Hvordan få særlig e-mailadresse?
Fra : Erik K

Dato : 08-11-06 14:03

Når man er kunde i et bestemt teleselskab er der kun få muligheder
for at vælge e-mailadresse. Som regel skal man også reklamere lidt
for udbyderen, og adressen kan f.eks. være: navn@tele2adsl.dk.
Det er en lang og træls adresse at have, men hvordan kreerer man en
nemmere adresse., og hvordan køber man den/får den godkendt? - Jeg
ville f.eks. gerne nøjes med: fornavn@efternavn.dk, hvis den var
ledig.

Mvh
Erik

Fra : Max

Dato : 08-11-06 14:17

Hej Erik

> Det er en lang og træls adresse at have, men hvordan kreerer man en
> nemmere adresse., og hvordan køber man den/får den godkendt? - Jeg

Køb dig et domæne og få det hosted et sted med mailhotel.

Mvh Max

Fra : Erik K

Dato : 08-11-06 14:35

Max skrev:
> Hej Erik

> Køb dig et domæne og få det hosted et sted med mailhotel.
>
> Mvh Max

Hej Max
Det lyder rigtigt og som en god ide. - Men hvordan dælen gør man det?

Mvh
Erik

Fra : Holst

Dato : 08-11-06 15:19

Erik K wrote:

> Det lyder rigtigt og som en god ide. - Men hvordan dælen gør man det?

http://www.b-one.dk

Der er naturligvis også andre udbydere af lignende services, men B-one
er billig (det er der også andre, der er), og virker ganske stabilt og
upåklageligt (det er der også andre, der gør), oplever jeg.

Du bestiller blot domæne hos dem, og det går ganske automatisk det hele.
Du indtaster bare det ønskede domæne, og er der ingen, der har det, så
får du det.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-06 15:33

Holst skrev:

>men B-one er billig (det er der også andre, der er), og virker ganske
>stabilt og upåklageligt (det er der også andre, der gør), oplever jeg.

Sjovt nok droppede jeg b-one pga ustabilitet på den mailserver som jeg var
tilknyttet hos dem

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-11-06 15:53

Ivan V. Klattrup skrev:

> Sjovt nok droppede jeg b-one pga ustabilitet på den mailserver som jeg var
> tilknyttet hos dem

Unoeuro har kun fået god kritik indtil videre. De kører dog ikke
med udgående mailserver, men det er ligegyldigt for de fleste
kunder.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 08-11-06 16:12

Bertel Lund Hansen wrote:

> Unoeuro har kun fået god kritik indtil videre. De kører dog ikke
> med udgående mailserver, men det er ligegyldigt for de fleste
> kunder.

Ikke desto mindre er jeg ganske glad for, at B-one har en SMTP-server.
Men du har helt sikkert ret i, at mange ikke har behovet.

Fra : Holst

Dato : 08-11-06 15:56

Ivan V. Klattrup wrote:

> Sjovt nok droppede jeg b-one pga ustabilitet på den mailserver som jeg var
> tilknyttet hos dem

Har du haft problemer hos dem?

Jeg har været kunde hos dem i mere end 4 år, og jeg har kun en enkelt
gang oplevet et større problem med deres mailserver. Eller har det altid
virket. Min vurdering er, at deres mailserver er lige så stabil som den
mailserver hos TDC, jeg tidligere anvendte.

Jeg hente også post på en anden mailserver i et mere privatregi, og her
oplever jeg jævnligt problemer med mailserveren. Så jeg vil nok mene, at
jeg burde opdage, såfremt der var problemer med B-ones mailserver. Og
eftersom jeg arbejder hjemmefra, og sidder bag computeren det meste af
dagen, så burde jeg ligesom opdage det, synes jeg, eftersom det er min
primære mailserver. De andre mailservere, jeg har, har jeg nemlig
udelukkende fordi jeg ikke kan få dem til bare at forwarde det til min
konto hos B-one.

Men hvem bruger du så i dag, så Erik K ikke skal opleve de samme dårlige
problemer som dig

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 08-11-06 17:00

Holst skrev:

>Har du haft problemer hos dem?

Ja, men det er da over 1½ år siden, da det er ca. dengang jeg flyttede væk
fra dem.

>Men hvem bruger du så i dag, så Erik K ikke skal opleve de samme dårlige
>problemer som dig

Den løsning som jeg bruger ikke idag, men indenfor et par uger er jeg ikke
meget for at anbefale, da jeg er ved at sætte en server op lokalt (så er
der kun en jeg kan brokke mig over hvis det ikke virker ).

Men ellers har jeg domænestyring hos gratisdns.dk og mailhotel hos
posthuset.nu

klattrup.dk bruger dog proff-hosting, men det kan jeg heller ikke
anbefale, da jeg også der oplever mange serversvigt på mailsiden.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Klaus Linnert

Dato : 09-11-06 00:41

Holst used his keyboard to write :

> [...]
> indtaster bare det ønskede domæne, og er der ingen, der har det, så får du

Jeg kan kun anbefale Gigahost også p.g.a. overskueligheden

Mvh
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Michael

Dato : 09-11-06 01:08

Klaus Linnert skrev:

>Holst used his keyboard to write :

>Jeg kan kun anbefale Gigahost også p.g.a. overskueligheden

Hvordan er det med spamfilter?`Der står godt nok at der er virus og
spamfilter, men hvordan fungerer det i virkligheden? Er det nemt og
overskueligt at styre osv?

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Klaus Linnert

Dato : 09-11-06 11:49

Michael has brought this to us :

> Hvordan er det med spamfilter?`Der står godt nok at der er virus og
> spamfilter, men hvordan fungerer det i virkligheden? Er det nemt og
> overskueligt at styre osv?

Ganske kort svar, ja det er meget nemt
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!