Skærme
Fijala 3554
Gulvhøjtalere og TFT skærm?
Fra : Johs

Dato : 18-11-06 12:58

Jeg har en Dell 2007 WFP 20" widescreen fladskærm. På hver side af denne
skærm står en Dali 505 gulvhøjtaler. Afstanden fra skærm til højtaler på
hver side er ca 1 m. Er dette noget som på længere sigt kan skade skærmen?

Mvh
Johs

Fra : Mads

Dato : 18-11-06 13:20

On Sat, 18 Nov 2006 12:58:09 +0100, "Johs" <adqwe@asd.com> wrote:

> [...]
>hver side er ca 1 m. Er dette noget som på længere sigt kan skade skærmen?

Højttalere kan ikke påvirke en fladskærm. Det er kun skærme
med billedrør hvor elektronstrålen blir afbøjet af magnetisme fra
uskærmede højttalere. I en fladskærm dannes billedet på en
hel anden måde.

mvh Mads

Fra : N_B_DK

Dato : 21-11-06 20:30

In news:ejmsgc$i60$1@news.net.uni-c.dk,
Johs <adqwe@asd.com> typed:
> [...]
> denne skærm står en Dali 505 gulvhøjtaler. Afstanden fra skærm til
> højtaler på hver side er ca 1 m. Er dette noget som på længere sigt

Ja, men kun hvis du vælter højttaleren ind i skærmen, ellers ikke ;)

--
MVH.
N_B_DK