Skærme
Fijala 3554
Dell UltraSharp 2007WFP 20.1 vs Dell E207~
Fra : Johs

Dato : 02-11-06 13:03

Dell har pt 2, 20" widescreen skærme til salg:

Dell E207WFP responstid (5 ms) 3175 kr
Dell UltraSharp 2007WFP 20.1 responstid (16 ms) 3.667,75 kr

E207WFP virker umiddelbart bedre (lavere responstid) men hvilken er bedste
til primært Internet, kodning, film og tekstbehandling?

Mvh
Johs

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-11-06 14:34

Johs skrev:

> [...]
>
> E207WFP virker umiddelbart bedre (lavere responstid) men hvilken er bedste
> til primært Internet, kodning, film og tekstbehandling?

E207WFP har TN-panel, hvilket pænt sagt er elendigt. Dårlig
betragtningsvinkel og dårlige farver. Til gengæld er det hurtige, som du
skriver, så hvis man er til hurtigere spil, kan den være det bedste valg.

Til al anden brug er 2007WFP langt bedre, så den vil jeg uden tøven
anbefale.

--
Mvh. Peter

Fra : Nikolaj W.

Dato : 09-11-06 09:52

Peter Bjerre Rosa wrote:

> [...]
> skriver, så hvis man er til hurtigere spil, kan den være det bedste valg.
>
> Til al anden brug er 2007WFP langt bedre, så den vil jeg uden tøven

Det andet er et S-IPS panel og det er heller ikke noget at skrive hjem
om længere, det ser ud som om der altid sidder støv på skærmen, jeg
ville vælge S-PVA eller P-MVA panel. De giver et langt bedere billed og
ligger på 8ms.

Fra : Claus Albæk

Dato : 09-11-06 10:15

Nikolaj W. wrote:

> [...]
> om længere, det ser ud som om der altid sidder støv på skærmen, jeg
> ville vælge S-PVA eller P-MVA panel. De giver et langt bedere billed og

Støv på skærmen, har du set nogle af de nye IPS paneler? de ser
_HAMRENDE_ godt ud...

Fra : Nikolaj W.

Dato : 09-11-06 14:59

Claus Albæk wrote:

> Støv på skærmen, har du set nogle af de nye IPS paneler? de ser
> _HAMRENDE_ godt ud...

Ja, jeg sidder selv foran et og var mere tilfreds med mit gamle P-MVA
panel... Det var faktisk lige før at jeg sendte skærmen tilbage fordi
skuffelsen var så stor.

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-11-06 01:45

Nikolaj W. wrote:

> Ja, jeg sidder selv foran et og var mere tilfreds med mit gamle P-MVA
> panel... Det var faktisk lige før at jeg sendte skærmen tilbage fordi
> skuffelsen var så stor.

hvaffer et IPS panel sidder du foran?

Fra : Nikolaj W.

Dato : 12-11-06 22:35

Claus Albæk wrote:

> hvaffer et IPS panel sidder du foran?

Det er et LG.Philips LM201U04 ifølge www.flatpanels.dk... Men det siger
så ikke mig ret meget, kender ikke de forskellige modeller

Fra : Esben

Dato : 13-11-06 10:09

"Nikolaj W." <nikolaj_dk@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er et LG.Philips LM201U04 ifølge www.flatpanels.dk... Men det siger så
> ikke mig ret meget, kender ikke de forskellige modeller

Der var et 20" s-ips panel der havde en slags fluenet effekt, er det det du
mener?

--
Esben

Fra : Nikolaj W.

Dato : 13-11-06 13:22

Esben wrote:
> "Nikolaj W." <nikolaj_dk@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> Der var et 20" s-ips panel der havde en slags fluenet effekt, er det det du
> [...]
Det kan udemærket ske, det er i hvertfald dødsygt at se på, jeg troede
alle ips paneler led samme skæbne...