Tove Krieger skrev:

> Det var sikkert i en god mening, men jeg har dog ikke i sinde
> at betale x antal dollars for noget jeg kan få ganske gratis.

Det er fuldt forståeligt. Der er nu også gratis newsprogrammer der
er mere avancerede end OE - fx Dialog:
<http://www.40tude.com/dialog/>.

Hvis man godt kan lide OE, kan jeg anbefale et lille tillægsprogam
- OE Quotefix: <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Max

Dato : 10-11-06 22:20

Hej

> Hvis man godt kan lide OE, kan jeg anbefale et lille tillægsprogam
> - OE Quotefix: <http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>.

Det vil jeg gerne være med til at anbefale.

--
Mvh Max