Skærme
Fijala 3554
30" - 34" LCD display overkill?
Fra : Steffen Andersen

Dato : 26-10-06 14:02

Hey med jer

Jeg har haft min 19" LCD i snart 2 år, jeg vil til at opgradere! Jeg har
taget nogle mål på min væg og regner med at fylde den med en LCD 30" - 34".
Det er udelukkende til PC'en. Jeg kør GTR/GTR2 i stor stil og hopper også på
Vanguard vognen når den kommer til januar.

Jeg bliver dog lidt bekymret da jeg læser at hvis native opløsningen ikke
passer til den/de spil opløsninger man kør med, kan det komme til at se
herrens ud... Har det noget på sig?

Mine krav er disse to:

- minimum 8ms eller der under!

- minimum 1600x1200 eller derover!

Kender I nogle gode skærme i størrelsen 30 - 34" ???

Håber i kan hjælpe eller give nogle hint, så jeg ikke køber mig fattig i
noget crap, som jeg fortryder senere

/Steffen

Fra : Hagar

Dato : 26-10-06 14:19

"Steffen Andersen" <steffen@12fuel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kender I nogle gode skærme i størrelsen 30 - 34" ???
>
> Håber i kan hjælpe eller give nogle hint, så jeg ikke køber mig fattig i

Jeg skal til at teste mit TV i weekenden, det er denne her
http://www.merlin.dk/Default.aspx?ID=4&PID=18&ProductID=5283 Der er direkte
tilslutning af VGA og en respons på 8ms. Jeg forventer dog ikke det store,
men det bliver nok meget sjovt at se BF2 på den skærm.

Hagar

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-10-06 18:47

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> direkte tilslutning af VGA og en respons på 8ms. Jeg forventer dog
> ikke det store, men det bliver nok meget sjovt at se BF2 på den skærm.

Bemærk at PCen kun kan levere en opløsning på 1360x768, så du mister 6
linjer. Spørgsmålet er hvad dit TV vil gøre ved dette. Strække billedet og
dermed ødelægge en native opløsning eller blanke de 6 linjer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Hagar

Dato : 26-10-06 22:58

> [...]
> linjer. Spørgsmålet er hvad dit TV vil gøre ved dette. Strække billedet og
> dermed ødelægge en native opløsning eller blanke de 6 linjer.

Det ved jeg ikke, men det får jeg nok at se når det er

Hagar

Fra : Steffen Andersen

Dato : 27-10-06 07:17

> [...]
> linjer. Spørgsmålet er hvad dit TV vil gøre ved dette. Strække billedet og
> dermed ødelægge en native opløsning eller blanke de 6 linjer.

Okay ja, jeg kan godt se at det er vidst max med 1344x768 i 32" ellers skal
man op i en 37" så er der mulighed for 1950x1080.

Jeg glemte at sige jeg er seføli ude efter DVI-tilslutning, men mon ikke de
fleste LCD har det i dag?

Hmm har kigget på de her:

Samsung LA 32R71BDX

Sony KLV 26A10

Dell W3000 30" LCD TV

Samsung Syncmaster 320p
http://www.enavia.com/dk/da/con/Products/Showproduct.aspx?productid=1032740&WT.mc_id=100003
(den her hælder jeg mest til!)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-10-06 17:23

"Steffen Andersen" <steffen@12fuel.dk> crashed Echelon writing

> Okay ja, jeg kan godt se at det er vidst max med 1344x768 i 32" ellers
> skal man op i en 37" så er der mulighed for 1950x1080.

Nu er det ikke størrelsen der afgører opløsningen men panelet.

Man kan jo få 1920×1080 i en 7,1" skærm

> Jeg glemte at sige jeg er seføli ude efter DVI-tilslutning, men mon
> ikke de fleste LCD har det i dag?

Ikke nødvendigs. De fleste har mere HDMI indgang og du kan så købe et
DVI->HDMI kabel.

--
Bjarke Andersen