E-Mail
webnoob 5265
Agent 4, tilknytte personas hhv. e-mail og~
Fra : tlaursen_privatFJERN~

Dato : 02-11-06 10:12

Hej gruppe!

Jeg har opgraderet fra Agent v3.0.763 til Agent v4.0.1071. Muligheden
for automatisk at bruge forskellige såkaldte personas til
nyhedsgrupper og e-mail blev jeg meget begejstret for.

Nu er begejstringen dog dalet noget, for jeg kan ikke få det til at
virke på netop den e-mail-adresse, jeg har anført i personas. Feltet
"From" er simpelthen tomt, de andre felter er udfyldt automatisk og
korrekt.

Hvis jeg tvinger Agent til at bruge en bestemt adresse under en
folders egenskaber, indsættes den i From-feltet, men det er ikke
sådan, det skal virke. Alle data skal komme fra personas.

Kan det mon skyldes, at det er opgradering og ikke en helt frisk
installation? Selv om Agent-mappen sikkerhedskopieres regelmæssigt,
vil jeg være ked af at starte forfra (fjerne og geninstallere Agent).

Jeg fandt noget om det på Google:
Agent Tips from Forte #7 Different email addresses for usenet and
email (find evt. selv teksten)

Det har ikke været til megen hjælp, for jeg synes jeg gør som
beskrevet, det virker bare ikke.

Håber nogen kan hjælpe lidt på vej.

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.

Fra : Frank Andersen

Dato : 02-11-06 18:36

On Thu, 02 Nov 2006 10:11:41 +0100, tlaursen_privatFJERNES@jubii.dk
wrote:

> [...]
>email (find evt. selv teksten)
>
>Det har ikke været til megen hjælp, for jeg synes jeg gør som

Har du indsat e-mail adresserne i default felterne?
De findes under Tools->Options->Posting Messages->Personas->Default
Personas

Da Du kan have mange personas, kan Du her vælge, hvilken der skal bruges
som default til Email Messages, Usenet Messages og Usenet Email Replies.

PS! Der er kommet en mindre opdatering. Der er en version 4.1
tilgængelig.

Mvh Frank

--

Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : tlaursen_privatFJERN~

Dato : 04-11-06 10:26

On Thu, 02 Nov 2006 18:36:28 +0100, Frank Andersen
<newsguy@ab-bolignetDOTdk> wrote:

>Har du indsat e-mail adresserne i default felterne?
>De findes under Tools->Options->Posting Messages->Personas->Default
>Personas
Ja, det er i orden. Når jeg skriver en e-mail eller usenet-besked,
udfyldes felterne Persona, Signature og Filing korrekt i
overensstemmelse med mine valg og indtastninger i Personas. Kun
From-feltet er tomt og skal udfyldes manuelt. Kun ved at overstyre
Personas under Folder Properties kan det udfyldes "automatisk", men
som tidligere nævnt er det ikke sådan, det skal virke.

Kan du få Agent til at skifte e-mail-adresse i From-feltet som ønsket
under Personas og til den adresse, der er indtastet i Personas?

Tak for info om den nye version 4.1. Den vil jeg prøve ved lejlighed.

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.