Skærme
Fijala 3554
Forskel på Samsung 21" 215TW og 22" 225BW
Fra : anderskj@gmail.com

Dato : 02-11-06 13:43

Hejsa

Jeg så et review på pcworld: http://www.pcworld.dk/art/7721?page=8

Her vandt skærmen. Jeg var så inde på SHG og fandt følgende:

610825 Samsung 21" SyncMaster 215TW, Widescreen, 8ms, DVI-D, Pivot
Function, Height Adjustable, 1680x1050Hz, Silver/Black 4.299

610984 Samsung 22" SyncMaster 225BW, 5ms, DVI-D, Pivot Function,
Height Adjustable, Widescreen, 1680x1050Hz, Silver/Black

Er 225BW bedre eller dårligere end 215TW? Skærmstørrelsen er
irelevant (21vs22).

Er der andre widescreen skærme jeg skal være opmærksom på i denne
prisklasse / størrelse?

Tak for hjælpen.
Mvh
Anders

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 02-11-06 17:00

<anderskj@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvilken skærm der er den bedste afhænger helt af hvad man skal bruge den til
prøv at tage dig et kig her og læs lidt om skærm teknologier
http://www.flatpanels.dk/ derefter er du klædt lidt bedre på til dit
skærmkøb.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 18:48

> Hvilken skærm der er den bedste afhænger helt af hvad man skal bruge den
> til prøv at tage dig et kig her og læs lidt om skærm teknologier
> http://www.flatpanels.dk/ derefter er du klædt lidt bedre på til dit

Har kigget lidt rundt der inde. Jeg skal bruge en skærm primært til billede
+ programmring (90%) + 10 spil. Men det gør ikke noget den ikke er perfekt i
spil. Ud fra ovenstående link kunne jeg finde frem til at jeg ikke skal have
et TN panel?

215TW har et S-PVA panel. Er det godt til mine behov? Hvad panel har 225BW
og hvad er forskellen på disse 2 skærme?

Mvh
Anders

Fra : JK

Dato : 03-11-06 09:06

On 2 Nov 2006 04:43:16 -0800, anderskj@gmail.com wrote:

> [...]
>irelevant (21vs22).
>
>Er der andre widescreen skærme jeg skal være opmærksom på i denne

215TW har P-SVA panel, hvilket er bedre end TN panel, som 225BW har.
225BW har også smallere synsfelt (160 grader), men til gengæld 5 msec
respons, hvor 215TW ligger på 178 grader og 8 msec.

http://www.prad.de/guide/screen2778.html
http://www.prad.de/guide/screen3284.html

andre:

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20-21inch-3.html

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-06 16:07

> 215TW har P-SVA panel, hvilket er bedre end TN panel, som 225BW har.
> 225BW har også smallere synsfelt (160 grader), men til gengæld 5 msec
> respons, hvor 215TW ligger på 178 grader og 8 msec.

Det blev en 215TW. Har lige hentet den. Fantastisk skærm!. Afløser en Acer
AL732 17" som nu også har være en god skærm.

Kan kun anbefale den til andre.

Mvh
Anders

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 03-11-06 17:08

"news.tele.dk" <anders> skrev i en meddelelse

> Det blev en 215TW. Har lige hentet den. Fantastisk skærm!. Afløser en Acer
> AL732 17" som nu også har være en god skærm.

> [...]

Rigtigt tillykke med din nye skærm håber du bliver ligeså glad for den som
jeg er for min Dell 20001FP, moderne fladskærme er en nydelse at se på, men
altid, køb den skærm der passer til dit primære forbrug.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as