E-Mail
webnoob 5265
Forkert tid på mail i Thunderbird
Fra : Brian Elmegaard

Dato : 24-10-06 07:28

Hej

Thunderbird ser ud til at skrive forkert tid på de mail jeg har.
Jeg modtager en mail med følgende headere:
Date: Mon, 23 Oct 2006 15:27:58 +0200

Alligevel skriver Thunderbird at den er fra 12.27? Hvorfor det? Selv
mine egne mail sendt til mig selv får forkert tid?

Min tidszone er sat til Romance Daylight Time.

pft,
--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.web.mek.dtu.dk/Staff/be/be.html

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 24-10-06 16:29

Brian Elmegaard <brian@rkspeed-rugby.dk> skrev :

>Thunderbird ser ud til at skrive forkert tid på de mail jeg har.

Nej, det er Windows, der skriver tiden og den er forkert i din
Windows, forkert tidszone.

Ret den ved at højreklikke på uret i systray.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 25-10-06 10:52

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> writes:

> Nej, det er Windows, der skriver tiden og den er forkert i din
> Windows, forkert tidszone.
>
> Ret den ved at højreklikke på uret i systray.

Den står på GMT+1 (Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris), hvilket
bliver til Romance Daylight Time.

Er det ikke rigtigt?

Når jeg åbner mailen i Outlook har den rigtig tid.

Fra : L.E.P.

Dato : 25-10-06 11:36

Wed, 25 Oct 2006 08:51:35 -0100, skrev Brian Elmegaard
<brian@rkspeed-rugby.dk> :

>Den står på GMT+1 (Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris), hvilket
>bliver til Romance Daylight Time.
>
>Er det ikke rigtigt?
>
>Når jeg åbner mailen i Outlook har den rigtig tid.

Hvor i verden befinder du dig rent fysisk?

I headeren til dit indlæg står tidsforskydningen til -0100 hvor den
burde være +0200 hvis man befinder sig i Danmark med Windows sat til
GMT+1 og automatisk skift til sommertid aktiveret.

Hilsen Lars

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 25-10-06 21:11

L.E.P. <nyheder@SLETplakaten.dk> writes:

> Hvor i verden befinder du dig rent fysisk?

I Danmark.

> I headeren til dit indlæg står tidsforskydningen til -0100 hvor den
> burde være +0200 hvis man befinder sig i Danmark med Windows sat til
> GMT+1 og automatisk skift til sommertid aktiveret.

Det har jeg.
Hvordan søren sker det så?

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-10-06 11:51

Brian Elmegaard skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Den står på GMT+1 (Brussels, Copenhagen, Madrid, Paris),
> hvilket bliver til Romance Daylight Time.
> Er det ikke rigtigt?

Der står:

Date: Wed, 25 Oct 2006 08:51:35 -0100

i det indlæg, som du lige har sendt - der skulle stå +0200 til
sidst i stedet for -0100

Det plejer at være noget med forkert tidszone.

Manglende matkering for sommertid kan også give forkert tid på
mail - men det er !kun" 1 time galt og ikke 3 som her.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 25-10-06 21:12

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> Der står:
>
> Date: Wed, 25 Oct 2006 08:51:35 -0100
>
> i det indlæg, som du lige har sendt - der skulle stå +0200 til sidst i
> stedet for -0100

Godt set, tak. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal kigge når min
tidszone er sat til København plus sommertid?